Area 51

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Беше един съвсем нормален ден, в който аз и момчетата, както обикновено, играехме билярд в бара на Бил. Докато си пиех бирата и вкарвах топките една по една, получихме нова мисия. Трябваше да отидем в Зона 51 и да разберем какво се е случило с отряд Алфа на частите HAZMAT, към които всъщност принадлежим и ние.
След няколко часа вече бяхме в хеликоптера. В главата ми се въртяха съвсем обичайни мисли. Нямах търпение да свършим тази работа, за да се завърна в бара на Бил и да разпусна отново. Пристигнахме. Никога не бях стъпвал на подобно място – всичко бе някак мистериозно и призрачно, определено имаше нещо странно в тази база. Получихме указанията: “локализирайте местонахождението на Алфа и си довлечете задниците обратно тук”. Точно това мислехме и да направим, когато се спуснахме в подземията на Зона 51. Но онова, на което се натъкнахме там, е трудно да се опише. Нещо ми подсказваше, че не сме на поредната рутинна мисия. Заредих пистолета си и пристъпих към мрака.
<край курсив>

Top Secret!

Това е част от историята на главния герой – Итън Кол. Тя е колкото банална, толкова и увлекателна. Сюжетът на Area 51 съвсем спокойно може да се използва за създаването на високобюджетен холивудски филм. В началото на играта ще бъдете част от специално обучения отряд HAZMAT. Но не за дълго. Всичките ви приятелчета ще бъдат брутално изкормени от вонящи зомбита. След това ще ви се наложи да се приспособите към солово пукане по вразите. По отношение на геймплей Area 51 не предлага почти нищо кой знае колко ново. Общо взето, ако сте джигали на DooM 3, Halo или Pariah, значи вече на практика сте играли и на тази игра. Пукотевицата е убийствена, гадини изскачат от всеки ъгъл, нападат ви по групи, като единствената им цел е да видят главата ви на няколко метра от тялото. Екшън има. И то много. Че и качествен. Но проблемът лежи в еднообразието (както впрочем в почти всички игри от този жанр). Определено първите два часа е много фън да стреляш по гадините, да намираш нови оръжия, да търсиш специални карти, даващи достъп до заключени помещения и т.н. Но по-късно това започва да става досадно и банално. Именно това е най-големият минус на Area 51, защото лично аз не забелязах кой знае какви опити за запазване на интереса на геймъра след втория час. Единствено историята може да ни задържи пред мониторите – било то, защото ни е интересна като цяло, или просто защото сме любопитни да разберем какво ще се случи накрая.    

Свежинки

Все пак в Area 51 могат да се открият и шепа иновацийки, чрез които хорицата от Midway са се опитали да направят играта си що-годе уникална. И до някаква степен са успели. Като член на HAZMAT, Итън Кол притежава специален скенер, чрез който събира строго поверителна информация, изследва заразени тела, анализира съдържанието на химичните елементи в околната среда и т.н. Топ секретните данни не могат да се четат директно по-време на игра. Единствено в менюто на вашия профил ще имате възможност да проверите на какво сте се натъкнали. Това обикновено са все неща, които ни помагат да си създадем по-ясна представа за историята на играта като цяло. Другата свежинка е умението на Итън да се превръща в зомби. Когато това стане, той става по-издръжлив, по-бърз и по-кръвожаден, но за съжаление не за дълго. За да се задържи в това състояние, трябва да има достатъчно мутаген в кръвта си. Ако обаче сте се подсигурили добре и сте намерили повечко от тази странна субстанция, можете да не превключвате в нормален режим доволно много време. Докато се шматкате като мутант, светът около вас става десетки пъти по-ярък, а противниците са обградени от аури, които се забелязват отдалече. В този режим ще притежавате голяма мощ в меле атаките и с един-два удара ще поваляте всеки един враг, изпречил се пред деформирания ви нос.

Вътрешната красота не стига

Напоследък почти всички FPS игри се появяват на пазара и донякъде се купуват и играят заради страхотната графика, която притежават. Area 51 определено изглежда добре във всяко едно отношение. Околната среда е богата на детайли, които не се натрапват в очите. Ще се разхождате из места като лаборатории, подземни тунели, летящи чинии и дори сред декорите, чрез които американците са симулирали първото стъпване на луната. 😉 Тварите като цяло изглеждат добре, но като че ли зомбитата не са достатъчно страшни. Не че на места не подскочих на пет сантиметра във въздуха при по-близки сблъсъци с тях, но някакси като цяло можеше да бъдат много по-ужасяващи. Пичовете от HAZMAT пък са създадени отлично и най-важното – различават се помежду си и не всички до един са близнаци или клонирани.
Area 51 е амбициозен проект, в който участват звезди като Мерилин Менсън и Дейвид Духовни. Сюжетната линия е създадена от едни от най-добрите професионалисти в тази област, а графичната платформа е на много високо ниво. Играта може да се похвали дори и с няколко иновационни хрумвания. Като заключение ще кажа, че това е един почти перфектен шутър. Но за съжаление повечето от нас вече сме изиграли много, подобни на него, геймки и тръпката отдавна се е изпарила. Това в никакъв случай обаче не означава, че няма да разцъкаме и тази. Или пък като се замисля…. май по-добре да отида да изпия няколко бирички на Мария Луиза. 😉

Автор: Асен Георгиев