Прекратяват поддръжката на Rocket League за macOS и Linux

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

През изминалата седмица Psyonix обявиха, че спират поддръжката на Rocket League за Mac и Linux операционни системи. По този начин, играчите, които играят на такива системи ще бъдат лишени от възможността да използват каквито и да е онлайн функции на играта. Според авторите на играта поддръжката на заглавието за тези две платформи е станала неоправдана, с оглед на техните потребителски бази, които са по-малки от 0,3%.

Намерението си Psyonix обявиха през уикенда, като поясниха, че макар да имат множество причини, главната поради която те вземат това решение, се състои в това, че тези системи са несъвместими с технологичните обновления, които възнамеряват да нанесат по заглавието.

Rocket League е еволюираща игра и част от тази еволюция е да поддържаме нашият game client обновен и актуален спрямо всички съвременни възможности и изисквания. Като част от тази еволюция ние ще преминем от 32-битова към 64-битова версия на Windows, а с това – от DirectX 9 към DirectX 11. За съжаление версиите на клиента за macOS и Linux зависеше именно от DirectX 9 имплементация, за да може OpenGL рендерът им да функционира. С прекратяването на поддръжката на DirectX 9, респективно ще се наложи да прекратим поддържката и за Linux и MacOS.“ – поясниха от Psyonix.

В действителност не е невъзможно тази поддръжка да продължи, но тук идва другия фактор – виждайки колко малка е потребителската база на заглавието за платформите Linux и macOS, и колко ресурсоемка е работата по тази поддръжка, от студиото считат за по-рентабилно да прекратят поддръжката. За компенсация на играчите, от студиото са договорили refund с Valve, поради извънредните обстоятелства. Обикновено възстановяването на сумата може да се случи, ако заглавието е играно до два часа и ако е закупено преди не повече от две седмици. Ако имате проблеми с възстановяването на сумата пък, винаги можете да се обърнете към поддръжката на Valve.

Финалният ъпдейт за Linux и macOS версиите на Rocket League се очаква през март месец. От авторите все пак предлагат различни решения за най-отдадените играчи, които искат да продължат да ползват играта на тези платформи и след това, посредством различни похвати и допълнителни софтуерни инструменти.