facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Operation Flashpoint: Dragon Rising
Ревю | 12.10.2009 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
Codemasters
Издател:
Codemasters
Жанр:
Екшън, Симулатор
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
77.00 лв.
купи играта »

плюсове

Отворен и естествен свят

Богат избор от оръжия и превозни средства

Автентична военна симулация...

минуси

...която няма да е по вкуса на всеки

Не е лишена от бъгове

Историята зад Operation Flashpoint: Dragon Rising е типична за отношенията автор-издател. През 2001 г. чехите от Bohemia Interactive създават автентичния военен симулатор Operation Flashpoint: Cold War Crisis, която попада в ръцете на Codemasters. В последствие отношенията между двете фирми се влошават и разработчиците се отделят, за да започнат работа по своята поредица ArmA, базирана на енджина на оригиналната Flashpoint. От Codemasters обаче запазват правата върху името и решават да създадат нова игра, която рекламират като директно продължение. Резултатът е OF: Dragon Rising – сериозно усилие в областта на реалистичните военни симулатори, което неминуемо плаща данък за своите амбиции.

Конфликтът на вашия монитор

Dragon Rising ни отвежда в близкото бъдеще, където на остров Скира е на път да се разрази нов мащабен военен конфликт. След краткото историческо интро разбираме, че островът е територия, владението над която си оспорват Русия и Китай. Това е така не заради туристическата му стойност, а в резултат на откритите там петролни залежи. Страхуващи се от избухването на истинска война с Пекин, руснаците молят за помощ своите нови американски съюзници. В резултат вие и вашият екип пристигате на острова като част от американската морска пехота.

Всъщност Скира се базира на истински остров, наречен Киска, който се намира край бреговете на Аляска. Авторите на играта са се постарали да изкопират над 270 кв км от неговата територия, за да създадат възможно най-пълно усещане за естествен и широк терен. За съжаление от острова напълно отсъстват цивилни, за които се предполага, че са евакуирани преди това.

Били ли сте войници?

Геймплеят в Dragon Rising е доста различен от това, на което може би сте свикнали. Екшънът и близкият бой отстъпват място на тактическите маневри, потайното промъкване и стрелбата отдалеч. Повечето ви врагове ще се намират на разстояние над 100-200 метра и трябва да знаете, че тази дистанция всъщност е твърде близка. Най-добрият шанс за оцеляване е умелото боравене с далекобойни оръжия и максималното използване на естествените прикрития, които хълмовете и гористият терен дават. Втурването напред почти винаги значи смърт, като вместо това трябва да се научите постоянно да следите компаса, на който враговете ви са изобразени като червени резки. Освен това някои иначе елементарни действия сега са по-бавни и автентични – презареждането и смяната на оръжията например отнемат повече време от останалите шутъри, а същото може да се каже и за приклякането, залягането и изправянето.

Оръжията, които имате на разположение в играта, са повече от 70 и всички те се подчиняват на специална балистична система, създадена за да ги доближи максимално до реалните им събратя. Освен тях ще срещнете и доста транспортни средства, с които може да се придвижвате по суша, въздух и вода. Те внасят допълнително разнообразие, но за съжаление рядко ще може да покарате нещо по-голямо от джип, а едва в края на играта ще имате възможност да пилотирате хеликоптер.

Команда: огън!

Освен ако не се казвате Джон Рамбо, войната не е самотно занимание и Dragon Rising не прави изключение. През цялото време ще може да разчитате на малкия си екип, който може да се подчинява на най-различни тактически заповеди с помощта на клавиша Q. Първоначално ще се лутате из различните опции, но след като веднъж запомните къде са разположени най-важните команди, тяхното издаване става лесно. Така например винаги е добре да изсипете концентриран дъжд от куршуми срещу позицията на врага, докато някой от хората ви заобикаля флангово.

Мисиите в играта са дълги, а трудността може да ги направи дори още по-бавно преодолими. С повишаване на нивото на трудност противниците ви всъщност не стават по-умели, но играта ви лишава от полезната за всеки войник информация като това къде са разположени враговете, на какво разстояние и какво е здравето на спътниците ви. Това прави чувството от крайната победа по-сладко, но също значи, че един-единствен куршум може да заличи половин час игра.

