C&C:Generals

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 15 апр. 2003

За разлика от предишните игри от серията в Generals бе добавен модерният напоследък RPG елемент. С други думи, побеждавайки в битките, трупате опит (отразен на малка жълта скала в десния долен ъгъл на екрана). Този опит влияе на генералските ви рангове, които са пет. С всеки нов можете да развиете по едно глобално подумение, даващо различни преимущества или нови единици на страната, за която водите войната. Способностите са разделени в 3 категории и някои могат да се усъвършенстват до три пъти. Първите са най-слаби, вторите най-често дават мощни единици или заместват хипероръжията, а третите най-често са мини хипероръжия с по-малка сила, но все пак нанасящи доволно големи щети. Уловката е, че имате само 5 точки за разпределяне и много умения, които да вдигнете и които са разделени на 3 нива.

USA – гадните копелета

Emergency Repair – има го и при трите фракции. Позволява да поправите моментално всички единици в малък радиус. Налице са три степени на усъвършенстване – малки поправки (25%), средни (50%) и големи (100%). На пръв поглед почти ненужно и убийствено – ако го пуснете по средата на атаката и изведнъж от едва кретащи бракми, армията ви се върне в статуса на сеещи смърт бойни машини.

Paladin Tank – дава ви опцията да строите танкове Паладин – доста по-силни от Кръстоносците. Оборудвани са с бордови лазери за поразяване на вражи ракети и пехота. Стингър установките на терористите са безпомощни срещу тях.

Unmanned Aerial Vehicle – позволява ви на определен интервал от време да пускате невидима, летяща сонда, която разкрива голям периметър от картата. Перфектна за разузнаване на врага в ранните етапи на играта или за указване на цели на артилерията и бомбардировачите в по-късните.

Новата единица, която можете да пуснете при три звезди, е Pathfinder-ът – невидим снайперист, подобен на героя на GLA, но не може да прострелва пилотите на машините. Перфектен срещу пехота и особено срещу терористите на GLA, когато са в големи количества. Придружени с ъпгрейда на американците за бързо трупане на опит, 3-4 от тези момци на всеки вход на базата ви ще я направят непревзимаема за популярния “кашимерия ръш”. Срещу още по-популярния “танк ръш” е по-добре да ги скатаете някъде, най-малкото да не бъдат прегазени.

Другите две единици са Stealth Bomber-ът и подвижните установки “Томахоук”. Първият е перфектен срещу сгради и машини, а чрез антирадарната си система е невидим, докато не удари, което го прави добър за унищожаване на стационарни защити и ключови сгради. Вторият е артилерията ви – дава огромна дистанция на удар и голяма сила, но бавно презареждане и слаба броня. Почти неприложима против GLA поради голямото количество ракетни единици, свалящи “томахавките” преди да са поразили целта.

Тук се намира и любимата ми опция – A 10 AirStrike, призоваваща 1, 2 или 3 бомбардировача US A10 Warthog, които през определен период от време атакуват стратегическа цел. Нанасят смазващи щети и са перфектни да гръмнете скупчване от вражи електроцентрали или в комбинация с Particle Canon-a – да разрушите, която и да е сграда.

Paradrop-ът ви позволява да пуснете на избрано от вас място на картата от 8 до около 20 рейнджъра, което, направено над беззащитна база или в тила на врага, може да спечели играта за отрицателно време.
Ултимативното умение е Fuel Air Bomb. То призовава огромен бомбардировач, прелитащ над указаната цел, и бомбардиращ всичко в огромен диапазон – сами можете да си представите как се отразява на колона от бавно пъплещи към базата ви танкове Овърлорд.

GLA – Гласът на свободата

И тук има поправки. И може би по-важното: Technical Training – дава опцията всеки новопроизведен техник да идва на бойното поле със статус ветеран (една нашивка). Новите единици, които можете да поръчате, са танкове Мародери. Те, както и техниците, имат възможност да ъпгрейдват арсенала си, събирайки чаркове от бойното поле. Първият ъпгрейд е на огневата мощ (по-добро оръдие), вторият на бронята и третият – пак на огневата (две оръдия). Мародерите използват ъпгрейда Toxin Shells, даващ им малък заряд от антракс при всеки изстрел, неутрализиращ предимството на пехотата пред танковете.

SCUD Launcher ви позволява да конструирате SCUD платформи. Идва с две опции на ракетите: силно експлозивни (срещу сгради и бронетехника) и антраксни – против пехота.

Когато получите третата генералска звезда, ще можете да използвате Cash Bounty  опция при всеки фраг, да получавате в касата си част от производствената цена на унищожената единица. Трите степени на усъвършенстване ви дават 10, 20 и 30% от цената й.

Hijacker-ът е невидима пехота, можеща да отвлече произволна вража машинария. Един от най-лесните и евтини методи да спрете няколко Овърлорда или да отвлечете артилерията, тормозеща базата ви, извън обсега на кулите.

Rebel Ambush-а е подобен на paradrop-a на американците. Разликата е, че вместо натоварени в уязвим самолет, кашиците ви се появяват точно на избраната от вас позиция. Може да се използва с голям успех за затваряне на вражите войски в кръг на смъртта или за бързо превземане на сградите в базата на противника.

Anthrax Bomb – това е ултимативното ви умение при петата звезда. За разлика от бомбардировката на американците, антраксът е с доста по-голям диапазон на действие и освен че унищожава веднага всеки вражи пехотинец, дръзнал да влезе в обсега му действие, почти или напълно унищожава и бойната техника, застояла се повечко в зеленикавия облак. Влияе се от ъпгрейда Anthrax Beta, даващ +25% щети на всичките ви единици, използващи биологични оръжия.

