Before We Leave – ревю за Nintendo Switch

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
  • Графики
  • Геймплей

Ако и вие като мен харесвате да се сгушите под одeялото със своя Nintendo Switch през дъждовните есенни дни, то тази игра вероятно ще я харесате толкова, колкото и аз.

Before We Leave е градоустройствен симулатор с елементи на стратегия. Нашата роля е да помогнем на цивилизация да оцелее, като жителите ни до този момент са живяли единствено в подземията и слънчевите земи са им непознати и непонятни.

Туториалът започва така, а в ляво можем да следим стъпките си.

Силно препоръчвам преминаването на туториала преди да започнете реална кампания, тъй като се навлиза в доста тънкости на микроуправлението на цивилизацията. Освен генералното управление на ресурси, развитие и инфраструктура, е важно да се грижим за благоприличието на всеки един жител в нашите колонии.

Големият лъскав бутон Upgrade ми показва единствено “???”, когато го натисна. Силна препратка към усещането, когато кажа нещо тъпо и ответната страна ме гледа в недоумение.

Крайната цел на играта е да съберем достатъчно ресурси и жители, които да ни помогнат да поправим огромна космическа ракета, с която да колонизираме друга планета. Значението на заглавието е “преди да тръгнем”, което е препратка към цялостната подготовка, която води до този момент.

Ракетата, която е крайната ни цел. Поне засега.

Картата е разграфена на шестоъгълници, като един хексагон се зачита като единица за площ. Въпреки силно стилизираната визия на картата, водена именно от хексагонното разграфяване, графиките на играта са много добре издържани. Не откривам значителни разлики във версията на играта за PC и тази за Nintendo Switch, което често се появява при импортиране на игри за тази конзола.

Този остров е пустинен тип. Жителите ни се изморяват лесно, когато вървят повече от няколко хексагона. Противно на всякаква логика, успявам да култивирам картофи и памук.

Едно от нещата, които правят тази игра така приятна, и допринасят за нейния успех, е звуковото оформление. Музиката е прекрасна и звуците от забързания ход на нашата развиваща се цивилизация не са натрапчиви. Докато търсех малко повече информация за играта успях да разбера, че получава награда Excellence in Audio от New Zealand Games Festival по време на изданието им за 2020 година. Абсолютно заслужено!

Сред нещата, за които бих била малко по-критична, са определени аспекти на геймплея. City-building симулатори и стратегии са далеч от основния жанр на игри, от които се интересувам, но туториалът е доста детайлен. В даден момент, на определени сгради се появява опция за upgrade, но при избирането ѝ излизат множество въпросителни и никакво пояснение. В по-напреднал ход на играта разбрах, че това се появява, тъй като все още не съм разработила технология, която да ми позволи да правя това. Би било доста по-интуитивно ако просто тази опция седи скрита до момента, в който това е възможно, или да се добави семпло обяснение, че просто не сме развили цивилизацията си достатъчно все още.

Нашите жители (наречени Peeps в играта), имат отделно меню, в което можем да следим всеки какво прави, как се чувства, и дори всеки си има различно име. Самите човечета обаче в играта нямат различни модели, а приличат на малки пионки на картата. Бих се радвала да видя нещо, което да ги разграничи визуално, тъй като голяма част от времето отделяме на тяхното благополучие и да ги държим здрави и щастливи.

След часове геймплей спокойно мога да кажа, че препоръчвам играта и че Switch е правилното място за нея. Определено попада в списъка ми с неангажиращи заглавия, с които да разпускам в свободното си време.