Първи поглед: Dark Souls: Prepare To Die Ed.

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 23 авг. 2012

Гавра е меко казано. Dark Souls може и да е велика конзолна игра, но нейната PC версия е истински кошмар. Сякаш хората, занимавали се с порта, никога през живота си не са виждали компютър или просто не им се е занимавало да си мръднат пръста и да направят играта така, че да може да се играе нормално. Без да се налага да отделяш първия един час, за да се ориентираш в безумното й управление и още по-безумната навигация из меко казано безумните й конзолни менюта.

Може би просто ги е хванало яд, че PC геймърите изнудиха издателите чрез своята петиция. Кой знае? Факт е, че Prepare to Die Edition е наистина безумно издание. 

Започваме с нещо елементарно. Играете и искате да отидете в основното меню. Натискате Esc, нали? Глупости. Копчето е End, после трябва да изберете съответната иконка и сте готови. Чисто и просто. Искате да излезете от менюто. Натискате Esc пак? Ама че сте! Не – ползвате десния бутон на мишката, разбира се!

Ако нямате геймпад, ви съжалявам най-искрено. Почвате играта и виждате съобщението Pillage Corpse. Press A. Не, не А-то на клавиатурата, а A-то на геймпада. На Dark Souls не й пука, че такъв просто не е включен в компютъра. Тя е твърдо решена, че ще ви показва как всъщност се играе с геймпад, а не с клавиатура и мишка. На вас, разбира се, не ви остава нищо друго, освен 1) да налучквате копчетата, 2) да си проправите път до менюто и да се опитате да ги запомните.

Ако приемем, че това са проблеми, с които, криво-ляво, може да се свикне, какво ще кажете тогава за фиксираната в играта резолюция от 1024 x720. (Едва ли има смисъл да ви казвам колко зле изглежда така). Нищо, че в опциите преди това избрахте 1650 x 1080. Трудно е да се повярва, но наистина е така. Само няколко часа след премиерата на играта обаче потребител на име Durante създаде фикс, чрез който може насилствено да я накарате да рендва света на по-висока. Той обаче е все още в твърде начален етап на разработка и при мен специално правеше така, че текстът при оставените по пътя ви съобщения, просто не се изобразява (ъпдейт – вече е налична версия 0.2, която оправя проблема и с текста!).

Мъка. Ако все пак преглътнете всичко споменато до момента, наред и с досадния куроср, който се появява през екрана постоянно, ако играете с мишка и клавиатура (фикс за това има тук), ви очаква едно наистина брутално ролево приключение, което ще ви наказва буквално на всяка една ваша крачка…

Очаквайте продължение…

Автор: Владимир Тодоров