China – Армията на народа

Една звезда:

Artillery Training – Всеки новопроизведен танк Battlemaster или артилерия Inferno Canon да идва на бойното поле с ранг на ветеран.

Nuke Cannon – най-мощната артилерия в играта. По-далекобойна и от SCUD установките. Страшно бавна, има огромно време за презареждане и преди да стреля, трябва да се “разгърне”, което също отнема време. Всичко това се компенсира с огромните поражения, които нанася на сгради, пехота и по-бавни машини в огромен радиус. Придружени от няколко танка, няма какво да им се опре.

Red Guard Training – китайските пехотинци не само че идват по двама на цената на един, но с този ъпгрейд се впускат в екшъна с ранг на ветерани.

Три звезди:

Artillery Barrage – посочва цел за артилерията, намираща се извън обсега ви. Има три нива на усъвършенстване, увеличаващи щетите и периметъра. За разлика от авиационния удар на американците тук няма шанс да ви свалят самолетите, докато стигнат целта си и винаги можете да сте сигурни, че тя ще бъде поразена.

Cash Hack – поредната тарикатщина в арсенала на оризоядците. С трите си нива на усъвършенстване ще можете да крадете съответно по 1000, 2000 или 3000 кредита от произволен Supply Stash на врага.

Cluster Mines – привиквате самолет да изсипе мини на произволно място на картата през определен период от време. Най-гадно е да ги трупнете пред военната фабрика на врага – така още с излизането си от поточната линия, те ще бъдат наранени, ако не и напълно унищожени. Ако някой ви направи на вас този номер, не забравяйте, че всеки работник/строител може да разчиства мини по пътя си.

Пет звезди:

EMP Bomb – пускате голяма ElectroMagnetickPulse бомба на произволно място на картата, спирайки захранването на сгради и единици в голям радиус от епицентъра на взрива. Действа както на вражите, така и на приятелските единици. За разлика от другите ултимативни умения, това не нанася директни щети, но не е по-малко полезно, дори напротив, а и времето му за презареждане е почти два пъти по-малко.

Героите и тяхната правилна употреба

Имате на разположение три типа герои в зависимост от фракцията, с която играете. Общото и за тримата е, че докато се движат или стоят на едно място, са невидими за врага. Снайперистът на талибаните – Jarmen Kell е екипиран с мощна пушка и през кратки периоди от време може да използва специалното си умение – да обстрелва пилотите на машините, позволявайки на произволна единица от армията ви да я подкара. Освен това е унищожителен срещу пехота и сам може да се справи със солидно количество вражеско пушечно месо.

Черният Лотус на китайците не е боен герой. Хакерката не е екипирана с оръжия, но може да краде пари от вражите продоволствени депа, и докато я надушат – да изчезне. Другите й две способности й позволяват за известно време да спре произволна вража машина или да открадне която си поиска сграда (този процес отнема повече време, отколкото на кашимерията, но го прави от доста по-голяма дистанция).

Героят на американците е типичен Бат’ Рамбо. С тежка картечница в ръка се справя с лекота срещу пехота и леки машини, а ако ножът опре о кокала, може да сложи (подобно на китайските Tank Hunter-и ) снопче динамит с опцията за взривяване след известно време или по команда.

ОБЩИ СЪВЕТИ

За разлика от другите игри от серията С&С, където само инженерите можеха да превземат вражи сгради, то в Generals всеки редови пехотинец след скромен по цена ъпгрейд (само 1000 кредита) може да го прави. Използвайте го, за да изненадвате противника, когато е опразнил базата си. Също така има три неутрални сгради, които можете да плените. Oil Rafinery-то ви дава по 200 кредита в определен период от време, болницата автоматично лекува всичките ви войници, а фабриката намалява цената на бойната техника.

Правилното разпределение на ресурсосъбирачите е жизненоважно за победата. Американските хеликоптери (които се използват и доста успешно с бойни цели и не са само харвестъри :)) носят по 600 кредита, но само един може да виси над мястото за ресурси, затова поставянето на повече е безсмислено. Останалите ги пратете по картата, като в началото дори може да крадете от ресурсите на врага. Талибаниските бачкатори мъкнат само по 75 кредита на разходка до “мината” за това е хубавичко да са поне 10, за да не изпитате силна нужда от пари. Камионетките на китайците са “средният” вариант, носещи по 300 кредита на разходка и можещи да работят до 4 на едно място – използвайте го.

Всяка една от фракциите има и алтернативни методи за снабдяване с кеш. Специално внимание ще обърна на хакерите – направете 20 от тях и ги оставете в някое от забутаните кьошета на базата да си цъкат по лаптопчетата и скоро ще се превърнат в мощна подкрепа за икономиката ви, носещи по 200 кредита на секунда.

Мултиплейър съвет

Играйте максимално агресивно. Стоенето на едно място в базата и трупането на войски може да върши работа срещу ТЪПИ играчи, но не и срещу добри. Смазвайте опитите на врага да се експандне, затапвайки основните му маршрути. Подмамвайте основната му военна сила с кашимерията, докато в същото време вкарвате няколко бързи единици в базата му, разрушавайки електроцентралите/работниците и съсипвайки по тази начин стационарната му защита или икономика. Използвайте разнообразни войски, атаките само с пехота/авиация/бронетехника може да успеят първия път, но не и втори (освен ако противникът ви не е наистина ТЪП – с малко умение и 20 Овърлорди се спират с цената на много по-малко ресурси време, отколкото на врага да ги произведе. Повярвайте ми, номерът не е в якото закулване, а в микромениджмънта на единиците. И най-ВАЖНОТО:

Have fun!

Автор: Георги Панайотов