От това, което видяхме наскоро като анонс в Skandia Teatern в Стокхолм, с Battlefield 4 Electronic Arts и DICE си поставят най-малкото две задачи – да превърнат новия шутър в една от най-големите премиери на годината и да затъмнят във всяко едно отношение своята конкуренция. Като че ли е трудно да се каже коя от двете цели е по-важна за шведското студио при положение, че за добро или зло успехът при онлайн шутърите се мери най-вече спрямо Call of Duty. Независимо колко добра бе сингъл кампанията на Resistance 3 и какво пиршество за очите са Killzone 3 и Crysis 3, никоя друга игра не е достигала комерсиалния успех на изданието на Activision. Всъщност когато излезе през 2011 г. Battlefield 3 бе доста близко до тогавашното издание на Call of Duty, но според мнозина посредствената и бързо забравяща се сингъл кампания провали амбициите на шутъра.
„С Battlefield 3 успахме да направим правилно толкова много неща“, казва творческият директор на DICE Ларс Густавсон. „Боли ни, когато хората казват, че не се е получило и че сме забравили някои от основните елементи на Battlefield формулата“.
Повече избор
Това, което Густавсон има предвид, е силно линейният прогрес в сингъл кампанията. Според него една от отличителните черти на Battlefieldпо принцип е предоставянето на избор на играчите. Сега в Battlefield 4 DICE ще се опита да включи отворения характер на онлайн режима в скриптираните сцени на кампанията. А за това ще помага и изключително впечатляващият технологичен потенциал на играта. Идеята е Battlefield 4 да може да се играе отново и отново, дори в сингъл плейър.
„Ако успеем да направим това и ви разкажем една страхотна история, която ви държи приковани към екрана, за да разберете какво става по-нататък – това ще бъде сбъднатото ми желание“, признава Густавсон. „Тъй като този път вие ще сте тези, които ще направляват историята, се надяваме, че непрекъснато ще искате да видите още нещо“.
„Това е моята надежда и моята мечта“, разкрива творческият директор на DICE.
Война с човешко лице
Играта, на която Густавсон и колегите му от студиото възлагат своите надежди определено изглежда способна да ги оправдае. Демонстрирана за пръв път на голям екран, обграден от две позлатени статуи, Battlefield 4 предизвика доста възклицания в аудиторията. Сюрреалистичното интро – потъваща кола и Total Eclipse of the Heart на Бони Тейлър, която звучи по радиото – може да накара дори най-закоравелите ветерани във FPS жанра да проявят интерес. По-нататък нещата продължават в мрачен тон и става ясно, че DICE ще се опита да разкаже автентична и може би дори трагична история на фона на модерни бойни действия – така например в един момент ще ви се наложи да отрежете крака на свой боен другар. „С Battlefield 4 ще ви покажем история, която ще ви трогне емоционално. Изживяванията са човешки, драматични и изглеждат искрени“, добавя изпълнителният вицепрезидент на ЕА Патрик Сьодерлунд. „Стресът, усещането за надвиснала опасност и връзката, която имате с другите герои са напълно реални и съвсем човешки. Освен това са доста впечатляващи, ако мога да съм откровен“.
Сериозна визуална заявка
Показана на истински кино екран и вървяща на мощно РС Battlefield 4 с помощта на Frostbite 3 наподобява представителен откъс от холивудски екшън хит. Очевидно е желанието аудио-визуалното усещане да ви обгърне напълно и да ви изолира от външния свят, потопявайки ви в атмосферата на играта. Детайлите изглеждат изключително подробни – от покрито с графити и полуразрушено училище до уникалния звук от стрелбата с всяко едно отделно оръжие. Гладките анимации на героите също правят Battlefield 4 жива. Дребните жестове с ръце, гримаси и дори погледи изглеждат доста реалистични и определено надхвърлят почти всичко, което сме виждали във FPS жанра. Игри като Heavy Rain и L.A. Noire пресъздават по-добре лицевите анимации, но за шутър Battlefield 4 поставя нов стандарт.
“Frostbite 2 бе създаден специално за Battlefield 3, а фактът че се използва и при други игри само ни даде повече опит”, обяснява Патрик Бах от DICE. “Вместо да искаме от ЕА да купи нов енджин за нас, решихме да надградим върху Frostbite 2 и така се роди Frostbite 3, който пък е създаден специално за Battlefield 4. Това обаче е само едно средство, с което искаме да постигнем максимума, на който сме способни”.
Връщайки се към Battlefield формулата, спомената по-рано, дизайнерите на DICE се надяват, че новата игра ще даде на геймърите повече възможности и инструменти за действие без обаче да ги ограничава предварително що се отнася до тяхното приложение. В допълнение вече ще може да разполагате с три оръжия едновременно – демото показа автомат с двоен мерник, помпа и гранатомет. От видеото пролича още, че при експлозиите хвърчащи парчета ще могат да ви наранят.
А сега няколко думи за версиите и наличността на играта. Засега Battlefield 4 се разработва за PC, PS3, PS4, XBOX360 и неговият наследник. Ако направите приордър на Battlefield 4 ще получите като бонус Premium Expansion Pack, а през Origin може да се сдобиете с Battlefield 4 Digital Deluxe като изданието включва самата игра и някои бонус in-game предмети. Конкретно за тази версия на шутъра, предварителната поръчка ви дава и достъп до мултиплейър бетата. Wii U версия засега не се предвижда, тъй като се счита за рискована. „Поне за нас понякога е по-добре да се съсредоточим върху това, което можем да правим най-добре вместо да се опитаме да покрием прекалено много платформи и така да поемем риск“, обяснява Ларс Густавсон решението на екипа му да пропусне платформата на Nintendo.
РС остава водещата платформа
“Демото, което видяхме при анонса е на РС. Всичките ни програми и редактори са на РС. Процесът по работата е супер оптимизиран и затова лесно можем да тестваме на всяка една конзола, но продължаваме да работим на РС. Това е част от нашата история и РС си остава водещата платформа за играта”, категоричен е Патрик Бах.
Автор: Александър Рангелов