SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

В днешната статия ще поговорим за една много свежа игрица, която ще постави на изпитание логическите ви заложби в търсене на приятелство с всички кралства по пътя ви.

16 кралства, забравили връзките помежду си, ще ги преоткрият, благодарение на Летящия град

Някога в древни времена имало едно Летящо Кралство, което било приятелски настроено с всички останали кралства! Светът живеел в мир и разбирателство, а Летящото Кралство обикаляло навред и внасяло удивление и възхита у всички, които заставали под неговата сянка!

Макар древните отдавна да са загубили технологията, на Вас се удава шанс да възвърнете красотата на тази отдавна забравена мечта. Някак си сърцето на Кралството – централният механизъм е възобновен и Вие имате честта да възвърнете славата и величието на Летящото кралство.

Вашата роля е, растейки по пътя си, да подновите доверието и разбирателството си с всички други кралства, докато летите над тях, събирате ресурси и възобновявате добре забравени технологии, които да ви помогнат по пътя.

След това лирическо отклонение ще кажем, че играта в същината си е “Сити билдър” с добре застъпен ресурсен мениджмънт, комбиниращ няколко типа ресурси, различни технологии и ъпгрейди и ще ви накара постоянно да търсите златната среда докато бавно, но сигурно не преминете от добив на изкопаеми горива до устойчива система, която не се влияе от липсата на ресурси. Не е каквото си мислите, няма слънчеви панели. Но все пак…

Имате три основни типа ресурси

Които не бива никога да свършват – Въглища, Храна и Вода. Въглищата са за задвижване на перките, които ви държат във въздуха. Храната и водата спадат с различна скорост в зависимост от това колко хора сте успели да приютите по пътя си. Колкото повече хора – толкова повече къщи ще изисква вашият летящ град.

Впоследствие има още няколко други вида ресурси. Някои от тях изискват преработка, за да бъдат използваеми, като Минералите и Глината които са ви необходими, за да си направите Стъкло и Тухли. Но имате и обикновено Дърво, което е напълно използваемо и преди преработка.

За да преработвате материалите, ви трябват специални сгради, а те се отключват като си купувате “чертежи” от другите кралства. Специалните сгради изискват постоянно да има работници в тях, така че тънкият баланс се крие в това винаги да имате работници, които да остават “навън”, за да събират необходими ресурси по пътя.

Колкото повече напредвате, градът ви ще расте и ще изисква от вас да следите колко е “натежал”, дали не се е “килнал” нанякъде, дали хората ви са щастливи от подредбата на града си.

За да видиш цял Ню Йорк, трябва да го гледаш от далеч.
Тук го снимам директно от Червения площад.

Играта също има система от ъпгрейди

Която се отключва постепенно и ви дава възможност да намалявате разхода на ресурсите си, което започва да става много полезно след като излезете от “безопасните” първи нива, където важните ресурси са доста по-често срещани.

Още в първите ми сблъсъци с това, което ще нарека “Мокрото” кралство (от там идват “мокрите” бандити от “Сам вкъщи”), си дадох сметка, че ще трябва да изчакам няколко ъпгрейда, докато мога безопасно да го прекося, без да падам на всеки пет минути, защото ми е свършил кюмю̀рът (от турски: въглища), защото там просто нямат.

На влизане в “Мокрото”

Но веднъж, щом се окопитих и му хванах цаката как да си произвеждам брикети от изкопаеми дърва, вече бях като моторетка в обикалянето на това гигантско блатно тресавище, съставящо огромна част от картата.

По сходен начин в следващото кралство играта ви предупреждава, че храната там е малко и затова трябва да сте добре подготвени. Осланяйки се на опита си от “Мокрото”, тук първо внедрих технологиите “на сухо”, докато не започна да ми харесва резултата, за да се чувствам комфортно, преминавайки през… “сухата” на храна зона.

Пропускам да описвам по-детайлно технологиите, за да запазя все пак мистиката за вас в разучаването на играта, но отбелязвам тези като крайъгълни камъни, за да можете да достигнете финала на историята, без да биете рестарт на сейфа като мен по пет пъти на час.

Майсторът, който прави банята в нас, каза, че това били плочки в Испански стил. Или както той го нарича “Една с една да не си приличат”

Играта има много приятна визия с отличителни арабски елементи и украшения. Вярвам че митологията на играта с лекота е заимствана от някоя с хилядолетия преразказвана история, точно от ония племена, станали известни като едни от най-големите търговци, ширили се от дълбокия изток до испанския край на Римската Империя.

Цялостната атмосфера

Airborne Kingdom принадлежи на американското студио The Wandering Band LLC и излезе на бял свят през Декември 2020-та.

Накуп с музиката правят една много добра игра. Но основният елемент в нея си остава изискването за логично и навременно действие, за да успеете да преминете поставените предизвикателства.

Аз лично много я харесах и я намирам за отличен обучителен елемент в тренирането на логистика. Така че, ако ще я давате на деца, гледайте те да са поне на 15 години и нагоре. А ако търсите как да я подарите на себе си – налична е в магазина на Epic Games.