Command & Conquer 3: Kane’s Wrath

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 30 апр. 2008

Игрите от серията Command and Conquer (C&C) действат като наркотик. Захванете ли се веднъж с тях, пристрастяването ви е гарантирано за неограничен период от време. Убеден съм, че тези от вас, които следят поредицата от самото й начало, най-добре знаят за какво иде реч. Хубава новина за тях, а и за всички останали фенове на класическите реалновремеви стратегии, е че експанжънът на C&C 3: Tiberium Wars, наречен C&C 3: Kane`s Wrath, вече няколко седмици се търкаля по рафтовете на специализираните магазини.
Какво предлага той? Като изключим факта, че е най-доброто оръжие против абстиненция, причинена от едногодишната липса на свежа C&C игра, можем да се спрем и на новите мисии, единици и режим на игра. Но преди да стигнем до тях, нека ви разкажа за другата ключова характеристика на заглавието – историята.

В името на Кейн!

Едва ли някой, някога си е помислял, че Кейн е мъртъв. Или че изобщо е възможно да си отиде от този свят. От древни времена е ясно, че злото изключително трудно напуска реалиите на нашето измерение. Както си личи от заглавието на експанжъна, в него ключов персонаж отново ще бъде добре познатият лидер на фанатизираната секта The Brotherhood of NOD. Действието се развива малко след края на Втората война за тиберия (C&C2: Tiberian Sun) и успява да обхване период от двадесетина години, стигайки чак до следващия мегасблъсък – Третата война за тиберия.

Едва ли някой ще се учуди, когато разбере, че целият сюжет отново достига до играча под формата на кратки филмчета, напъхани между мисиите. А също така и като филмирани моменти в началото и края на някои изпитания. Това, което ще трябва да свършите, поемайки управлението на армиите на Кейн, е да му помогнете да съживи своята империя. В самото начало на играта GDI са във възход за разлика от терористичната групировка, към която принадлежите – тя е разбита и разпръсната. Съвсем в реда на нещата, вашата роля е да възобновите мощта на NOD и да напомните на заклетите си врагове за вашето съществуване. За целта ще трябва да преминете през соловата кампания, състояща се от

13 мисии

В структурата на предизвикателствата няма почти нищо различно – получавате задачи от различен характер, минимално количество армия и ресурси, за да изпълните вашите цели. Всичко останало зависи от вас. Кампанията е разделена на три части. В първата ще трябва да дадете началото на въстание, разчиствайки присъствието на GDI в района. Следващата ви задача е да организирате събирането на разпръснатите сили на NOD. Във втората част акцентът пада върху плановете на Кейн да порази орбиталния команден център на GDI – Филаделфия. Третата фаза от кампанията ще се съсредоточи върху събития, случили се непосредствено преди, по време и след C&C3. Като по този начин експанжънът ще отговори на много от въпросите, възникнали по време на Третата война за тиберия. Запълвайки определена част от празните пространства в историята обаче, Kane’s Wrath ще раздразни още по-силно любопитството ви, задавайки нови въпроси.

Под обсада

Като характерна особеност за този експанжън се очертава леко завишеното ниво на трудност. Това едва ли ще бъде проблем за хардкор феновете на поредицата, но със сигурност може да откаже някой новак от бъдещи сблъсъци в света на тиберия. Трудността идва под формата на неочаквани масирани атаки, карти с минимално количество ресурси или задачи, в които трябва да се справяте с врага, притежавайки наистина ограничен военен ресурс. Всички тези препятствия обаче имат един изключително сигурен начин за преодоляване и той се изразява в древната мъдрост, която гласи: “учете се от грешките си”. Отсега ви казвам да забравите за варианта, в който стартирате играта и минавате 13-те мисии, без да се наложи да ги повторите по няколко пъти. Най-неприятно е обаче, когато се мъчите един час, за да изпълните първите едно-две задания, и накрая, когато си мислите, че вече сте се справили, получавате заповед от рода на “защитете X докато напусне картата”. Вие, разбира се, не сте предвидили подобно нещо и не разполагате с нужната огнева мощ, за да изпълните тази задача…

Какво ново?

