Command & Conquer 3: Kane’s Wrath

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Tiberium Wars беше истинска манна небесна за почитателите на поредицата. Особено след неведнъж поставяния въпрос: “А сега накъде?”, който висеше във въздуха след разпадането на Westwood. Оказа се, че избраната посока е повече от добра, тъй като и двете новосформирани геймстудия: EA LA и Petroglyph запазиха доброто си име и изстреляха 4 (вече 5 с Univerese at War) успешни стратегии. Наистина, играта породи вълна на недоволство сред хардкор феновете на франчайза заради липсата на някои единици, но мрънкане и недоволни винаги е имало и ще има. Третата тиберийна война носеше в себе си всичко, от което един геймър има нужда. И ако си мислите, че по-добре от това няма да стане – помислете пак…

Завръщане в бъдещето

Нека набързо да си припомним какво се случи в миналите епизоди. Кейн, мистичният лидер на братството на NOD, е поразен в края на първата игра. Лидерското място е заето от командир Славик и изкуственият интелект КАБАЛ. Войната приключва успешно за силите на глобалната защитна инициатива (GDI), като на финала се прави намигане, че Кейн не е мъртъв и КАБАЛ го поддържа във “форма”. В експанжъна странен космически кораб се разбива на планетата и двете враждуващи фракции се засилват да го изучават. КАБАЛ се побърква тотално, а армията му от киборги започва да унищожава всичко по пътя си. В екшъна се намесват и мутантите…

Настъпва относително спокойствие и але-оп, светът пак е метнат в джаз музиката с завръщането на Кейн, изтребването на главнокомандващите на GDI и взривяването на една от най-големите тиберийни жили, довели до верижна експлозия и заличаването на 1/3 от планетата. За да е пачангата пълна, взривът е забелязан от малък отряд извънземни – Скрин (малък по техните си стандарти де), които гледат на завзетата от зелените кристали планета, като една голяма палачинка, към която само трябва да добавят конфитюр. Пристигането им спича както NOD, така и GDI, а стотици фенове получават малък оргазъм, виждайки че спекулациите за извънземните технологии, използвани от Братството по време на втората война, не са били само спекулации. Точка, ако искате да разберете повече от страхотната история, намерете си игрите и ги изиграйте… всъщност трябва да се засрамите, ако още не сте го направили.

Command & Conquer 2.5

Kane’s Wrath няма да е точно продължение на Command & Conquer 3. Тъй като в него събитията ще развиват преди, по време и след третата война и нашествието на Скрин. Ще бъде по-скоро мост между двете игри, хвърляйки повече светлина върху това какво се е случило между двете войни. В коя миша дупка се е скатавал Кейн през цялото време и каква е връзката между тиберия, КАБАЛ и Скрин? Сините извънземни приятелчета пък се оказват доста по-комплексна система от касти и идеологии. В крайна сметка излиза, че зад първоначалната атака с нож, вилица и малиново сладко над палачинката… ок, спирам с това – над Земята се крие една вътрешна борба за надмощие.

Не само на ниво история Kane’s Wrath ще бъде нестандартен. Мисли за него не като Brood War (нови единици, кампании, история), a по-скоро като за C&C Generals: Zero Hour. Ако си спомняш, във второто заглавие бяха добавени генералите. Всеки един от тях бе специален в определени сфери (дефанзивини техники, авиация, проклетия китайски танков командир и т.н.) и смучеше здраво в други. Подобен модел би трябвало да видим и сега, тъй като всяка от трите враждуващи страни се сдобива с по две подфракции. Всяка една от тях ще разполага с уникални единици и технологии, но ще й липсват други. Също като в Generals, ще се акцентира на един стил на игра (ръш, костенурка, тех, въздух, танкове и т.н.), който ще е силно различен от стандартния за фракцията.

Ликувай народе, сипи си глава с розички и не забравяй да махаш саксиите, преди да ги метнеш във въздуха, защото дизайнерите от EA LA са се вслушали във всички вопли, нададени за последната година от фенската общност. Киборгите се завръщат! Също и Wolverine-те! Дори Титаните! И докато вие си представяте звуковият еквивалент на “ТАДАДАДАМ!”, аз ще продължа с новите нещица.

Двукраките роботи бяха махнати от вселената на играта след изсмукано от пръстите оправдание. Но феновете си ги искаха (всяка трета тема във форума започваше с RQ:)) и ето, че си ги получиха.

Това не е всичко

Всяка една от фракциите ще има и по едно ултимативно оръжие. Скрин вече разполагат с такова в лицето на огромната летяща палачинка… така де, Mothership. GDI се сдобиват с масивен танк, двойно по-голям от Mamuth-a и подозрително приличащ на тежкия танк на Гардовете от Warhammer 40 000. Освен тройното оръдие, опустошаващо всичко за секунд, и в него има 4 бункера, в които можете да сложите пехотинци по избор. А ако това не ви е достатъчно – чудовищното му туловище поглъща тиберия като прахосмукачка. Разходете го из запасите на противника и оправете икономиката си за секунди.

В името на баланса са разбъзикани някои от старите единици, добавени са нови ъпгрейди (по-добра броня за солджърите и самолетите на GDI, невидимост за артилерията на NOD и т.н.), или са промени сградите и нужното технологично ниво, за да бъдат постигнати. Всичко това е гарнирано с поредния опит за баланс на трите сили, и след десетината опита играта вече е с един от най-добре рафинираните мултиплейър режими на пазара.

“На южните Карпати…”

Всички знаем тази леко просташка песничка. Но не знаем какво би могло да разклати дървото на EA LA. Разходката из хронологията на тибериумните войни ще е интересна за всеки фен и прекалено скучна за всеки, циклещ само за победата. Третата част бе силно дебалансирана, но в същото време страшно прилепчива, затова и мултиплейър общността й е съвсем фанатизирана. Както вече споменах, дизайнерите са се вслушали в гласа на точно тази маниашка публика. Затова искрено се надявам Kane’s Wrath да е точно като оригинала си – достатъчно приемлива и динамична както за начинаещия играч, така и за ветерана. Не забравяйте, че играта се прави както за РС, така и за Xbox (дори някои колеги се объркаха с конзолния интерфейс и си помислиха, че ще има редизайн в експанжъна), а това е нелека задача.

Автор: Георги Панайотов