Bloody Roar 4

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 25 окт. 2003

Какъв е смисълът от още една“тупалка”, когато на аренатавече са асове като Tekken 4 иVirtua Fighter 4: Evolution, а всеки моментсе очаква триумфалният PS2дебют на Soul Calibur II? Уместенвъпрос, разбира се. Аз пък имам приличенконтравъпрос. Припомнете сиза миг всяка от изброените в предишнотоизречение и ми кажете –наистина ли мислите, че са чак толковаразлични една от друга? Не, неми говорете за това как в еднатасе блокира еди как си, а пък в другатакато натиснеш един друг клавиш…И тъй нататък, все в тоястил. Ако се вгледате малко по-внимателно,ще забележите, че иTekken, и Virtua Fighter, и Soul Caliburимат невероятно сходен стил на игра.Просто всяка от тях има различниакценти и се справя по-добре ведни елементи и по-зле в други. Товаобаче, скъпи мои читатели, трудноможе да се нарече разнообразие.Независимо дали сте осъзналиистината или не, в надпреварата закороната в beat ‘em up жанра винагие имало и един четвърти претендент– поредицата Bloody Roar.Именно нейните създатели се опитватот самото начало да бъдат“различната тупалка” и имат куражада продължават все в този дух…цели четири издания! М-да, защототози ноември ни предстои да се запознаемпо-отблизо с Bloody Roar 4.Нека предположим, все пак, че никогапреди не сте чували за подобнаигра. Още първият Bloody Roar, койтостартира в PlayStation формат,беше изцяло тримерен, при товадоста добре изглеждащ beat ‘em up.Основната разлика с “конкуренцията”от самото начало бе в това, чевсеки от героите имаше и алтернативно,животинско превъплъщение.Казано по-просто – всеки боец в игратаможеше да се превръща в произволенмомент в конкретен звяр.Думата “звяр” в случая не бива дабъде разбирана твърде буквално, защотоизмежду “зверовете” имаше изаек да речем. Като резултат геймплеятна Bloody Roar се отличавашес поне два особено интересни елемента.Първо, всеки от бойцитепритежаваше по-два набора от техники– един за човешката и един заживотинската си форма. И, второ, виграта имаше по два показателя завсеки от героите живот и енергия.Първият показател беше абсолютноаналогичен на този в останалите“тупалки”, с тази разлика, че когатоBloody Roar “живота” ти свършеше,това не слагаше край на двубоя.Вместо това съответният боец автоматичноприемаше своя животински“облик”. Самото превръщане бешесъпроводено от нещо като енергиенмини-взрив, който отблъсквашепротивника назад. Разбира се, кактовече споменах, играещият имашесвободата да приема алтернативнатаси форма и в произволен моментот битката, с едно-единствено натисканена съответния бутон.Приключвам с разказите за добротостаро време и първия BloodyRoar. Това писане в минало временаправо ми разказа играта. Все пакси направих труда да ви говоря завсичко това, просто защото всичкитези елементи са запазени непокътнатии в предстоящото, четвъртоиздание на играта. Графиката същоне е направила някакъв гигантскискок, но като се има предвид, чеBloody Roar 3 изглеждаше повече отприлично, бог знае какви подобренияпо тази линия не бяха нужни. Междудругото, манга влиянието във визиятана BR 4 е още по-очевидно, коетосамо може да зарадва нарастващатас всеки изминал ден армия отфенове на японските комикси и анимация.Всъщност промените в новатаигра се свеждат до един нов, но затовапък доста оригинален елемент.Става въпрос за станалия вече задължителенза beat ‘em up игрите“story mode”. В Bloody Roar 4 тозирежим се нарича “Ikusa” и по традицияпредлага серия от битки, обвързанис конкретна мисия. Новото вслучая е, че след всяка победа играещиятполучава бонуси, наречени“ДНК сфери”. Различните видовеДНК сфери могат да бъдат използвани,за да се увеличат напримерскоростта и силата на атаките наопределен герой. Както вече казахоколо сто пъти, авторите на BloodyRoar се опитват да бъдат различнии този път като че ли отново са напът да направят ако не революционно,то поне свежо откритие в жанра.Ако всичко върви по план, екипътKonami би трябвало да е готов с новатаигра някъде в началото на ноемвритази година. Аз лично ви препоръчвамда не махате с лека ръкана този най-малкото интригуващbeat ‘em up, дори да сте сред найтвърдитефенове на Tekken илиVirtua Fighter. Ако ли пък тъкмо стесе сдобили с PlayStation2 и много висе иска да изтупате прахта на някойи друг ваш приятел (или близък роднина) Bloody Roar 4 е тъкмо за вас.

Автор: Ивелин Иванов