facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Still Life 2
Ревю | 24.05.2009 | автор: Лили Стоилова


оценка:
Производител:
Microids
Издател:
The Adventure Company
Жанр:
Куест
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Завладяваща история

Интересни пъзели

Въздействаща атмосфера

Две допълващи се гледни точки на игра

минуси

Ако се вживеете, може да къса нерви

Визията можеше да е още по-добра

Страхът е породен от неизвестното. Според една теория всеки страх се свежда до страха от смъртта, а тя Е неизвестното. Т.е. всеки страх е страх от неизвестното.

Дали?

Когато някой болен мозък хване поредната си жертва като муха в паяжина, той не иска тя да умре внезапно и неочаквано. Не. Сладостта е в това тя предварително да знае в детайли какво й е замислил той, за да може извергът да вкуси нейния неподправен страх от известното. Той няма просто да я убие. Първо ще я направи актриса в своя спектакъл на ужасите и ще я измъчва, заснемайки всичко. После ще подхвърли записите на полицията, за да се посмее и на тяхната неспособност да го заловят.

Убиецът от източното крайбрежие е темата, поверена на топ-журналистката Палома Хернандез. И тя е намерила свидетел, който знае всичко.

Свободно. И още веднъж телефонът пронизва мозъка – „BEEP!”. Агент McPherson не приема обаждането. Почукване. Палома пристъпва към вратата. Открехва я небрежно със слушалка в ръка. Сякаш въздухът става тежък, гъст, непоносим. Животът започва да тече бавно. С един удар огромната ръка на посетителя избива телефона. Палома се обръща. Чува тежкото дишане на убиеца под противогаза. Знае, че е дошъл при нея и няма да се измъкне.

Still Life - началото…

Още с първата игра поредицата ми стана любима. За тези от вас, които не са я играли – не я пропускайте, ако харесвате жанра. За тези, които са, знаете какъв беше нейният финал… Във втората част играта предлага продължение на нишката. Но разгръща и нов случай – на гореспоменатия изрод. Играта отново е уникална. И тук, както в първата част, играете като двама герои. И докато преди разследвахте убийствата по две различни времеви линии, сега виждате едни и същи събития от две гледни точки. Играете редуващи се фрагменти, в които поемате управлението над Палома и Виктория. Палома трябва да се измъкне от клопките на убиеца, който заснема всичко и й е приготвил специален лабиринт, където я е пуснал като малко лабораторно мишле. Лабиринтът е специално сътворен. Стаите имат подредба по логиката на един луд психопат. Следвате пътя на осъдения на смърт. От затворническата килия отивате на електрическия стол, а следващата стая е моргата… И след това убиецът ви обещава свобода. Ако успеете да се измъкнете… В този момент малко се разочаровах от себе си. Не знам дали аз съм станала много наивна или просто цялостно уникалната атмосфера ме е накарала наистина дотолкова да се вживея, че да искам да се измъкна и да повярвам. И за какво ли освобождаване говори той всъщност…

Пъзелите

както всичко в тази игра, са перфектни. Трудността е добра - не са нито елементарни, нито ви карат да побеснеете. В тон с попиващата в мозъка атмосфера, просто са велики. Изнервящи моменти има, само когато се стартира някой пъзел, за който имате ограничено време и започнете да умирате. Има save по всяко време, което е утеха, но в някакъв момент може да бъде дразнещо, защото може да се заблудите и да тръгнете в грешна посока. Аз например направих глупостта, когато бях упоена, да започна да щъкам напред из играта и да си мисля, че противоотровата е в някоя от другите стаи и така в даден момент само умирах с почти изцеден живот и далеч от антидота. Иначе създателите са добри хора и да знаете противоотровата е наблизо. :-)

Малко внезапно ми се стори и връчването на новия комплект инструменти за разследване в играта с Виктория, защото получавате цяло куфарче с много джаджи, три вида анализ и какво ли не, но като прочетете кое какво е, всичко си идва на мястото. И пъзелите наистина са логични. Важно е да не се откажете в началото, когато още нямате достатъчно информация, играта става все по-интересна нататък.

