Borderlands 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 20 сеп. 2012

Ако преди време някой ми беше казал, че игра, в която основното ти занимание е да стреляш по противниците си и да гледаш как от тях извират всевъзможни числа като фонтан, може да бъде зарибяваща, сигурно щях да му се изсмея в лицето. Borderlands 2 обаче е категоричният пример в това отношение. Magnum opus-ът на Gearbox е вече тук – по-добър, по-голям и по-увлекателен дори и от своя предшественик.

Пет години изминаха от събитията в първия Borderlands,

когато група търсачи на съкровища разкриха тайните на Eridian Vault. Сега един човек, подвизаващ се под името Красивия Джак, поема контрола на корпорация „Хиперион”, обявява се за диктатор на планетата и си приписва всички заслуги за откриването на Eridian Vault ( дори и унищожението на Destroyer). Неговата H-образна база, разположена на спътника на Пандора, е винаги видима за подтиснатите жители на планетата. Вашата цел, разбира се, е да го убиете. Точка.

Какво ви е направил на вас самите? Нищо особено, освен че се опита да ви убие, като взриви влака, в който се намирате. Джак си е наумил да елиминира всеки, който реши да търси Vault, тъй като слуховете, че в него няма нищо друго, освен Destroyer, се оказват неверни.

Още от самото начало на Borderlands 2 си личи, че Gearbox са решили да подсилят историята в играта. Ако в първата част нямаше ясно откроен антагонист ала Дарт Вейдър, то сега Красивият Джак изпълнява перфектно тази роля. За разлика от пухтящия човек с черната маска обаче, Джак има чувство за хумор, което той самият проявява настойчиво и навсякъде. В този ред на мисли – цялата игра блика от забава. Шегичките са навсякъде и някои от тях буквално ще ви карат да се смеете на глас. Но това така или иначе го знае всеки, който е имал удоволствието да играе на първия Borderlands.

Разбира се, едва ли ще си вземете двойката заради нейната история.

Всеки знае, че сърцето на поредицата са нейните оръжия

А те са много. И като казвам много, всъщност имам предвид наистина много. Отделните производители в света на Пандора са вече много по-лесно различими един от друг. Jakobs например се отличават с много по-голям откат, докато тези на Tediore презареждат светкавично.

Сега дори и едно оръжие от по-нисък клас може да бъде ефективно, тъй като ролята на ефектите на елементите е засилена. Ако в първата част елементен враг (например огнен skag) можеше да бъде убит от оръжие с огнен ефект (например Hellfire SMG), то във втората част този тип противници ще поемат много по-малко щети от оръжия с елементи, към които са резистентни. Т.е. ще трябва да използвате правилното оръжие срещу тях.

Този път обаче вече разполагате с място, на което да съхранявате своите оръжия. Имате възможност дори и да споделяте плячката между своите герои. Повечето оръжия обаче изискват определено ниво на опит. Т.е. няма как вашият 1 lvl герой да понесе пушка двуцевка за 20 lvl.

Като стана дума за герои, в Borderlands 2 откриваме четирима

Първият е Gunzerker на име Салвадор. Той напомня на Брик от първата игра по отношение на умения, но може да носи оръжие и в лявата, и в дясната си ръка едновременно. Мая пък е Siren. Нейната специалност е да обездвижва противниците си като ги вдига във въздуха. Акстън пък е командо, разчита на позиционирането на специални обстрелващи кули и напомня на Роланд. Последният герой е Zer0 – асасин, който става невидим и създава илюзия, приличаща досущ на него, с която залъгва противниците си. Разбира се, това трае само няколко секунди. В рамките на тях обаче той може да нанесе критични щети с оръжие или меч.

Що се отнася до четиримата герои от първата игра – Роланд, Лилит, Брик и Мордекай, те ще се появят и в двойката под формата на NPC-та. Ако горните четирима не са ви достатъчни, спокойно – Gearbox планира да въведе пети клас. Т.нар. Mechromancer. Той (всъщност тя – героинята се казва Гейдж) обаче ще бъде достъпен на 16 октомври под формата на DLC.

Всеки един от героите си има силни и слаби страни,

както и набор от умения, прилежно разпределени в три отделни „дървета”. В сингълплейър те са напълно самодостатъчни. Borderlands 2 обаче е изградена с идеята да се играе в кооп и първото нещо, което трябва да направите, когато си я вземете, е да си намерите приятели (до четирима), с които да я играете, тъй като и четиримата герои са изградени така, че да се допълват един друг.

Единственото лошо впечатление от него е, че плячката се споделя между всички. Т.е. кой превари, той завари. Need/greed/pass система като че ли би била по-подходяща, не мислите ли? От друга страна обаче идеята на Gearbox за споделената плячка се нагажда идеално към факта, че все пак вие сте група търсачи на съкровища в един суров свят без правила.

Друга готина нова екстра в Borderlands 2 е

т.нар. Badass система

Тя ви позволява да кустомизирате допълнително своя герой чрез Badass точки, които получавате при изпълнението на редица предизвикателства из света. С тяхна помощ можете да покачите здравето си или капацитета на щита си, да увеличите щетите, които гранатите ви нанасят, да подобрите прицелването и т.н. С други думи – постоянно ще усъвършенствате своя герой. Билото чрез нова плячка, с разпределението на точка в дърветата с умения или с Badass точки.

Очевидно е, че Gearbox са внимавали изключително много при разработката на втората част и не са играли на сляпо с успеха, който Borderlands имаше.

Вместо да правят коренни промени по играта,

авторите й са предпочели да подобрят всеки един от вече съществуващите й аспекти. Пандора си е същата Пандора, която феновете познават от първата част. Сега обаче тя е с доста по-разнообразни местности. Към пясъчните дюни може да прибавите и блата, лава и дори покрити със сняг планини. Дребни промени по геймплея, като например факта, че просто трябва да минете през падналите на земята муниции и здраве, а не да ги взимате ръчно, са добре дошли. А когато се качите на някое возило, ще видите, че сега е много по-лесно да шофирате и да се прицелвате в някого едновременно.

Разбира се, не всички промени изглеждат за добро

Намирам за странен факта, че не може да съхранявате health kits за по-късна употреба. Трябва да разчитате на това някой враг да изпусне подобно нещо. Да – в първия Borderlands не бе особено удобно да влизате в инвентара, за да използвате подобно нещо. Но пък поне опцията за това присъстваше. Така или иначе обаче всеки герой разполага с умения, които му позволяват да възстановява здравето си. В по-напрегнатите битки може и да ви се случи да умрете веднъж-два пъти. Но спокойно – както обикновено, ще може да се борите за живота си и ако убиете противник, докато сте паднали на земята в предсмъртна агония, ще получите втори шанс.

Макар и Borderlands 2 да не предлага кампания, характерна за класическите ролеви игри, тя ще погълне минимум 40 часа от свободното ви време. Липсата на съдържание не е нещо, от което човек може да се оплаче. Основната куест линия е доволно дълга и интересна, а второстепенните задачи буквално извират. Да не говорим, че елементът на изследване на света е доста по-здраво застъпен и навсякъде ви очакват различни тайни. Някои куестове дори могат да бъдат изпълнени по два различни начина и съответно – да ви донесат различни награди. Например снайпер или пушка двуцевка. А веднъж щом превъртите Borderlands 2, може да започнете отначало на по-труден режим, където ви очаква още по-добра плячка. С други думи – забавлението никога не свършва.

Автор: Петър Йорданов