Гейм новини | 13 – 26 юли 2020

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Лятото е в разгара си, а новините от света на гейминга са не по-малко горещи! Ето какво се случи през изминалите дни:

След множество течове, Far Cry 6 най-накрая бе потвърдена официално. UbiSoft обявиха най-новата част в популярната шутър поредица по време на собственото си онлайн събитие Ubisoft Forward. Нещо повече: играта не просто бе обявена, а заедно с нейния официален анонс получихме и дата на излизане: Far Cry 6 се очаква на 18-ти февруари 2021 г. за Google Stadia, Epic Games Store и Uplay, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One и Xbox Series X. Действието в нея ще се развива на остров Яра, където играчът ще поеме ролята на Дани Рохас – герой, чийто пол зависи от избора на играча. Вашата мисия: да разпалите пламъците на революцията из целия остров, чрез партизанска война. Основният злодей е диктаторът Антон Кастильо, изигран от популярния актьор Джанкарло Еспозито, който най-вероятно познавате от Breaking Bad.

Най-неочаквано, една древна игра се сдоби с ново съдържание – Worms Armageddon получи първия си ъпдейт от 20 години насам. Worms Armageddon излезе през далечната 1999 г., но това не означава, че е забравена. Появи се нов, създаден от фенове, но разпространен от официалните разработчици пач, който добавя редица нови неща към класическия екшън с бойни червеи. Общо, ъпдейтът вкарва 370 корекции, 45 промени и 61 нови функционалности.

След излизането на най-противоречивата игра за годината, The Last of Us Part 2, нейните разработчици постоянно дават интервюта, за да обяснят какво са целели да постигнат със сюжета на играта. Най-често пред микрофона е Нийл Дръкман, режисьорът на играта. Научихме например, че оригиналният край на историята на The Last Of Us Part 2 е щял да бъде дори още по мрачен от това, което получихме. Дръкман уточнява, че краят, който в момента е в играта, първоначално в очите на разработчиците от Naughty Dog е изглеждал неправилен от тематична гледна точка. В крайна сметка обаче е било взето решение, че настоящият епилог е „по-честен” спрямо персонажите. Дръкман казва още, че когато създава персонаж, за него е по-важно неговата или нейната мотивация да е консистентна от началото до края, отколкото персонажът да се хареса на публиката. Малко преди излизането на играта Дръкман каза, че има вероятност феновете да не харесат историята. Той е казвал също, че не употребява думата „забавление”, що се отнася до The Last Of Us Part 2.

Медийните изяви на Дръкман обаче не свършиха дотук. Дръкман сподели и мислите си за „хейтърите” на заглавието, и изглежда не ги харесва особено. Посланието е кратко – “F**k the haters”. Дръкман казва също, че не се интересува особено колко успешна ще бъде играта като продажби. „Нашата работа не е да увеличаваме печалби или продажби”, казва той, уточнявайки, че го интересува единствено играта да е достатъчно успешна, че Sony да му дадат да направи още една. Информацията за продажбите е малко противоречива – Sony побързаха да се похвалят, че от играта са били продадени над четири милиона копия още в първия уикенд след премиерата й (това се случи след изненадващо масова рекламна кампания на Sony, включително и в България, каквато не виждаме често). Малко по-късно научихме, че седмица по-късно продажбите са спаднали с 80%, но този спад не е необичаен за други успешни игри, при които се наблюдава същата тенденция. Sony и Naughty Dog не дават по-нови данни, с изключение на тези за първите три дни. Според непотвърдени данни разработката на играта е струвала над 100 млн. долара, така че имат доста пари за избиване.