Несгодите на войната

За да бъдем честни към играта, трябва да правим разлика между традиционните аркадни шутъри и това, което Codemasters ни предлагат. Ако очаквате нон-стоп стрелба и издръжливост, способна да поеме няколко изстрела, това определено не е вашата игра.

Проблемът обаче е, че понякога Dragon Rising се оказва прекалено трудна и то не заради реалния геймплей, а по-скоро в резултат на технически бъгове и недомислици. За игра от такъв мащаб би било добре да има някакъв туториъл, но Codemasters са направо безпощадни към новаците в жанра. Да, в първата мисия има няколко основни подсказки, но като цяло от вас сякаш се очаква да знаете всичко предварително. Така например дори иначе невинната задача да поразите хеликоптер с портативна установка земя-въздух се превръща в проблем – за да произведете изстрел, е необходимо да задържите целта в обсег поне 12-15 секунди. Не е супер сложно, но в в играта няма индикатор за това и никой не ви го казва. Същото се отнася и за боравенето със сигналните ракети.

Чекпойнт системата по принцип работи, но и там стават фалове. В една мисия трябва да завладеете контролната кула на летището, но ако проявите малко фантазия и не следвате начертания маршрут, се оказва, че играта не ви позволява да се запишете. Подобни бъгове навяват неприятни сравнения с ArmA 2, а можеха просто да се отстранят с въвеждането на друга сейв система.

В друг игрови епизод трябва да отблъснете атака срещу селцето, в което се намира вашия отряд. Нормално е да се опитате да се окопаете колкото може по-добре, но тогава с ужас установявате, че веднъж отворени, вратите на къщите не могат да се затварят и така губите важна защита от вражеския огън.

Останалите войници от екипа ви също не са безгрешни. Те се пречкат пред мерника ви, когато сте залегнали в тревата в очакване на удобен момент за изстрел, а не бива да се учудвате, ако видите как се разполагат от обратната страна на някое прикритие. Тактическите команди също могат да ги затруднят на момент и макар това да не е фатално, е крайно неприятно.

Битката като пейзаж

Технически играта се захранва от енджина EGO на Codemasters, познат от техните рейсъри DiRT и Grid. Тук той е леко модифициран, за да поддържа широкия отворен свят на Dragon Rising и може да изобразява цели 35 км площ наведнъж. Автентичната атмосфера на бойното поле се допълва от ефекти като нощно и термално виждане, цикъл ден-нощ (макар и без дъжд, заради прекомерно големия общ обем данни), а ако случайно разполагате със съответната техника, играта ще се възползва и от технологията amBX за специални звукови ефекти. Графиката обаче не е особено впечатляваща, освен ако не си падате по кафявото и зеленото.

Dragon Rising безспорно е по-излъскан вариант на ArmA 2, но подобно на нея страда от редица технически проблеми. Мащабите на игралното поле и практически пълната свобода на действие идват с цената на проблеми с AI-то и неуредици по геймплея, а липсата на достатъчно информация не оправя нещата. Феновете на хардкор симулациите със сигурност ще й отделят доста време, но за масовия геймър това е голям залък. Мисиите в играта са общо 11 – започвайте и вижте докъде ще издържите! 

 
системни изисквания
OS: Win XP/Vista, Dual Core 2.4 GHz, 2 GB RAM, видео GeForce 8800 или ATI Radeon 4850 с 512 МВ
напиши коментар
 

23 мнения
профил »
turbox каза на 12.10.2009, 20:11 ?. :

Графиката е като на Делта Форс , малко по -добра .

247 мнения
профил »
TheStudge каза на 12.10.2009, 20:15 ?. :

играта е много зле според ен освен ако не я играеш в со-ор :) играите я в со-р така ще ви хареса

1 мнения
профил »
Captain Price каза на 12.10.2009, 20:24 ?. :

Чекпойнт системата е много зле.Просто имаше мисии в които се побърквах.

