Джери Брукхаймер определено не е вчерашен. Името на този продуцент стои зад толкова много заглавия, че ще е трудно да бъдат изброени всичките. Той е отговорен за филми, като “Карибски пирати”, “Грозна като смъртта”, “Да изчезнеш за 60 секунди”, “Армагедон” и др. Един от най-успешните сериали за всички времена, а именно CSI, също е негово творение. Най-новите импровизации по темата включват CSI: New York и CSI Academy, които, вярвам, скоро ще се завъртят и по нашите телевизии.
Поводът за споменаването на Джери Брукхаймер този път обаче не е свързан с киното, а с компютърните игри. Перфектната стратегия за популяризация на продуктите, продуцирани от известния евреин, включва и издаване на развлекателен софтуер, базиран на сериалите му, какъвто е и случаят с новата игра по сериала CSI (известен у нас под името “От местопрестъплението”).
Ако случайно сте пропуснали или не сте следили темата досега, РС вариантът на CSI също е сериен продукт. Той води началото си от първата игра по темата, издадена през вече далечната 2003 година и вече има три части зад гърба си. Основният проблем на серията до момента беше фактът, че всички нива бяха
предварително рендерирани и двуизмерни
Така една геймка се побираше на от 3 до 6 диска, на които се помещаваха скромните пет-шест убийства.
Тази година Ubi soft са избрали за разработчик неизвестните Telltale Games, на които е била възложена доста отговорна задача, а именно да превърна всичко в 3D. Така, 3 години след премиерата си, игрите по CSI най-накрая ще могат да си поемат въздух в изцяло триизмерна среда.
Това, разбира се, има своите добри и лоши страни, като един от плюсовете е, че в този си вид играта се побира само на един диск, а отново има 5 убийства. Разбира се, в името на това, графиката е доста по-ръбава и недотам добрата реализация на 3D-то е занижила качеството на визията. Въпреки това Telltale Games са положили доста усилия около възстановяването на реалния вид на лицата на героите от сериала и ако трябва да съм обективен, са се справили сравнително добре. Освен персонажите, в три измерения са и всички местопрестъпления, инструменти за събиране и изследване на доказателствата или казано на кратко
всичко е 3D
Кратките филмчета с възстановки на престъпленията също са налице, като това определено е запазената марка на CSI. След като успеете успешно да свържете дадени улики с някой заподозрян, в повечето случаи ще можете да видите кратка анимация, която пресъздава случката, която е довела до инцидента. Това, както и преходите от сцена на сцена, осъществени посредством кадри от Лас Вегас, допринасят значително за създаването на близка до сериала атмосфера. Така CSI се превръща, не само в приятна за игра геймка, но и в доста забавно за наблюдение визуално зрелище. Не знам дали ще ми повярвате, но няколко часа след излизането на CSI: 3 Dimensions of Murder бях залепен за мишката, а зад мен три зарибени по сериала типчета не можеха да спрат да зяпат и дават съвети за разрешаването на случаите.
Освен всички тези хубави неща около игра, трябва да спомена и лошите. Като най-основен недостатък на тази част, както и на предишните, със сигурност се оформя линейността на сюжета. За съжаление всеки случаи може да бъде решен само по един начин и той може да бъде достигнат само след последователно изпълнение на определени действия. Така вашата роля на играч се свежда до
следване на сюжетната линия
определена от авторите. Както и в предишните части, и тук събирате улики, анализирате ги и се опитвате да ги свържете със заподозрените лица. За целта лабораторията по криминалистика е на ваше разположение като тази година тя е обогатена и доизпипана. На ваше разположение е компютър с база данни за отпечатъци от ръце, обувки, гуми и др. Той може да търси и информация, свързана с намерени документи, като чекове, телефонни номера и др.
ДНК анализаторът е друга приятна машинка, която можете да ползвате. Тя служи за сравнение на две ДНК проби или за издирване на човека, стоящ зад намерената наследствена информация. Разбира се, както и при отпечатъците, ако лицето няма съществуващо криминално досие, той не се намира в базата с данни. Химическият анализатор е друга интересна джаджа. Тя може да ви помогне например да анализирате стомашното съдържание на жертвата или вида на химикала, използван за прикритие на уликите.
Масата за сглобяване и разглобяване е нововъведение, което ще ви се наложи да използвате доста чeсто. Във втория случай например се оказва, че по нашата жертва е стреляно със 45 калибър оръжие, но с 22 калибър амуниции. Така вашата роля ще е да докажете, че извършителят е модифицирал оръжието си, като за целта многократно ще трябва да разглобявате различни пистолети и да нагаждате пълнителите им. Масата за възстановки може да ви помогне и при опит за сглобяване на нарязан документ, съдържащ важна информация и тн.. Разбира се, в лабораторията има и мощен микроскоп, за който повечето от вас вероятно се досещат как може да помогне по време на следствието. 😉
В едно от убийствата ще използвате и услугите на
мобилната криминална лаборатория
която е аналог на гореописаната апаратура, но натикана в SUV, готова за използване дори и насред пустинята. В този ред на мисли, ще трябва да похваля Telltale Games за перфектната изработка на колите в играта, които са моделирани перфектно и лъщят по подобие на возила от NFS например.
В заключение ще препоръчам CSI: 3 Dimensions of Murder на всички зарибени по поредицата РС игри и сериалите на Джери Брукхаймер. Сигурен съм, че и всички фенове на криминалистиката също имат какво да научат от играта покрай детайлното описание и подредеността на оперативно-издирвателната и процесуално-следствената дейност.
Автор: Орлин Широв