Като изключим продълженията на някои маргинални игрици от нисък клас, които предлагат общо взето четири нови мисии и нищо друго, всички експанжъни на заглавия от класа на C&C имат една характерна особеност. И тя е наличието на нови единици. Създателите на C&C 3: Kane`s Wrath са се постарали да има достатъчно от тях. Те идват под формата на нови подфракции, които се сражават на страната на всяка от трите основни военни сили. За тези, които току-що пускат телевизора, това са сектантската терористична група на маниакалния Кейн, глобалния съюз GDI (Global Defense Initiative) и извънземните гости Scrin, които най-много от всичко обичат да се вмъкват в съзнанието на враговете си, привличайки ги на своя страна.
Другата основна новост по отношение на огневата мощ на трите враждуващи сили са т.нар.

епически единици

Самото им наименование говори за това, че те са хипер-ултра-мега мощни. Представителят на тази група за GDI е MARV (Mammoth Armed Reclamation Vehicle) – огромен танк, въоръжен с трицевно оръдие, което изстрелва звукови снаряди. В него могат да се поберат до четири единици, които да добавят различни характеристики. Например, ако сложите инженер в машината, той ще я поправя постоянно, но няма да подобрите огневата й мощ така, както, ако пъхнете вътре пехотинци, въоръжени с гранати. MARV също така може да се използва за събиране на тиберий. Единственото, което трябва да направите, е да го поставите върху зелената (синя) повърхност и той ще започне да генерира кредити автоматично.

Религиозното начало на фанатизираната организация донякъде обуславя името на епическата единица на NOD, която се казва Redeemer (спасител). Тя представлява огромен робот, който може да приютява в себе си до два пехотни отряда. За разлика от специалните единици на другите две фракции, Redeemer не може да събира ресурси. За сметка на това притежава мощен Rage Generator, който има значителен обсег на действие. А неговата функция е да кара противниковите единици да се бият помежду си. Изключително полезно качество, особено що се отнася до защита срещу масирани атаки.

Извънземните манипулатори от Scrin разчитат на многокрак биомеханизъм, наречен Eradicator Hexapod. Той трябва да се изправи срещу противниковите епични единици. Паякоподобната бойна машина притежава умението да генерира кредити от разбитите около него врагове. Освен това е въоръжена с Plasma Discs и разполага с три места за войници. Ако в тях попадне Mastermind или Prodigy, епичният юнит получава възможността да се телепортира на къси разстояния. Това го превръща в изключително опасно и коварно оръжие при преследване на отстъпващи врагове.

One Vision, One purpose

Без съмнение едно от най-интересните нововъведения в експанжъна е новият режим на игра, наречен Global Conquest. Той е нетипичен за C&C вселената и представлява походов режим, който познавате от заглавия като Empire Earth III. Новият режим предлага изцяло различна атмосфера – карта на земята, която е разделена на отделни сектори и градове. Всяка от трите враждуващи фракции притежава контрола върху различно количество населени места, откъдето черпи своите ресурси. Вашата цел, разбира се, е да съберете достатъчно суровини, да ги трансформирате в мощна армия и да завладеете всички населени места в света. Има и алтернативни начини за постигане на победа – те са индивидуални за всяка от трите фракции – например да построите определен брой конкретни сгради или да превземете част от земната повърхност и т.н. При всички положения, за да успеете, ще трябва да планирате изключително добре стратегията си, да наблегнете на тактиката и да се впуснете в няколкочасова битка.

Самите сблъсъци могат да се водят по стандартния начин (като обикновен skirmish) или по бързия такъв (quick battle). При всички положения трябва да внимавате с какъв военен ресурс влизате в битка, защото, ако допуснете глупавата грешка да се изправите срещу врага без нито една единица, способна да се противопостави срещу въздушни машини, а врагът ви има поне един летателен апарат, то работата ви е спукана.

Welcome back, commander!

Вярно. Това е само експанжън. Но какъв… Ако питате мен, по-добре да излизат само експанжъни, ако са с такова качество. В него са вплетени по особено сполучлив начин нова кампания, единици, карти, нов режим на игра и сюжет, който запълва едно черно петно от периода между Втората и Третата война за тиберия. Всичко това е гаранция за още една доза от интензивния, брутален C&C екшън, който сме свикнали да получаваме.

Автор: Асен Георгиев