BioShock 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 19 мар. 2009

Беше неизбежно. След невероятния успех на BioShock просто щеше да бъде абсурдно, ако играта нямаше продължение. И противно на първоначалните слухове, че втората част ще бъде прикуел, се оказа, че всъщност BioShock 2 ще доразвие и продължи историята за невероятната подводна утопия, изградена от Андрю Райън. Така че добре дошли отново! Поемете дълбоко въздух, защото ни очаква повторно пътешествие до дълбините на океана!

Цели десет години изминаха

откакто един странник се спусна в Рапчър и вся хаос във и без това отчаяния разум на неговите обитатели. Не стига, че уби Андрю Райън и Франк Фаунтин – човека, контролиращ субстанцията Адам – но и успя да избяга. А с него и всички Малки сестрички. Сплайсърите започнаха безмилостно да се избиват и за малкото, останало от Адам, а Големите татковци продължаваха да бродят из града, самотни, без да има кого да пазят. И така, докато ТЯ не се появи – Голямата сестра.

Независимо колко високо в йерархията на Рапчър някой случайно успее да се издигне, тя винаги е над него. Голямата сестра притежава целия град. Как изглежда? Нейната смътно наподобяваща женска форма фигура е покрита с тежка броня, подкрепена с метални шини. Въпреки това тя е гъвкава и ужасяващо мощна. Лицето й е скрито от шлем, а в лявата й ръка се намира огромна, чудовищна игла, с която извлича Адам и директно го вкарва в своето тяло, за да захранва телекинетичните си способности. Според Джордан Томас, творческия директор на BioShock 2, именно

Голямата сестра е „гръбнакът на историята”

Вече порасналото момиче има спомени за Рапчър и за това как е изглеждал той в самото начало, преди да се разпадне безвъзвратно. Затова то започва да отвлича всички малки момиченца от Крайбрежието, до които успее да се добере, и ги отвежда в подводната утопия, където ги превръща в Малки сестрички. Но трагичната нотка в цялата история е, че Голямата сестра не осъзнава какво им причинява.

Когато в края на първия BioShock д-р Тененбаум напуска града с всички оцелели Малки сестрички, неговите жители започват да се адаптират към липсата на Адам. Бавно и мъчително хората свикват с мисълта, че вече няма да могат да си набият поредната доза от тази ценна и пристрастяваща субстанция, която дълго време се бе използвала за усъвършенстване на човешкия организъм, подобряване на физическите и умствените качества, лекуване на болести и наранявания и още много други.

След като Голямата сестра идва обаче, всичко отново се обърква. Тя започва да създава нови Малки сестрички и с властта на Адам в своите ръце подчинява целия Рапчър на волята си. Момичето не е непременно „първично зло”. Никой не знае какво се е случило в нейното съзнание, след като е избягала с д-р Тененбаум, но едно е сигурно – тя е убедена, че Рапчър не може да съществува без Малките сестрички, които неизменно трябва да бъдат следвани от своите пазители.

Без значение по какъв път сте решили да поемете в първия BioShock, рано или късно сте се срещнали с най-мощните и страховити обитатели на Рапчър – Големите татковци. Тези тежкоподвижни воини, които всъщност представляват генетично подобрени хора, надянали водолазни костюми, бяха най-интересните герои в играта и не случайно един от тях се намираше и на нейната обложка. Сега благодарение на втората част на утопичния шутър

ще погледнете подводния град през очите на първия въобще Голям татко

Въпреки че в края на първия BioShock имахме възможност да се преобразим в подобно чудо за малко, ние не успяхме да усетим същинската мощ на гигантските пазители. Поради тази причина авторите ще се постараят да пресъздадат максимално точно всички умения, тактики и оръжия, с които тези внушителни същества си служеха, и да ги поставят изцяло в нашите ръце.

Както стана дума – вие ще наденете водолазния костюм на прототипа на Голям татко. Като такъв няма да сте толкова огромни, колкото последвалите версии, но оръжията, с които ще бъдете екипирани, са ъпгрейднати и по-ефективни. За начало – вместо гаечния ключ в продължението основното ви оръжие ще бъде една гигантска механизирана бургия. С нейна помощ ще сондирате лицата на всеки, дръзнал да ви доближи. Уви, няма да можем да я използваме безкрайно, тъй като рано или късно ще прегрее и ще престане да работи. Тази брутална сила обаче ще бъде съчетана със завидна ловкост, тъй като ще може да се втурвате напред и да удряте едно рамо на противниците си, точно както правеха Големите татковци с нещастния Джак – героя в първата част.

Естествено, бургията няма да е единственото средство за елиминиране на множеството сплайсъри. Ще имате на разположение и някои гигантски огнестрелни оръжия, произведени специално за вас. Едно от тях например е т.нар. Rivet gun, който татковците тип Rosie, носеха в BioShock, и който ще може да бъде ъпгрейдван и зареждан с най-различни по вид муниции.

