Обичате ли шутъри от първо лице? Но не иновативни и модерни игри, които всячески се опитват да ви запленят с реализъм и разнообразие, а олд скул заглавия, в които целта е точно такава, каквато подсказва името на жанра – да избиеш всичко живо на екрана? Ако с носталгия си спомняте оригиналния Painkiller или пък Will Rock, то трябва да знаете, че този вид шутъри все още не са напълно изчезнали. Представяме ви Bulletstorm – едно творение на поляците от People Can Fly, подкрепено от Epic Games.
Стрелба за точки
По време на Gamescom 2010 People Can Fly ни представиха обширно видео с геймплей кадри от играта, което ни позволи да вникнем повече в нея. В основата на Bulletstorm действително стои най-чистата форма на забавление – бясната стрелба и адреналина, който се покачва с всеки изпразнен пълнител. В играта ще поемете ролята на Грейсън Хънт и неговия екип, които се озовават на изоставената и пълна с кръвожадни гадове планета Стигия. За приключенията на главния герой се грижи известния автор на комикс серии Рик Ремендър, който е работил по поредиците End League и Fear Agent.
Да, Bulletstorm е шутър и в него ще правите точно това. Но не оставяйте с впечатлението, че играта се свежда до машинално натискане на левия бутон на мишката. Основният геймплей елемент е т.нар. skillshot system, която ви награждава за всеки убит враг. Какво ще направите например, ако срещу вас се изправи поредното гадно чудовище, бленуващо за скалпа ви? Разбира се, ще го застреляте като го надупчите с дузина куршуми. Ефективно е, но според правилата на играта ще ви даде само 10 точки. Ако сте малко по-прецизни и съумеете да го отстраните с хедшот, вече получавате цели 50 точки.
Истинското удоволствие обаче идва тогава, когато използвате по възможно най-ефективен начин оръжията си и околната среда, за да извършите страхотни комбо удари. Така например защо вместо да хабите патроните си за тези мизерни 10 точки, ни използвате енергийния си камшик (неограничена употреба и без презареждане), за да сграбите противника си, да го привлечете към себе си и да го уцелите в главата докато е още във въздуха? А след това да запратите трупа му върху намиращия се наблизо кактус, върху който да го забодете? Тази комбинация е наистина уникална и със сигурност ще ви донесе много повече точки. Те на свой ред ще ви помогнат да отключите следващите оръжия много по-лесно. В играта има над 100 отделни комбинациии, така че и най-любознателните ще бъдат задоволени за дълго.
Стимулиращо, нали?
Подобна система е в основата на идеята на авторите, които искат да стимулират максимално разнообразна игра. Според момчетата от People Can Fly всеки геймър, който просто убие врага си, трябва да се чувства безкрайно разочарован. “Bulletstorm е нещо като детска площадка и колкото повече се възползвате от играчките, които са ви предоставени, толкова повече награди ще получите”, казват те.
В действие Bulletstorm изглежда съвсем прилично, а самият геймплей е доста интуитивен. Минута, след като сте се докоснали до играта за пръв път, вече ще се чувствате в свои води и ще посрещате тълпите чудовища с пренебрежителна усмивка. А с тях може да се справяте и с т.нар. power ups, които ви позволяват например да изстреляте 100 куршума с един изстрел или пък дават допълнителна сила на вече споменатия камшик, с чиято помощ враговете, застигнати от него, се разлетяват във въздуха.
Очакваме я през февруари 2011 г.
По време на игра геймърите ще се срещнат с най-различни врагове, някои от които са с размери, сходни на тези, които можем да намерим в Lost Planet 2. Авторите обръщат особено внимание на Хекатон – огромно чудовище, което прилича на грамадна челюст, качена на не по-малко впечатляващи крака. Все още не е ясна ролята, която Hekaton ще играе в историята на планетата, но това, което е известно е, че той ще бъде по петите на играчите още от самото начало. Освен това няма да е единственият бос в играта, така че можем да сме сигурни, че преди финалната среща с него, ще се наложи да се изправим срещу доста други гиганти.
И така, Bulletstorm очевидно е един абсолютно нереалистичен, но потенциално много забавен шутър, който може да се окаже свеж полъх за жанра. Неговите автори го определят като “комбинация между Firefly, Burnout и Duke Nukem”. Безспорно силни думи… Дали поляците ще постигнат голям успех и сега? Ще разберем на 22 февруари 2011 г.
Автор: Иво Цеков