Brothers In Arms: Hell’s Highway

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 авг. 2008

След бруталното наспамване на гейм пазара с шутъри, експлоатиращи WW2 тематиката, като че ли последва леко затишие. Това е нормално при положение, че едва три проекта успяха да се откроят сред плявата. Medal Of Honor беше първият “голям” в играта и успя да се задържи на тази позиция, Call of Duty хитро избяга към модерната епоха след третата си част, а Brothers of Arms бе подплатен с тактика и екипна интеракция, които компенсираха по-слабата му shooting страна. И докато първите два франчайза малко или много отсвириха борбата срещу немците, дизайнерите от Gearbox се надяват да поизсмучат още малко темата за Втората световна.

Денят на загубата

Интересно е, че в третата Brothers In Arms игра Gearbox са решили да пресъздадат едно от най-неуспешните сражения за съюзниците. Операция Mаrket Garden е пълен провал, откъдето и да го погледнеш. Според разработчиците, това им е дало достатъчно свобода за действие и в същото време усилва драматизма на битката. Само че на моменти май са пресекли тънката граница между драматичност и обикновена драма в стила на сапунените опери.

Ще поемете ролята на сержант Matthew “Matt” Baker – лидер на взвод, натоварен с тежката задача да избира кой от другарите му ще живее или ще умре. Всъщност акцентът на играта ще се разпредели по равно между екшъна и морално тежките решения, които трябва да вземете. Въпреки че ще има опции, в които самосиндикално да можете да се справите със ситуациите, взводът ще е основното ви оръжие. А тъй като няма “безкръвен” метод за разрушаването на картечно гнездо или спирането на танк, често ще трябва да жертвате кашиците си. В този момент Gearbox изгадняват брутално, давайки на всеки от подопечните ви име и достатъчно добре разказана история, за да го почувствате близък. И ако случайно не сте коравосърдечно копеле, миещо си зъбите с машинно масло, няма как да не се замислите здраво, преди да изпратите солджъра на самоубийствена атака. За родителите, гаджето и малкото му сладко кученце, чакащи го да се прибере у дома… и то не в дървен сандък с американския флаг отгоре.

Братя по… специализация

В играта са включени почти всички най-популярни оръжия от Втората световна война. Нищо ново, ние много добре си ги знаем кои са, какво правят и с какво се различават едно от друго. Мдам, не е леко да си гейм журналист и да описваш за 20-ти път, че M1 е пушка, която в комбинация с малко оптика кара немските каски да цъфтят като саксия с майски рози. Panzerfaust-ът пък е едно дебело подобие на базуката, хрупащо танкова броня като солети.

Така че оставяме тези факти настрана. По-интересно е, че всеки един войник във взвода ви е специализиран в употребата на различно оръжие. Ще имате на разположение стандартни щурмоваци с леки картечници, съпорт групи с тежки такива и спецове в боравенето на снайпери и базуки. Това още повече усложнява решението ви да изпратите някой на сигурна смърт, защото не знаете дали няколко минути по-късно няма да ви потрябва.

ИИ-то е поумняло драстично в сравнение с предишните заглавия и ще ви улесни дотолкова, че когато определите точките за атака, няма да се втурне презглава срещу немските картечници, а ще търси прикрития и ще помага на изпадналите в беда съратници. В същото време вие ще трябва да решавате как точно да протече атаката. Отново присъства елементът с прикриващия огън. Ако пуцате достатъчно настървено в посоката на враг или група от шваби, те малко по-малко ще подмокрят гащите, докато накрая не се кашират напълно зад укритията си, давайки шанс на щурмоваците ви да се прегрупират и минат в атака.

Този геймплей е както, хмм… “иновативен” и интересен, така и доста фрустриращ на моменти. От него идва и основното ми притеснение за играта. Напоследък геймките стават все по-бързи и екшън ориентирани, а феновете им не се кефят да взимат стратегически решения, докато имат възможността просто да се гмурнат сред куршумите. От друга страна именно този елемент успя да издигне първия Brothers над плявата от WW2 клонинги. Възможността за управление на машини и танковите сблъсъци също изглеждат доста интересни.

Автор: Георги Панайотов