Като експериментален прототип, вие сте и единственият Голям татко, който може да използва и плазмиди, при това по-ефективно от Джак. Тази способност, както знаете, не е присъща за следващите модели, което прави вас самите толкова уникални и същевременно – опасни. Всички стари плазмиди, които ще бъдат пренесени в BioShock 2, както и новите такива, ще могат да бъдат ъпгрейдвани и това коренно да променя тяхната функция (а не просто да увеличава щетите, които нанасят). Така например Incinerate все още възпламенява противник с един клик. След като подобрите този плазмид обаче, ще може да образувате огромна огнена топка, задържайки бутона на мишката. А когато достигнете финалния етап от усъвършенстването на Incinerate, ръката ви ще се превърне в естествена огнехвъргачка и от нея ще извира постоянна струя от пламъци.

Нещо повече –

ще може да комбинирате отделните плазмиди

и по този начин допълнително да увеличавате функционалността им. Така например ако съчетаете иначе слабия Cyclone Trap с Incinerate, ще изградите един ужасно опасен капан, който ще завъртите противника ви в мощен циклон от пламъци. Като прибавим към всичко това и факта, че ще можем да носим и използваме едновременно и оръжие, и плазмиди, можем да сме сигурни, че битките ще бъдат в пъти по-гъвкави и разнообразни.

Един Голям татко обаче е нищо без своята Малка сестричка. Същото ще важи и за вас. Като отцепник от системата, който е решил да не следва правилата, установени от Голямата сестра, вие ще трябва да си откраднете едно от малките момиченца директно от своите събратя, защото се нуждаете от тях и по-специално – от техния Адам. Когато успеете да елиминирате техния пазител, отново ще бъдете изправени пред дилема – как да постъпите с Малката сестричка. Ако преди можехте да избирате между това да я убиете или спасите, в BioShock 2 нещата стоят по малко по-различен начин. От една страна, отново може да жертвате живота й и да получите огромно количество Адам. Но от друга – имате възможност и да я „осиновите”. Малките сестрички са устроени така, че да вярват безпрекословно на Големите татковци. Така че те няма да ви се разсърдят дори и когато убиете подвижната крепост до тях. Дори напротив – ще се обърнат към вас с миличкото обръщение „Mr. Bubbles” и ще се зарадват, че сте живи и здрави.

Ако решите да си осиновите едно от тези малки момиченца

то веднага ще скочи на рамото ви и ще се превърне във ваш верен съюзник. И когато по пътя си срещнете т.нар. „ангели” – труп, който съдържа субстанцията Адам, може да й позволите да слезе на земята и да се опита да я извлече от него. Тогава обаче Малката сестричка ще бъде изложена на огромен риск, тъй като ще привлече вниманието на сплайсърите, които ще се съберат в група и ще я нападнат (та кой би посмял сам-самичък да атакува Голям татко като вас?). Успеете ли да я защитите, докато си върши работата с трупа, тя отново ще се покатери на рамото ви и дори ще ви даде част от течността, която е извлякла.

Убием ли твърде много Големи татковци, неизбежно ще привлечем вниманието на новата владетелка на Рапчър. А това е последното нещо, което бихме искали да направим. Да – вие сте един от елитните пазители на подводния град и сплайсърите треперят в краката ви, а Малките сестрички ви имат безпрекословно доверие. Но едно нещо е над вас във всяко едно отношение – Голямата сестра. Тя познава града из основи и ще ви открие където и да сте, където и да сте решили да се скриете. Авторите ни обещават, че битките с нея ще бъдат „сражения на отчаянието”. Вие всячески ще се опитвате да преживеете през поредната среща с нея. Голямата сестра е изключително бърза и може да прекоси цяла стая с един-единствен скок, а плазмидите, с които борави, са в пъти по-усъвършенствани от всичко, което сте виждали до момента. Така че ако я разгневите, остава ви само едно – да се молите, че ще оцелеете.

В ръцете на друг екип

Макар че Кен Ливайн – лидерът на 2K Boston и човекът, който на практика създаде BioShock – няма да има пръст продължението, можем да сме сигурни, че BioShock 2 е попаднала в добри ръце в лицето на 2K Marin. В основата на това студио стоят хора, които познават света на Рапчър из основи. Така че много от ключовите елементи на първата част ще бъдат умело пренесени и доразвити в продължението. BioShock 2 ще притежава по-силни хорър елементи, ще бъде наситена с повече философски идеи и ще предложи не по-малко силни обрати в историята. Дори бе потвърдено, че ще включва и мултиплейър режим, макар че каквито и да било подробности по темата все още не са разкрити.

Остава само един въпрос – кога ще можем да играем на BioShock 2. По предварителни очаквания играта ще бъде готова в края на тази година. Така че пригответе се за една страхотна есен, в която не само, че ще се завърнем в Рапчър, но авторите обещават, че ще можем да се разходим дори по самото океанско дъно!

Автор: Владимир Тодоров