Buddy Simulator 1984 – Ревю за Nintendo Switch

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
  • Геймплей
  • Графики

Рядко успявам да открия игри за Switch, за които не мога да кажа че са подходящи за платформата. Днес ще разгледаме Switch версията на играта Buddy Simulator 1984 и какво смятам, че е основното приимущество на играта за PC пред Switch.

Ревютата на игри за мен почти винаги са положително приключение и може би сте забелязали, че въпреки минусите, успявам винаги да открия нещо положително за дадена игра.

Buddy Simulator излиза за първи път в платформата на Steam през февруари 2021 година и се радва на изключителен успех и добра оценка от критиците. Играта използва изкуствен интелект (Artificial Intelligence), който се превръща в наше приятелче, с което да играем игри и да се справяме със самотата. Изкуственият интелект помни нашите отговори и се учи от тях, за да развие връзката между играча и себе си.

Buddy Simulator е съвсем непретенциозна като геймплей, използваща добре познатия команден прозорец на компютрите от 80те години на миналия век. И тук за съжаление идва най-големия проблем при адаптирането на играта за Nintendo Switch – липсата на удобна клавиатура, както и забраната на Nintendo за ползване на клавиатури към конзолата. Такава може да се използва единствено при Homebrew конзоли, но самия Buddy Simulator вероятно няма да има съвместимост дори и в този случай.

Играта позволява единствено използването на вградена виртуална клавиатура, която можем да използваме чрез навигиране в четирите посоки на левия джойкон. Сензорната клавиатура на Switch също не е използваема и изписването на командите е истинско мъчение в повечето случаи. Без да се чувствам горда от факта, но при над 4 часа геймплей не смятам, че успях да прогресирам особено напред в историята, именно поради техническите ограничения. Единственото създадено удобство е Autofill опцията, която дописва текста ни, но често не успява веднага да намери правилната фраза.

Подходът ни към играта може да бъде коренно различен и имаме множество различни опции за край на историята. Разработчиците ни предупреждават, че е възможно нашият AI приятел да прибегне до крайности като емоционална манипулация, като играта често е категоризирана като психологически хорър.

Започваме да играем с нашия Buddy на съвсем лесни игри като Камък-Ножица-Хартия, Бесеница и други, и с всяка следваща игра сме предизвикани с нещо по-интересно. В даден момент, от команден прозорец, интерфейса на играта се променя в приключенска карта с генерална естетика и усещане, наподобяващо хитовата игра Undertale.

Към момента това е първата и единствена публикувана игра на студио Not a Sailor Studios, с която успешно дебютират. Бих се радвала на update на версията на Buddy Simulator 1984 за Nintendo Switch, който да ни позволи да използваме клавиатурата по-ефективно, за да не се забавя ритъма на геймплей. Самата игра е добре разработена и с пленителна история и би представлявала интерес не само за ретро геймъри, но и за любители и разработчици на изкуствен интелект.