Може би си мислите, ако сте играли вече някое от двете предишни издания, че сте подготвени за това, което ви готви Burnout 3. Не сте, повярвайте ми! Накратко това е играта, която кара всеки друг аркейд рейсър (да, NFS: Underground също!) да изглежда скучен като любимия сериал на майка ви.
За всички онези, недокосвали до момента Burnout игра (моите най-искрени съболезнования), нека все пак първо да обясним за какво иде реч. Burnout е надпревара с коли в условията на свръхнатоварен градски трафик, при това със скорости, които в реалния живот можете да видите само по пистите на Формула 1. Учудващо наистина, но момчетата от Criterion са успели да овладеят абсолютния хаос, до който води всичко това, и да го превърнат в безспорно най-прилепчивата игра с коли, създавана някога.
Заслуга за това има преди всичко ултрaпрецизното управление, което ви позволява да се разминавате “на една боя разстояние” с колите от отсрещното движение, да слаломирате между бетонните подпори на тунелите, да прелитате по десетина метра във въздуха без да губите управление при приземяването, и още куп неща все в този стил. Нещо повече – играта ви поощрява да карате по този тотално “безотговорен” начин, като всяко подобно изпълнение зарежда постепенно “турбото” на колата ви. Едва когато за пръв път натиснете бутона на въпросното турбо, разбирате за пръв път какво значи истинското усещане за скорост в една електронна игра.
Разбира се, Burnout нямаше да е и половината от купона, който е в момента, ако не включваше безспорно най-невероятните катастрофи и деформации в реално време, показвани някога на екрана на компютърна или видео игра. Забравете Colin McRae Rally или TOCA – тези определено страхотни игри не могат да стъпят и на малкия пръст на Burnout по този показател. Каквото и да ви кажа по въпроса, то просто няма да е достатъчно. Тази игра трябва да се види!
Опа-а… м-да, съвсем забравих за Burnout ветераните. Пригответе се да умножите всичко страхотно, видяно до момента в поредицата, поне по 10! Поне! Промените в геймплея са по-скоро козметични и замислени така, че да акцентират върху най-силните му страни. Но графиката, ах графиката! ОК, не искам да говоря повече по въпроса – това ще е чиста проба загуба на време.
Намерете си тази игра!
Автор: Ивелин Иванов