Conflict Desert Storm II: Back to Baghdad

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 окт. 2003

Преди около година излезе игра на име Conflict: Desert Storm. Проблемът, засегнат в нейния сюжет, бе първата война в Персийския залив от началото на 90-те. Сега имаме удоволствието да разцъкаме и нейното съвсем актуално продължение – Conflict: Desert Storm II: Back to Baghdad. В него ще посетите столицата на Ирак за втори път със съвсем ясна цел: елиминирането на остатъците от режима на Саддам. Но това т.нар. “завръщане в Багдад” не е свързано с тазгодишната война, която Джордж Буш-младши поведе от “чувството си за дълг”, а е измислено продължение на операцията “Пустинна буря”. След пика на кризата в Ирак (една доста предъвквана тема, която ще се джвака още твърде дълго време преди да бъде изплюта и забравена) явно всеки гледа да измъкне полза от случилото се. Едни, сключвайки сделки за продажба на бутилирана минерална вода, а други, създавайки компютърни игри. Но това е друга тема за размисъл. Фикционално продължение Conflict: Desert Storm II: Back to Baghdad дава възможност на всеки, който пожелае, да се върне в началото на 90-те и да помогне за несъстоялото се в действителност “доизчистване” на терористи, които все още се укриват на територията на Ирак. Играта ще предостави дузина разнообразни мисии, в които вие и вашият перфектно обучен спецекип ще трябва да сритате оцелелите от операция “Пустинна буря” почитатели на режима на Саддам (без самия него, за съжаление). Ще поемете управлението на абсолютно същия екип, който вършееше в първата част на играта. Брадли, Фоли, Конърс и Джонс се завръщат, въоръжени до зъби и усвоили някой друг нов трик (търкаляне наляво и надясно, надничане зад ъглите на стените). И те са готови за рокендрол! В сравнение със своя предшественик, нивата в Desert Storm II са по-големи и по-детайлни. Отделните задачи в тях обаче не се различават кой знае колко с тези от първия Desert Storm. Ако притежавате малко повечко тактическа мисъл и ако имате добри нерви, със сигурност няма да срещнете проблем при изпълнението на акциите в сърцевината на иракската държава. Основи на геймплея Вярвам, че повечето от вас най-малко са виждали Conflict: Desert Storm и знаят за какво става дума. Но за хората, пропуснали да се запознаят с тази доста добра игра, ще кажа няколко думи за особеностите на нейния геймплей, който, общо взето, се припокрива с този на Desert Storm II. Както във всеки отборен тактически шутър, така и тук трябва да се научите да поемате контрола на всеки един от екипа бързо и ефективно. Или поне да можете да давате адекватни на конкретната ситуация заповеди. Управлението е максимално улеснено, така че няма да ви е трудно да свикнете с него. Всеки от четиримата войници (командир на специалната част, медик, снайперист и тежковъоръжен рамбовец) има свои характеристики и борави най-добре с отделни видове оръжия. Оптималното използване на уменията на членовете от екипа неминуемо ще ви донесе по-добри резултати. Имате на разположение над тридесет автентични пуцала, с които може да вдигнете във въздуха всяко нещо, изпречило на пътя ви. В бройката попадат различни видове снайпери, пистолети, гранати, димки, гранатомети, автомати, картечници и какво ли още не. Пак ви казвам: недейте да забравяте, че всеки от екипа ви е обучен да борави най-добре с определени видове оръжия. Не че не може да стреля и с другите, но просто не е толкова ефективен. За очите и ушите В ревюто на първата част на играта бях обърнал внимание на добре изгладената графика и внимателно направените анимации. Впечатленията ми от продължението са все тъй положителни. Енджинът е оптимизиран. Войниците са сериозно детайлизирани и създават правдоподобна илюзия за реално движещи се хора. Пясъчните бури, пълнещи очите на другарите ви, също изглеждат съвсем като истински. Когато хвърляте граната или пък бъдете повален, отново има анимации, които ви карат да се почувствате като органична част от обстановката на бойното поле. Взривовете, пушилките, които се вдигат по-време на битка, и всички останали ефекти, предизвиквани от оръжията, също заслужават овации. Чувствам се длъжен да обърна подобаващо внимание на част от играта, която обикновено остава някакси на заден план. Говоря за перфектното озвучение. През повечето време ще получавате съобщения от екипа си. Гласовете са изчистени като качество на звука и се чуват добре, дори когато ви обстрелват или до вас минава танк. Впрочем, когато във ваша близост се движи едно от тези големи метални чудовища, имате чувството, че то сякаш всеки момент ще се натресе в паркираната пред вас кола на баща ви. Артилерията, танковете и всички други оръжия и превозни средства са озвучени просто перфектно. Desert Storm = Desert Storm II? Всички знаем, че много хубаво, не е на хубаво. В този ред на мисли е време да изтъкна и най-големия недостатък на тази игра – голямото припокриване с първата й част. Ако бяха вкарани повече новости в геймплея на това продължение (което на пръв поглед спокойно може да мине и за експанжън), всичко щеше да е тип-топ. Двете игри си приличат прекалено много. Поне да бяха сменили имената и физиономиите на командосите от специалните части, които управлявате. Всъщност това е минус само за хората, които са прекарали твърде много време с Conflict: Desert Storm. За новите фенове на играта това не е проблем. С оглед на плюсовете, които са десетки пъти повече от гореспоменатия недостатък, бих препоръчал играта на всеки, който поне малко обича тактическите шутъри или се кефи на игрите, в които има специални части. Desert Storm II е със сигурност подобрено издание на предшественика си и определено няма да останете недоволни от нея. Просто я изиграйте.

Автор: Асен Георгиев