Дори ако първо си кажете „WTF?!?!?” , решението на всяка задача само ви навестява по-късно. Всичко е много добре замислено, дори и това, че когато някъде запъвах, имах чувството, че това се дължи по-скоро на добрата атмосфера и факта, че наистина искам да се измъкна и се вживявам, а не на самия пъзел. Просто обстановката е жестока. От много време не бях се накефвала така на някое заглавие. В процеса на игра всичко става и все по-интересно. Не искам да прекалявам с информацията, защото специфичното за този жанр е, че историята е водеща. Не искам да убивам тръпката. Искам да ви накарам да я изживеете сами. Играта се играе задължително на загасено, сам в стая с нахлупени слушалки, на тъмно и по малките часове. Не ме питайте после как съм ходила на работа, но си е струвало всяка секунда безсъние!

Звук и картина

Единствената ми малка забележчица може би е за визията. Приятна е, но можеше да е зашеметяваща и тогава играта щеше да е дори по-убедителен фаворит на пазара. Въпреки че тя и сега е уникално добра. Окраските са, разбира се, мрачни. Преобладават ръждиви тонове, кървави, както и болничните бледи синкаво-зеленикави стени. Главните ни героини, естествено, са красиви и въздействащи. Музиката е невероятна и много добавя към цялостното изживяване. Тя е нещо, което с удоволствие бих слушала и извън рамките на играта.

Мисля, че нямате извинение да пропуснете това заглавие, ако сте фен на жанра. Човек трябва да стига до дъното на всяка история. 

 
системни изисквания
Intel Pentium IV 1,5 GHz/AMD Athlon 1800+, Hard drive space: 5 GB, 512 Mb RAM, DVD-ROM 16x reader, Graphics card: 3D ©DirectX 9.0c Compatible, Pixel shaders 2,0 - 128 Mb vram Nvidia FX5200, ATI Radeon 9600, Intel GMA 950 mi
напиши коментар
 

133 мнения
профил »
Omerta каза на 25.05.2009, 10:35 ?. :

Супер статия, браво. Но ми се стори, че автора е пренебрегнал качествата на серийния убиец. Все пак е наречен "изверг". Моля, та нали заради него е цялата тази каша? Убиецът си е чист гений, след като вече втора игра не може да бъде заловен. Няколко поколения ченгета го преследват, но.... не успяват да го спипат.

10 мнения
профил »
LilyStoilova каза на 25.05.2009, 18:44 ?. :

Съгласна съм. Герниален е. Да си стиснем ръцете на "Гениален изверг" :-)

3 мнения
профил »
Everit каза на 01.06.2009, 23:07 ?. :

Даже мисла че е и доста повече от гениален изверг

54 мнения
профил »
guitar_man123 каза на 25.05.2009, 23:47 ?. :

Преди няколко години не бях голям фен на куест жанра. Но след една врътка на Still Life си казах:"Брей то било интересно!". Така като гледам и тази ще ми грабне окото ;)

133 мнения
профил »
Omerta каза на 26.05.2009, 13:30 ?. :

В крайна сметка нещата не се свеждат до безрасъдно стреляне по зомбита, а има и игри направени с мерак и много смисъл. Как може да не се отдаде заслуженото на игрите по романите на Агата Кристи? Това не е ли един нов начин да се обединят модерния ни свят със стария. Литературата с новите технологии. В подобна ситуация е и прословутия Шерлок Холмс, както и редица други. Куестовете и приключенските игри са един огромен дял от гейм индустрията. Доста от тях са преведени и на български, което само доказва заинтересоваността на младите хора към жанра. Та кой не е искал да бъде пряк участник в разследването на убийство, в търсенето на скрит артефакт и много други?

15 мнения
профил »
eatthisheal каза на 26.05.2009, 15:31 ?. :

Преведени са на български,защото при куест игрите пада най-много четене.При 1 FPS например няма смисъл да го превеждат защото има 2 текста на кръст - името на оръжието и надписа *уй на стената (справка Call of Duty 4 - мисиите в Русия).

Покрай предаването Myst (трябва да се върне на ефира) се зарибих по куестите и в частност Still Life.От доста време не съм връткал подобни игри и нямах намерение и време да го правя,но покрай статията на Лили (която съм останал с впечатлението,че прави статиите на повечето куести) започвам да си мисля за смяна на политиката :)

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 26.05.2009, 22:35 ?. :

Myst беше единсвтеното (по мое мнение) истинско геймърско предаване. Имаше и презентации, но истински забавната част беше интеактивната игра с феновете на предаването... еееех тези безсънни съботни вечери. Така и не разбрах защо го "отрязаха" това предаване.