Може би във връзка с The Last of Us Part II, а може би не, Metacritic вече не дава да оценяваме игри в деня на излизането им. Един от най-известните сайтове за оценки на игри вкарва нови мерки, за да се подсигури, че наистина сте играли дадено заглавие, преди да го оцените. Вече ще е необходимо да изчакате 36 часа от пускането на дадена игра, преди да имате възможност са й сложите оценка. Новите мерки целят да ограничат т.нар. review-bombing, при които феновете оставят ниски оценки на дадено заглавие с цел да накажат разработчика. Сред по-известните „жертви” на такива действия в близкото минало бяха WarCraft III: Reforged и The Last of Us Part 2. Разбира се, това няма да спре гнева на феновете, ако действително са решили да поставят ниска оценка на някое заглавие, а само ще го отложи.

Другите новини от Sony, свързани с тяхната предстояща конзола PlayStation 5, бяха доста по-позитивни. Японската корпорация обяви плановете си да произведе цели 10 милиона PlayStation 5 конзоли до края на годината. Повишаването на необходимата бройка е почти двойно, тъй като първоначалните планове на технологичния гигант бяха за 5 или 6 милиона бройки. Масовото производство на PlayStation 5 започна през юни, като целта, която са си поставили Sony е да постигнат 5 милиона конзоли към края на септември 2020 г. Още 5 милиона се очакват в периода между октомври и декември, но излизането на тези единици на пазара може да се отложи за 2021 г. с оглед на логистичните проблеми, породени от пандемичната обстановка. Въпреки това от Sony полагат всички сили да избегнат ситуацията с евентуален недостиг на бройки от новата конзола, която се очаква да бъде пусната официално в продажба през декември тази година. Пандемията породи повишено търсене на различни електронни развлекателни стоки, заради различните ограничения, които са наложени в различните държави, но също така и различни забавяния в международния стокообмен, които се очаква да окажат влияние и на доставките на новите конзоли.

Фенове пък изкопаха информация, според която е много вероятно Sony да ограничат предварителните поръчки на PlayStation 5. Информацията идва от direct.playstation.com, сайтът за хардуерни продажби на Sony. Според потребител в Reddit, код от уебсайта разкрива съобщение за грешка, предназначено да се появи, когато потребител се опита да добави повече от една конзола в пазарската си кошница. Съобщението гласи „Можете да купите само една версия на конзолата PS5 – Disk или Digital. Вече сте добавили една PS5 конзола в количката си.” Подобен ход няма да е безпрецедентен – Sony сложиха същото ограничение при предварителните поръчки на PlayStation 4. Новото в случая е, че изглежда ще сме ограничени до само една версия на конзолата – с диск или без.

През седмицата имаше и голямо онлайн събитие на Microsoft, посветено на игрите за тяхната предстояща конзола Xbox Series X.

Честта да открие събитието, разбира се, се падне на Halo Infinite. Следващата част в Halo поредицата се очаква да излезе тази година, макар, че все още няма дата на излизане. Нова, изцяло next-gen игра в поредицата Forza Motosport е следващото заглавие, което бе представено. То се разработва за Xbox Series X и PC, но не и за Xbox One. Играта обаче ще излезе може би през следващата година, тъй като ясно бе посочено, че няма да бъде готова за пускането на Xbox Series X. Everwild на Rare бе представена с красив нов трейлър, който обаче също не отговори на основния въпрос – кога играта ще е в ръцете ни. Изключение не прави и State of Decay 3, която се разработва от Undead Labs и също се очаква за Xbox Series X в неопределен момент в бъдещето.

Разбира се, далеч не всичко, което имахме възможността да видим бе игри, които ще излязат в далечното, неопределено бъдеще. Сред тези, които ще излязат скоро бяха следващото DLC за The Outer Worlds, което се очаква през септември, а през август ще излезе първият епизод на “Tell Me Why”, която се разработва от авторите на Life is Strange. Това Xbox събитие най-накрая сложи край на спекулациите и слуховете относно дългоочакваната нова игра в поредицата Fable. Playground Games подготвят reboot на поредицата, който се очаква да излезе за Xbox Series X и PC, уви – едва ли ще е скоро.

Останете с нас и се абонирайте за канала ни в YouTube за още гейм новини!

 

Автор: