Assassin’s Creed: Unity

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Въртете го както искате, но Френската революция е един период, особено белязан от насилие и конфликти. Който и учебник по история да отворите, Париж през 1789 г. е място, където главите се търкалят по улиците, в канавките се стича кръв и никой не е в безопасност. Но пък и Assassin’s Creed никога не се е бояла от насилие. Това подсказва дори самото заглавие на поредицата и нямаме причина да смятаме, че нещата ще спрат с излизането на новата Unity. Преди време ранните демонстрации на Assassin’s Creed III предизвикаха дори противоречие във Великобритания заради ранните сцени в Лондон. „Не е забавно, единственото което видях бе как в продължение на 20 минути някой избиваше англичани“, написа тогава един гейм журналист от Острова.

С Unity поредицата отива директно на терена на Ubisoft

И ще се опита да пресъздаде и разтълкува един период от историята на Франция, чиито рани не са напълно излекувани и до наши дни. Историята винаги е била пясъчника, в който дизайнерите на Assassin’s Creed строят своите замъци, но колкото и да са били изкривявани основите с цел настаняване на конфликта между Асасини и Тамплиери, за честта на компанията трябва да признаем, че серията се опира на исторически периоди и събития така, както никоя друга игра.

Демото на Unity, което бе показано по време на Е3, не ни даде възможност да преценим добре от коя страна на оградата стоят двете враждуващи фракции. Разположено в самото навечерие на кървавия конфликт, то заварва Париж в състояние на трепетно очакване и негласно изразен страх. Гражданите са разделени на различни фракции, по тесните улички на столицата избухват спорадични боеве, които могат да се окажат както прикритие за придвижването на играча, така и да го въвлекат в неочаквани и нежелани схватки.

Париж на PS4 изглежда невероятно красиво

Създателите на играта се кълнат, че няколко стотин NPC-та могат да бъдат изобразени на екрана във всеки един момент ез това да предизвика лаг. Познавайки мащабите на историческата поредица, няма причина да се съмняваме, че френската столица ще бъде пълна с живот.

Голямото въведение в Unity е включването на ко-оп мисии. Във всяка една мисия могат да участват до четирима играчи и трудността постепенно се увеличава в съответствие с бройката играчи. Според разработчиците, всеки геймър ще поеме контрол върху главня герой – Арно Виктор Дориан – но външният му вид може да се кустомизира, за да се различават играчите един от друг.

Ubisoft твърди, че стелтът в Unity ще играе много по-голяма роля, отколкото в предните игри и Е3 демото е специално подбрано, за да ни го покаже. Демонстрираната мисия включва промъкване в едно имение на напудрен аристократ елиминиране на пазачите, прерязване гърлата на местните въоръжени граждани и за десерт – ефектно убийство на целта с помощта на лулата на жертвата. Въведен е дори самостоятелен стелт бутон, който автоматично привежда героя ви в наведена поза и намалява шума при придвижване. Докато тече демото, представителите на Ubisoft не престават да изтъкват колко лесно би било във всеки един момент още един или няколко играчи да се присъединят към нечия игра.

Има и още една причина да прибягвате по-често до стелт –

в Unity играчите ще бъдат доста по-уязвими при битките. Французите са корави съперници и AI-то наблюдава внимателно поведението ви, след което действа подобаващо. За разлика от предишни Assassin’s Creed игри, Unity няма да ви позволи да прекарате схватките в глуха отбрана. Ако искате да оцелеете в Революционна Франция ще трябва да използвате далеч по-богат арсенал от атаки. Лошото е, че Е43 демото не показа какви други оръжия ще има на разположение главният герой.

На този етап все още е трудно да кажем какво още можем да очакваме от Unity. Загатната бе нова механика с името Eagle Pulse, която позволява да маркирате и следите враговете през стените, но нищо повече. Това не значи, че новата игра няма да ви посрещне с позната атмосфера и геймплей. Франция от края на 18 век е като всяка друга среда в Assassin’s Creed – стени, по които може да се катерите; ръбове, от които удобно може да увиснете незабелязани; десетки скришни места и островръхи покриви, от които може да наблюдавате околността. След като веднъж се изкатерите до там пък ще откриете, че всички предмети и локации, които представляват интерес, се появяват на HUD дисплея така, че няма нужда да се връщате обратно в менюто, за да видите новите куестове.

Така в много отношения Assassin’s Creed: Unity е като всяка друга Assassin’s Creed игра, но по-мащабна, по-красива и още по-впечатляваща в техническо отношение. Останалото, както се казва, е история – този път тя е свързана с Френската революция и ще може да я научите отблизо, когато играта се появи на 28 октомври за PC, PS4 и XBOX One.

Автор: Иво Цеков