Да си призная аз не играя куестове (или поне не всички) защото изискват време, с което аз не разполагам. Бих могъл да кажа на всички, които смятът жанра за скучен "Вървете по дяволите!". Игри като Myst, The Longest Journey, Aura, Syberia, Black Mirror са по-добри от половината холивудски продукции. Все се чюдя защо жанрът е толкова не известен... хмм защото те кара дамислиш може би, а някои хора не притежават такова умение =)

2715 мнения
профил »
Zlob каза на 26.05.2009, 16:47 ?. :

Първата игра наистина беше супер(ей пъзела с отключването на врата към края на играта ми скъса нервите),надявам се и тази да е добра.Това им е хубавото на куест игрите,че не изискват някаква супер машина,а едно средно PC като параметри върши идеална работа.Не мислите ли че ако започнат да ги правят зашеметяващи във визуално отношение няма и изкискванията им да се повишат.Аз досега на грозен куест от Microids не съм попадал и нямам търпение да излезе Syberia 3! (най-добрият куест за мен)

15 мнения
профил »
eatthisheal каза на 27.05.2009, 00:02 ?. :

Syberia е златна.Освен нея чакам и Black Mirror която си беше бруталното преживяване поне според мен.

Игри-Филми-Книги.
Найстина филмите (изключваме факта че особенно американските филми са абсолютни бози) отстъпват пред игрите и книгите отностно чувствтото което оставят.
Е нормално е,при положение че филмите (взимам например правените по игри и книги) са някаква супер сбита версия на историята зад тях. (между другото ГООООООООООООООООООООООООЛЛЛЛЛ :Д 3-1 във хетрик срещу 5 пъти по-силен отбор.2ри кръг за купата на България :))) умирам от кеф)
Книгите и Игрите се играят по-дълго време и освен че имат историята представена по по-интригуващ начин,те имат един огромен плюс който не присъства във филмите - играта на вьображението.
Какво имам предвид?
Когато четете книга например,вие гледате букви и във главата ви се оформят някакви образи който не сте гледали.Така изживявате един собствен филм във който можете да променята вида на геройте,вида на мястото на действието (3-2 дузпа в 75тата минута :@:@) и дори да си създавате собствени сцени и реплики които да допълват представата ви за света представен в книгата.
При игрите фантазията играе по-малка роля,но пък там вие сте главния герой и можете да усетите най-добре атмосферата на приключението.

Извод:ако сте прекалено мързеливи да прочетете някоя книга,ако сте мързеливи и да играете играта,не се дразнете на слабия филм направен по тях,и в случай че филма остави добро впечатление във вас,не казвайте 'защо го хвалят толкова тоя филм като не е нищо особенно.За да усетите тръпката не разчитайте на филмите :)

п.с. играчите полудяха 2 минути 2 гола и 4-3 за момента :)

1 мнения
профил »
jino666 каза на 28.05.2009, 20:15 ?. :

Играта наистина е нечовешка...Но не прочетох нищо за бъговете.......а повярваите те наистина са мнооооого...Ина4е си заслужава вси4ки безсънни нощи и е едно от най-добрите продължения ,който съм играл......

103 мнения
профил »
Statis каза на 29.05.2009, 19:35 ?. :

Супер! Играта е много добра! Сега чакаме статия за Sherlock Holmes vs. Jack the Ripper :)

3 мнения
профил »
Everit каза на 01.06.2009, 23:05 ?. :

В момента играя играта и адски разцепва

407 мнения
профил »
Damnation каза на 04.11.2011, 10:21 ?. :

Доста стара статия, но играта си струва дори след толкова време. Честно казано, след като изграх Still Life 1 & 2 за няколко безсънни нощи, нещо не мога да си намеря куест който да ми хареса - летвата се вдигна твърде високо.
Може би защото играх доста след излизането на играта, с пачове, не съм се сблъсквал с никакви бъгове ?
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Still Life 2

Превю:
Кървава, артистична и интригуваща, същевременно изискана, първична и най-вече обсебваща... злокобно изтънчена като самите портрети в нея - това е Still Life.

ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
PCM & GW - Legacy of Kain 33
Tales of Monkey Island - Chapter 4 27
Machinarium 25
Tales of Monkey Island - Chapter 1 22
The Next BIG Thing 21
Sherlock Holmes vs. Jack the Ripper 14
Tales of Monkey Island - Chapter 5 14
The Talos Principle 13
Back to The Future: It's About Time 13
Gray Matter 12