BlizzCon 2010: най-важното

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 24 окт. 2010

Близо 50 000 фенове изпълниха до краен предел през уикенда Anaheim Convention Center в Лос Анджелис, за да видят, чуят и попият всяка частичка информация от BlizzCon 2010. Дори вече пословичния инцидент, при който млад ентусиаст танцьор нарани крака си в конкурс за танци, не успя да помрачи страхотната атмосфера на шоуто. Освен всичко свързано с игрите, на Blizz видяхме и много интересни предложения от спонсорите на събитието – известни компании като Asus, Western Digital, nVidia и Intel, които използваха момента, за да покажат най-новите си геймърски решения. Но да не губим време и да видим най-интересното от уикенда.

Cataclysm ще се предлага дори предварително

За пръв път в историята на World of Warcraft експанжън на играта ще се предлага за покупка онлайн в същия ден, в който ще излезе и по магазините. Cataclysm ще бъде достъпен още на 7 декември за феновете, които предпочитат да го получат онлайн. Освен това шефът на Blizz Майк Морхайм обяви, че подобно на Starcraft II Cataclysm също може да се свали предварително от магазина на Battle.net, след което ще остане на РС-тата до стартирането на сървърите в полунощ на 6 срещу 7 ноември.

“За пръв път ще имате възможността да свалите абсолютно всичко, което се намира на DVD диска на играта и да очаквате с нетърпение пускането на сървърите”, казва г-н Морхайм.

Нови модове за Starcraft II

Друга новина от BlizzCon 2010 бяха четирите специални мода за Starcraft II, които компанията показа. Те носят имената Blizzard DotA, Starjeweled, Aiur Chef и Left 2 Die. Като че ли най-интересни изглеждат DotA и Left 2 Die.

DotA е поорязана версия на Warcraft III DotA, която има опростена система за ъпгрейди. Сред героите са Raynor, Zeratul и Queen of Blades, а освен това ще видим и Grunty, Murloc Marine и Patches. По всяка вероятност тази карта е направена за по-масова аудитория, отколкото за хардкор феновете на DotA. Донякъде това е причината настройките тук да са “Normal”, а не “Faster”. Освен това героите ще имат по 5 умения в сравнение с четирите в DotA. Първите три могат да се развиват на всяко ниво, а четвъртото ще се появи на пето и ще се повишава на всеки пет следващи. Последното умение се отваря едва на 10 ниво.

Aiur Chef пък е пародия на Iron Chief, в която играчите обикалят из една карта и събират различни елементи, които използват за ъпгрейди. Те не могат да се наранят директно, но могат да ги объркат или затруднят в придвижването. Играта има 3 рунда и се очертава като една от по-леките.

На свой ред Left 2 Die е вдъхновена от мисията Outbreak от сингъла на играта. Ако сте забелязали нещо необичайно в заглавието, това е така, защото Blizzard правят своеобразен комплимент на шутъра Left 4 Dead. В тази карта геймърите ще се срещнат със зергските еквиваленти на познатите ни Hunter, Boomer, Smoker и Spitter. Това е кооперативна игра за двама души, които се отбраняват срещу вълни от немъртви през нощта, а се опитват да унищожат гнездата им през деня.

Въпреки това отношенията между двете компании не са розови, след като дизайнерският бос Роб Пардо сподели, че е шокиран от хода на Valve да превърне DotA в своя запазена марка.

“По този начин те се опитват да отнемат нещо от Blizzard и нашата общност, а това не ми се струва правилно”, каза Пардо, който заема длъжността вицепрезидент по гейм дизайна в компанията. “DotA дойде от феновете на Blizzard и за нас е странно и объркващо, че Valve иска да направи своя собствена марка нещо, което беше достъпно за всички”.

А какво ще стане, ако Valve възрази относно името на новата карта Blizzard DotA?

“Нашето разбиране за момента е, че те не са собственици на марката DotA. Това е нещо, за което тепърва се борят”, сухо отговори Пардо.

Heart of the Swarm след 2011 г.

Или поне така изглежда. Главният продуцент на експанжъна Крис Сигати даде изявление в този смисъл по време на панел “Въпроси и отговори” по време на конвенцията. Припомняме, че преди време шефът на Battle.net Григ Канеса също се изказа по подобен начин като обяви, че Heart of the Swarm е предвидена за началото на 2012 г.

PvP мачове на арена в Diablo III

Blizz показа, че поне част от PvP изживяването в Diablo III ще бъде свързано с отборни мачове на арена. По време на демонстрацията журналистите получиха възможност да поиграят за около 40 минути отборни двубои 3 на 3. Само три от петте класа в играта бяха достъпни, но за сметка на това версиите на Wizard, Barbarian и Witch Doctor дойдоха с достатъчно високи нива и ъпгрейди, за да демонстрират реалните възможности на подобен тип битки.

Впечатленията от тези двубои са наистина страхотни и ако крайният им вариант бъде напълно балансиран, те имат потенциала да се превърнат в истински електронен спорт. Битките са изключително динамични, а различните герои се допълват чудесно. В демонстрацията нямаше лимит на рундовете, но се предполага, че в крайния вариант на играта те ще бъдат във формат “X победи от Y мачове”. Blizzard обещава още мачмейкинг, класации на най-добрите играчи и пълна поддръжка на Arena PvP.

Тайното ММО остана тайно

Едва ли има фен на Blizzard, който да не се интересува от тайнствения проект за масова онлайн игра, който упорито се дискутира. Освен че ще бъде нещо напълно ново и различно, за него не се знае нищо друго. Тази мистерия продължи и след BlizzCon 2010, защото Роб Пардо от компанията бе категоричен, че скоро няма да чуем за играта.

“Да, в момента над нея работи екип от повече от 50 души, но няма да правим анонс преди 2012 г.”, каза той в интервю.

Трудно е да се изброи всичко, което стана през уикенда в един кратък материал, а да се опише е направо невъзможно. Но BlizzCon 2010 вече е история и както при всяко друго голямо изложение, всички ние вече гледаме към следващото му издание. А дотогава игрите на Blizzard ще се погрижат да не скучаем.

Автор: Иво Цеков