facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Wanted: Weapons of Fate
Ревю | 05.04.2009 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
GRIN
Издател:
Warner Bros. Interactive Entertainment
Жанр:
Екшън от трето лице
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Престрелки, булет тайм, прикриване - всичко е тук

Специалните умения са ефектни

Добро продължение на сагата

минуси

Прекалено кратка

Еднообразен дизайн на нивата

Историята на Wanted: Weapons of Fate започва няколко години по-назад във времето, когато през 2003 г. излиза едноименният комикс, създаден от шотландеца Майк Милар (да не се бърка с американския му колега Франк Милър, автор на „300”, „Sin City” и др.). Комиксът е доста по-различен от останалите издания, защото е насочен предимно към по-възрастната аудитория и наред с традиционните екшън сцени включва и по-философска тематика. Основната идея на комикса е, че главният герой – съвсем обикновен младеж на име Уесли Гибсън – се оказва син на коварен убиец и влиятелен член на тайна организация, наречена Братството. Много скоро Уесли се оказва въвлечен в поредица от конспирации и спиращи дъха ситуации, в които нищо не е такова, каквото изглежда.

Холивуд настъпва

След като излиза в продължение на две години, комиксът натрупа солидна фен база и неминуемо привлече вниманието на Холивуд. Това доведе до създаването на филм под режисурата на казахстанеца Тимур Бекмамбетов, отговорен за култовия руски филм „Нощна стража”. В главните роли пък се появиха младият шотландец Джеймс МакАвой, холивудската красавица Анджелина Джоли и ветеранът Морган Фриймън. Филмът Wanted се посрещна добре и съвсем логично – особено като се има предвид тенденцията в последните години – се заговори и за неговата адаптация в компютърна игра. Така най-накрая се появи и играта Wanted: Weapons of Fate, а ние си зададохме въпроса дали си е заслужавало чакането.

Интересно е, че Wanted: Weapons of Fate не е римейк на филма, а по-скоро негово продължение. Събитията в играта започват да се развиват няколко часа след края на филма. Ето защо онези от вас, които не са запознати със сюжета, е добре да припомним какво се случи във филма. След като открива, че е част от мистериозна организация, той се хвърля в поредица от екшън приключения, опитвайки се да открие и отмъсти на убиеца на баща си, човек на име Крос. Когато най-накрая той получава възможността да застане лица в лице с него и да го убие, Уесли разбира, че всъщност Крос е неговият истински баща, а той самият просто е бил използван, за да го елиминира. Така в Wanted: Weapons of Fate Уесли продължава борбата си срещу Братството и се опитва да се добере до истината за семейството си. Може и да изглежда малко по-заплетено от необходимото, но в течение на играта чрез поредица от сцени се разкриват все повече подробности от живота на Уесли, а и на неговите родители, включително и трагичната истина за смъртта на майка му.

В основата си Wanted е съвсем праволинеен екшън от трето лице, в който може да откриете популярни елементи от света на игрите като булет тайм и система за прикриване. Първото ми впечатление бе, че Wanted прилича на Gears of War или Dark Sector, макар най-малкото да е далеч от класиката на Epic. Освен това, докато Gears of War представлява бавен, тактически шутър, в който постепенно се придвижвате напред, в Wanted се залага повече на бързина и динамика. В началото не разполагате с никое от специалните си умения, така че първото ниво ви предлага само стандартни престрелки. Постепенно обаче играта ви поднася и истинската причина, поради която си заслужава да й отделите време - уникалните умения, които превръщат Уесли в машина за убийства. Основното умение в играта – и най-рекламирана нейна характеристика – е способността на героя ви да изстрелва и насочва куршумите по избрана от него траектория, така че да могат да поразят противник, към когото нямат пряка огнева линия.

Новото е просто добре забравено старо

Когато за пръв път булет таймът и системата за прикриване се появиха в компютърните игри, те се приеха с небивал възторг. Оттогава насам вече доста заглавия се опитаха да имитират по един или друг начин тези геймплей елементи и в интерес на истината повече се провалиха. Случаят с Wanted: Weapons of Fate не е такъв – може и да не е супер оригинална що се отнася до геймплей, но играта определено предлага много екшън. И без да използвате свръхспособностите си, може да постреляте на воля или да прибегнете до преки схватки с хладно оръжие. И тъкмо когато вероятно пистолетът ще ви писне – защото друго огнестрелно оръжие няма да може да ползвате – ще получите и първото си умение и тогава ще си дойдем на думата. Противно на законите на физиката, младият Уесли може да насочва куршумите си по избрана от него траектория, която да избегне различните препятствия, които правят директния изстрел невъзможен. Системата е адски ефектна и работи по следния начин: избирате цел и на екрана ви се показва цветна крива, която изобразява траекторията на стрелба и може да бъде насочвана ръчно. Когато кривата е червена, това означава, че от такъв ъгъл не може да поразите противника. Но когато цветът се смени на бял, може просто да натиснете спусъка и да наблюдавате уникалната стрелба. В някой от случаите камерата ви позволява да проследите цялата траектория на куршума до момента, в който той изненада неподозиращия противник отстрани или се забие със страшна сила в черепа му. А ако сте наистина добър, може да успеете да насочите куршума така, че да порази няколко цели по своя път. Независимо от това системата за ръчно насочване на куршумите не е разработена достатъчно. Нейното овладяване не е лесно, но след като го постигнете, останалото се превръща в рутина. Играта не предлага по-интересни ситуации, които да ви провокират истински.

Другото ефектно умение, с което разполагате, е разновидност на добре познатия ви булет тайм. Когато сте заели прикритие зад нещо, може да се придвижите към друго прикритие и междувременно да активирате булет тайма. Това забавя времето и ви позволява да огледате разположението на вашите противници, да изстреляте по няколко куршума към всеки и в края на тази маневра отново да се озовете в безопасност зад другото укритие. В някои предварително избрани сцени играта автоматично ви изпраща в такъв режим и тогава разполагате с определено време, през което да поразите враговете си, а също и изстреляните към вас куршуми. 

Разбира се, всички тези фокуси не стават просто така. За да ги изпълнявате, ви е необходим адреналин, който Уесли трупа с всяко едно убийство. Убийството с куршум ви дава една точка адреналин, а ако успеете да се приближите достатъчно близо до някой, за да го убиете с ножа си, ще получите две точки. Също така – макар че това не е основният замисъл на играта – може да използвате противниците си като живи щитове, както и да взривявате запалими предмети, които услужливо са разположени около вас. Wanted ви предлага и битки с босове, които не са особено интересни, но все пак внасят и малко разнообразие в темпото на игра. Няма обаче от какво да се безпокоите – този тип битки не са особено предизвикателство и стратегията ви общо-взето се заключава в това да използвате специалните си умения, докато изцедите и последната капка кръв от врага.    

Когато изстреляте всички куршуми

Като се има предвид, че Wanted: Weapons of Fate е базирана на филм – а това никога не е добър знак при компютърните игри – можем да бъдем доволни от крайния резултат. Трябва да бъдем честни и да признаем, че Wanted можеше да бъде и много по-зле. Вместо това шведите от GRIN са успели да свършат работата си съвсем прилично, използвайки собствения си енджин Diesel. Благодарение на него играта изглежда добре, а освен това героите определено имат и прилика със своите филмови образи. Проблемът на Wanted, че е прекалено еднообразна и иначе динамичните бойни сцени се повтарят прекалено много. Колкото и да не ми се иска да го призная, по своята същност играта представлява поредица от „прикрий се”, „стреляй”, „прикрий се отново” и така до безкрайност. Независимо от това дали играете с Уесли или с баща му в някоя от сцените от миналото, между тях няма никаква разлика. Нивата са праволинейни и не предразполагат към някаква по-особена стратегия. Единственото по-сериозно изключение от това е ефектното ниво в един самолет, когато играете с бащата на Уесли. Тогава трябва да си пробиете път през противниците си с помощта на хитри маневри, а ако стреляте по пожарогасителите, може да отваряте дупки в корпуса на самолета, през които лошите да бъдат засмукани навън. Именно това ниво представя Wanted такава, каквато трябваше да бъде. Освен това играта е и адски кратка и лесна – при добро желание може да минете 9-те глави, на които е разделена за няколко часа. Когато го сторите и ако наистина сте любител на престрелките, може да играете отново, но този път с някой от другите герои, които се отключват междувременно. Освен това има и галерия с тематични рисунки, няколко коментара от екипа и.... ами, това е, вече сте изцедили абсолютно всичко, което Wanted: Weapons of Fate може да ви предложи. Връщайки се на въпроса от началото – заслужаваше ли си усилието от създаването на тази игра? – мисля, че вече може да отговорим: да, защото макар и да беше по-перспективна, и в този си вид Wanted е добро допълнение към всяка гейм колекция.  


Рецепта за успех в развлекателния бизнес

Майк Милар признава, че в основата си Wanted е вдъхновен от случка от неговото детство. Тогава по-големият му брат му казва, че супергерои вече не съществуват, защото са загинали във война със злодеите. След години, когато Милар създава Wanted, той се ръководи от тази идея и затова действията на героите му не са решително добри или зли, а просто плод на техните виждания и решения. Успехът на комикс серията обаче привлича вниманието на Universal Studios, които заделят внушителния бюджет от 75 милиона долара за продукция. Така детската идея на Милар се превръща в гигантски финансов успех и филмът носи приходи в размер на 340 милиона долара.
 
системни изисквания
CPU Intel Core 2 Duo или AMD Athlon 64 X2; 1 GB RAM, Video: GeForce 8600 или Radeon 4850
напиши коментар
 

380 мнения
профил »
des каза на 05.04.2009, 21:05 ?. :

Средна работа е според мен...хем има екшън и бруталия,хем не е толкова задълбочаваща темата.Въпреки това е по-интересна от филма...ако не се лъжа се развива минути след края на филма.Въпреки нереалистичната идея,куршумите да минават под парабули,играта предоставя доста готини моменти в дебненето на мига,в който може човек да пръсне нечия глава.Предпоследното ниво и последното,обаче бяха безкрайно отегчителни и доста гадни на моменти (играх на Assassin)...там напрао цъфваха със снайперите от първия път,но въпреки това успях да я превъртя доста бързо.Само за 4-5 часа някъде

116 мнения
профил »
MARiNZ0 каза на 05.04.2009, 21:45 ?. :

Играта си заслужава да се изиграе, дори само за да се види гаврата с последния бос накрая ;)

13 мнения
профил »
dokyto каза на 06.04.2009, 02:04 ?. :

"Битките с босовете са особено предизвикателни" XD :D
Всеки от босовете си има слабост.На първият е flanking,на жената-забавянето на времето (като отидеш от едно прикритие на друго + копчето за curving bullets (ако някой ме разбра да вдигне ръка)) и т.н.Това ги прави супер-слаби (бих на няколко пъти на "The Killer" трудност").
Играта е прекалено кратка само за да е само минус .Този факт поне трябва да направи играта на 4/6,а не 4.5/6 (че даже и по-малко,с факта,че самата игра струва около 50 лева (?) ).
И комиксът "Wanted" се състои от супер-герои и злодеи.Това е важното в случая (всичките герои от комикса са копия на други герои от известните комикси (Батман,Суперман..(а самият главен герой прилича на Еминем :D,а Fox на Хали Бери) >).=Играта се свърза с комикса само по костюма и може би отношението на главния герой към всички останали.
Без тези малки проблемчета,ревюто както винаги е яко (IGN и Gamestop могат само да преписват от вас PCMANIA).
Поздрави!
dokyto

380 мнения
профил »
des каза на 06.04.2009, 08:35 ?. :

Хахахах,определено,тя просто е убийствена

150 мнения
профил »
StubbsZombie каза на 06.04.2009, 16:46 ?. :

Играта е добра,заслужава си да се изиграе. ;)

126 мнения
профил »
Hamilton каза на 06.04.2009, 17:41 ?. :

Скрийншотове:"Битките с босовете са особено предизвикателни"
Статия:"...този тип битки не са особено предизвикателство..."
Последно?
Също от абзаца с резюмето на филма няма много логика "Уесли" да се замества с "той" преди да се спомене за първи път. Имате шанс да покажете превъзходството на онлайн-медиума чрез лайв-едит на статиите. :Ъ

Идеята с кривата, която описва траекторията на коршума според мен е доста тъпа. Можеха да измислят много по-свестен начин да пресъздадат специалните умения на героя. И все пак чест им прави, че не са оакали играта като другите 170 000 игри по филми.

22 мнения
профил »
didar каза на 06.04.2009, 21:31 ?. :

Според мене играта си е супер немога да я критикувам .....да дадем шанс на WB все пак тепърва навлизат във гейм индустрията :)

380 мнения
профил »
des каза на 06.04.2009, 21:55 ?. :

А да,забравих и да добавя,че Quick-time-events наистина къртят.Просто изключителна бруталия и изборетателност в тези невероятни заколвания.Вярно,че в един момент се повтарят,но все пак за такава кратка игра са доста добре направени.То буквално в началото на играта да тръгваш на ръш и да колиш всичко с ножа

7 мнения
профил »
TheEye каза на 08.04.2009, 12:48 ?. :

Играта си е просто супер!! Не знам какво толкова я критикувате като е правена по филм.. Все пак тази задача е доста трудна, а резултатите почти никога толкова добри ;) Аз доста се забавлявам с curving bullet умението и още нещо, което доста малко хора използват а това е да притиснеш врага като стреляш на сляпо и после просто да се придвижиш зад него и да му резнеш тиквата :D А защо нищо не споменахте за тези Binary Codes който отключват и аз незнам какво ..

13 мнения
профил »
dokyto каза на 08.04.2009, 16:15 ?. :

Наистина е трудно да се направи игра по филм,но ако сериозни и идейни хора застанат зад ,да го наречем "проекта",то те ще го направят нещо много добро.Godfather вземете за пример.Много здрава игра.Вярно,че не е Crysis по графика,но пак е прекрасна игра.Scarface също е яка.Но и двете са от тип GTA.Riddick първата играта (тази,която сега излиза въобще не е нищо сравнение (сигурен съм (вече няколко сайта го отбелязаха в ревютата си).Винаги съм искал да направят добра игра по Fast and Furious (дори и да е клонинг на NFS поредицата (конкретно Most Wanted и Carbon)) или пък Star Wars игра по 4,5 и 6 епизод (не лего версията (въпреки,че е добра)).Има толкова много филми,които са създадени все едно за игри (и много игри,които са създадени за големия екран също (BioShock-филм,ако е направен добре,може да стане легенда (шедьовър) или пък Call of Duty 4 (е,трябва да се изрежат някои неща,но може и то да стане летен хит (например))).Проблемът е,че всички игри по филми (почти де) са направени повече за пари,отколкото като добро изкуство и за да могат да се наслаждават хората,когато ги играят (и досега им се чудя,защото ако им е хубава играта,ще вземат повече пари,ама те...........бе,там има много проблеми в киноиндустрията напоследък).Wanted е добра игра,но минусите и не могат да бъдат извинени само с "еми,то е игра по филм" или пък "за игра по филм е много яка",за да може да стане "отлична" игра.Просто хората,които правят игри по филми трябва най-после да се осъзнаят и да започнат да правят добри games,защото в скоро бъдеще повечето хора ще престанат да ги купуват (ако са с такова качество,разбира се).

29 мнения
профил »
F*** Me I'm Famous каза на 08.04.2009, 21:25 ?. :

Не си заслужава.

139 мнения
профил »
koomshiqta каза на 10.04.2009, 14:46 ?. :

Браво за статията и за играта.Мога спокойно да я сравня с играта "Наказателя",която излезе през далечната 2005 година и разби мита за игрите "провал" по филми.Единственото което ме подразни е мишката,с която ми трябваше време да свикна.

240 мнения
профил »
cobra11ben каза на 12.04.2009, 01:01 ?. :

Играта е наистина страхотна много съм доволен :).Страхотна система за прикритие, стегнат екшън и яки ефекти. Моята оценка е: Графика 5.5, Звук 6, Геймплей 5.5, Общо 5.5.

562 мнения
профил »
ivo tsekov каза на 13.04.2009, 21:36 ?. :

Приятно е, когато човек види толкова интересни и различни мнения. Това безспорно показва, че всички ние - и читатели, и автори - се вълнуваме от игрите, анализираме ги, сравняваме ги и даваме своите оценки. Определено Wanted: Weapons of Fate е игра, която поражда разнопосочни мнения, но едва ли ще открия топлата вода като кажа, че истината е някъде по средата. Тя спада към категорията игри, които провокират дискусии, а не изпадат почти веднага в забвение - и това е най-важното.

31 мнения
профил »
Zakaza каза на 20.04.2009, 13:52 ?. :

На мен ми харесва играта . Не е лоша , но е наистина прекалено кратка . Врътнах я за 2ч. и 55мин. :)

177 мнения
профил »
Vladety каза на 12.08.2009, 15:12 ?. :

Играта е хубава но има един недостатък- мишката
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Wanted: Weapons of Fate

Чийт:
Щом като има много екшън и прикриване, ще има и пострадали, но защо да сте точно вие? Булет таймът не винаги може да ви спаси кожата, нали?

новини:
Ръководството на компанията счита, че слабото представяне на Wanted: Weapons of Fate не вещае добро бъдеще и ще преразгледа сериозно новите си проекти.
Ако искате да изпробвате поредният шутър на GRIN - свалете си неговото чисто ново демо!
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Watch_Dogs - видео ревю 149
Star Wars: The Force Unleashed II 125
Tomb Raider 101
Middle-Earth: Shadow of Mordor 99
The First Templar 91
Assassin's Creed: Revelations 90
Darksiders 2 87
Assassin's Creed 2 81
Prince of Persia: The Forgotten Sands 80
Grand Theft Auto V - Втори поглед 80