Battlefield 1943

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 15 мар. 2009

Има игри, които минават и заминават, оставяйки кратка и сравнително незабележима следа в историята на гейминга. Има и такива, които разбиват сетивата ни, като ни дават най-доброто, като графика, геймплей, история. И не на последно място – удоволствие. Но има и една малка част, които успяват да дефинират даден жанр или дори да създадат такъв. В Ретро рубриката ще разберете, защо Battlefield 1942 е едно от тези рядко срещани, в морето от клониране и плагиатство на идеи заглавия. Това сега не е важно, по-важното е, че след 6 години чакане, ОРИГИНАЛЪТ! ще получи своето продължение.

Полуфабрикат?

На Dice им стана нещо в последно време. След като пребиваха BF франчайза с неистовия ентусиазъм на мексиканче, рупащо начоси и изцедиха всичко, сега се връщат към него по един доста лековат начин. BF Heroes ще е лесен за усвояване и игра, безплатен, браузър базиран шутър, с елемент на комичност. BF 1943 пък ще е се разпространява само онлайн и на пръв поглед прилича повече на мини игра, отколкото на официално продължение. Дори съвсем спокойно можете да заявите, че е РС мултиплейър мод за Battlefield Bad Company.

Реално разработчиците са взели всички карти от оригиналния Battlefield 1942, развиващи се в Тихия океан (Iwo Jima, Midway, Coral Sea и др), прекарали са ги през физичния енджин на Bad Company, опростили са геймплея и voala – завършена игра. Точно така – Battlefield 1943 ще проследи само и единствено сблъсъците между японци и американци, така че забравете за Тигри, Панцър четворки, Илюшини и Катюши. От друга страна, това бяха едни от най-разнообразните карти в играта, предлагайки възможност за война по вода, въздух и суша с акцент, падащ на самолетните битки.

Промените

Естествено, най-набиващата се промяна спрямо оригинала е графиката, последвана от физичния модел. Ветераните от бойните полета си спомнят абсурдните ситуации, в които засилен танк се спираше във фиданка, или как усърдна бомбардировка с 200-милиметровите оръдия на линеен кораб дори не одраскваха къщичка направена от бамбук. Е, това вече е в миналото. BF Bad Company разчиташе на възможността да унищожиш всичко, а Dice ще приложат същата механика в BF 1943. Всичко ще подлежи на взривяване, пречупване и разпарчатосване. Пречи ти храсталака, за да видиш противника – няма проблем, един откос от картечницата, малък дъжд от листенца и гледката е чиста. Засилил си танка, но шосето е минирано – фасулска работа, завий през горичката, поваляйки всеки дънер изпречил се пред веригите ти. Е, по този начин от 100 километра ще е ясна посоката, от която идваш, но какво ти пука – ти си в танк за бога. Това правило важи за всички постройки, в случай че използвате върху тях артилерия, гранати или базука. Естествено, създаваните дупки ще са пропорционални на оръжието, с което действтате, за това не разчитайте да сринете къща само с 1-2 ракети.

Освен визуалния пир на летящите във всички посоки отломки, новият енджин предлага и няколко нови такически прийома към разрешаването на конфликтните ситуации. Опцията да сринеш със земята дадена укрепена точка може да се окаже ключова към по-лесната победа. А бункерите, които в предишните игри не представляваха кой знае колко интересни обекти, се превръщат в доста важни за контрол точки, тъй като са единствените постройки, които могат да издържат на всякакви издевателства.

На голяма част от картите пък парчетата земя ще бъдат свързани помежду си с мостове. Унищожаването им може да се окаже незаменима помощ при устискването на дадена позиция.

Техника

Въпреки че за момента инфото около играта е доста оскъдно, с удоволствие забелязах, че опростяването й не е засегнало “авто” парка й. Отново ще можем да се качим във всяка една машина, която се изпречи пред нас. От малките джипове за бързо покриване на разстоянието, през класическите модели на Sherman танковете, та чак до гигантските линейни кораби и самолетоносачи. Картите са три основни типа. В първия янките или японците са със силен флот и трябва да превземат охраняваната от другата страна брегова ивица. Вторите са стандартни наземни карти, в които флотът и авиацията са по-скоро съпорт. А третите са рай за въздушните асове и адмиралите, в които и двете страни започват с по един самолетоносач и няколко поддържащи кораба и подводници.

Отново ще има леки и тежки танкове, самоходни артилерии и APC-та. А във въздуха изтребители и бомбардировачи ще се борят за надмощие. Гледката на три прелитащи летящи крепости, сипещи бомба след бомба под себе си винаги е впечатляваща, въпреки че все още не е ясно дали ще можете да поемете директен контрол над тях или ще са опционално супер оръжие.

Според създателите на играта, механиката на возилата ще е леко променена и танковете ще изпълняват роля, близка до реалната им – на подкрепящи единици. Гръбнакът на сраженията ще са обикновените солджъри. Хмм, все едно ни пука – истинските про-та летят над земята, не по нея.

Промяната в класовете е в посока на редукцията. Вместо старите пет, има три. Скаутът е микс от медика и снайпериста, щурмовакът носи базуката на антитанка, а инженерът е останал непроменен.

Аналитично

Много смело е още от сега да се предположи, дали BF 1943 ще ни издуха главите, така както направи оригиналът. От една страна, реинкарнацията на всяка легендарна игра е изпълнена с много трепет и затаен дъх. От друга, заглавието се разработва, както за РС, така и за конзоли, а както всички знаем, конзолните шутъри са конзолни шутъри и хардкор РС феновете може да се поиздразнят. Защото не можеш да направиш едновременно щастливи нубовете с разбирания за мулти, които са изградени върху Halo 2 и хората, научили се да стрелят с танк в движение на разстояние един игрален километър.

Друг удар върху РС версията е, че ако на конзолният фронт BF е все още уникално заглавие, то премиерата на Battlefield 1943 ще бъде около тази на COD: Modern Combat 2. А повечето от РС играчите са свикнали на дълбочина в геймплея, а не на блудкави фън-фор-тех-масес заглавия. Да не забравяме и Battlestations: Pacific – продължението на Battlestations: Midway, която експлоатира същата тематика, но ще предложи доста повечко машинки за управление и солидна солова игра в допълнение към мрежовите битки.

Ще поживеем и ще видим. Преди години не бих простил на Dice, ако омажат продължението на една от най-добрите игри за Втората световна, излизали някога. Но днес ми е малко или много безразлично, защото компанията отдавна премина към конзолния фронт. А в положението на световна икономическа криза никой не ги вини. Не и докато торент тракерите продължават да са едни от най-кликаните сайтове.

Автор: Георги Панайотов