Battlefield: Bad Company 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Едно от най-хубавите неща на гейм индустрията е нейната динамика и количеството и качеството на заглавията, които се появяват непрекъснато. Не са изминали и два месеца от появата на Call of Duty: Modern Warfare 2 и класиката на Infinity Ward вече е подложена на изпитание. Кандидатът за нейната корона е последното превъплъщение на не по-малко известна поредица – Battlefield: Bad Company 2, която ще се появи на пазара в самото начало на март 2010 г. А че ще има битка бе загатнато още, когато Infinity Ward обявиха противоречивото си решение Modern Warfare 2 т.нар. dedicated сървъри. От DICE тогава реагираха светкавично като заявиха, че тяхната игра няма да се отклонява от каноните на класическия РС гейминг и ще предложи такава функция. Ето защо мнозина вече считат, че с леко несериозното си отношение към РС феновете, Infinity Ward и Activision сами са дали възможност на конкуренцията да ги достигне. Дали наистина ще бъде така, ще разберем след три месеца, но нека обобщим това, което знаем до момента.

Стари герои в нови дрехи

Battlefield: Bad Company се превърна в първата игра на DICЕ с по-сериозно застъпен сингълплейър режим. В нея геймърите управляваха американеца Престън и компанията му в поредица от мисии из Източна Европа и Русия, където се сблъскват с един диктатор и група опасни наемници. Втората част отново ще се върти около Престън и екипа му, но този път историята ще бъде малко по-сериозна и мрачна от първата. От DICE са доста потайни относно подробностите, но се знае, че началото на Bad Company 2 ще бъде в малко планинско селце, където рутинната мисия на екипа се обърква и нещата излизат от контрол.

Авторите обещават, че особено внимание ще бъде отделено на AI-то – както на приятелите, така и на враговете в играта. Тъй като в основата си геймплеят се върти около динамични престрелки, движението е основен елемент в него. В Bad Company 2 съюзниците ви ще се движат по-компактно, ще си помагат и ще използват наличните прикрития по-смислено, но същото трябва да се отнася и за враговете. Тяхната отличителна способност пък е възможността да идентифицират и преследват играчите по най-различни промени в околната среда. Например ако в резултат на интензивната стрелба в стената бъде пробита дупка, някой може да я използва, за да ви обстрелва през нея или дори да влезе оттам, ако е достатъчно голяма.    

Тука има сграда, тука няма

Друга популярна характеристика на РС игрите напоследък – възможността за детайлно разрушение на околния свят – също ще бъде част от новата игра. Любопитно е, че Bad Company 2 се рекламира като игра с възможност за тотално разрушение, но това всъщност не е точно така. Според творческия директор на DICE Ларс Густафсон, идеята на екипа е да създаде не истинско разрушение, а впечатлението за такова. В началото шведите наистина са обмисляли и по-крайни варианти, но после решават, че за да ги осъществят, ще трябва да пожертват други функции на геймплея. Това не означава, че няма да може да дадете воля на злия си гений. С RPG в ръка може да направо да променяте пейзажа около себе си – ако врагът се крие в къщата отсреща и не престава да ви тормози с далечна стрелба, може просто да изстреляте две-три ракети натам и сградата ще престане да бъде част от архитектурния план на картата. Това става възможно с модифицираната версия на енджина Frostbite, която включва модела за разрушение, наречен от екипа на DICE Destruction 2.0.      

Да си дойдем на думата

От DICE определят мултиплейъра като фокус на играта дори до степен, че е по-важен от сингъла. Това е нормално, като се имат предвид традициите на студиото в мултиплейър игрите. Този път класовете в играта ще са четири – Assault, Recon, Engineer и Medic – като този път няма да присъства познатия от първата част Specialist. Неговите умения и екипировка са разпределени предимно между Engineer и Recon. Режимите на игра пък ще са четири: Rush (Gold Rush), Squad Deathmatch, Conquest и още един, засега неназован вид. Освен това всеки от тези режими ще има и съответната Hardcore версия, което на практика означава, че имаме осем игри. Авторите обещават, че 46-те оръжия, 15-те технически джаджи и 13-те уникални умения могат да бъдат използвани за създаването на над 15 000 комбинации от екипировка за вашите герои. Разнообразието се допълва от различните превозни средства и бойни машини, които може да управлявате по време на игра – нещо, което с малки изключения липсва в Modern Warfare 2

В Bad Company 2 акцентът ще пада преди всичко на отборната игра. Идеята на авторите е да насърчат сътрудничеството и общата тактика, а не сляпата стрелба по всичко, което се движи и не е от твоя отбор. Тъй като ударението пада върху класовете, отборът с най-разнообразен състав обикновено е в най-изгодно положение. Акцентът върху отборната игра си личи както и от новата разновидност на Squad Deathmatch с няколко отбора, които се борят кой пръв ще достигне лимита от 50 убийства, така и от точките, които се дават за най-различни действия, като например съживяването на паднал приятел, което превръща непопулярния по принцип клас Medic във важен елемент от играта. Освен това може да използвате дефибрилатора на медика за бой от близка дистанция. Assault е повече или по-малко стандартен клас с автомат и способността да снабдявате вашите съотборници с муниции. В ръцете на правилния играч Recon може да бъде смъртоносен – големите карти в играта позволяват маневреност и укриване в най-различни точки, от които добрият снайпер е безпогрешен. Накрая, Engineer дава възможност да оперирате с различни джаджи, както и да поправяте повредени машини.

След всичко това, заключението е просто – издържана типично в стила на поредицата Battlefield, Bad Company 2 има всички предпоставки да се превърне в едно от най-играните заглавия тази пролет, а и след това.

Автор: Иво Цеков