1565 мнения
профил »
n00b каза на 12.10.2009, 20:29 ?. :

Тая игра като че ли е направена от военни за военни - пълна тъпотия на всяка крачка.

111 мнения
профил »
trenti каза на 12.10.2009, 20:43 ?. :

графиката е на едно прилично ниво + добра отпимизация,другото е CoDMW с по-голяма карта,незнам кой ги излъга че правят тактически симулатор,с една дума - пародия на Arma може би...

718 мнения
профил »
Drecher каза на 12.10.2009, 21:23 ?. :

След бозата ARMA 2, и купчината отложени блок-бъстъри, тази игрица ме върна към живот.

6 мнения
профил »
sv3 каза на 12.10.2009, 21:23 ?. :

Пробвах играта и е супер зле .....

350 мнения
профил »
Ghost_Leader каза на 12.10.2009, 23:12 ?. :

Лично на мен играта много ми хареса.Не е свръх реалистична,но не е много лесна и изисква търпение.Графиката и звуците са на прилично ниво.AI-то може да не е свръх умно,но лично на мен моите съотборници ми помагаха доста с някои от противниците.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 13.10.2009, 00:48 ?. :
Редактиран на 13.10.2009, 00:49 ?.

Аз съм доволен... единственото, което ми прави лошо впечатление, е че не са направили почти никакви промени в геймплея в сравнение с предишните части. Има някои глезотии които преди ги нямаше, но като цяло няма нещо съществено ново. Иначе тръпката е голяма на най-висака трудност. Ще се пазарува... ако останат пари след Бордърледс =)

П.П. Благодарим за статията.

61 мнения
профил »
Axon каза на 13.10.2009, 14:47 ?. :
Редактиран на 13.10.2009, 14:49 ?.

Играта е яка.А това за интериора всъщност е нарочно.Все пак ние щурмуваме Military Checkpoints и Military bases не щурмуваме градове или нещо такова където е логична да има нещо повече от складове с муниции и оръжия.

43 мнения
профил »
BloodStF каза на 13.10.2009, 19:51 ?. :

tazi igra prosto ne mi haresva p1len bokluk 2 ot mene

61 мнения
профил »
Mercer каза на 14.10.2009, 22:11 ?. :
Редактиран на 14.10.2009, 22:12 ?.

Играта очаквах да е добра,но не стана така.Играх 20 минути и я делнах,нямаше смисъл просто.Тичаш по 10 минути да изминеш 400 метра,противниците ти те стрелят и ти не разбираш откъде,само ги виждаш на радара.Разочарование тотално!

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 15.10.2009, 22:04 ?. :

Ами това е военен симулатор, където нещата са максимално близки да реалният свят. Нима очакваш в реалният свят дякой да ти каже от къде стрелят по теб? Нима ще се появиш магически на мястото където трябва да пристигнеш? Сериозно?!... Симулаторите не са за теб, признай си го, но недей да казваш, че играта не струва.

52 мнения
профил »
Milenium каза на 16.10.2009, 22:21 ?. :

Това ми изглежда като някаква кофти кръстоска м/у BF2 & CoD4

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 18.10.2009, 14:57 ?. :

Силно се надявах някой друг да те просветли по темата ама явно това ще да съм аз =) Първият Флашпойнт излезе някъде 2001г, а ти къде беше? По груби сметки това прави 4 годинки преди Бетълфилд 2 и 6 години преди Модърн Уорфер. Така че не е съвсем ясно кой с какво е кръстосвал... ако ме разбираш. Флашпойнт си остава най-добрият военен симулатор (не шутър, а симулатор), който съм играл.

1716 мнения
профил »
Danivanov каза на 15.02.2010, 13:30 ?. :

Явно повечето геймъри, не си падат по военни симулатори.

380 мнения
профил »
des каза на 03.01.2010, 11:25 ?. :

Смятам, че парите, които искат авторите за тази игра са твърде много, имайки предвид нещата, които е написал по-горе авторът.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Operation Flashpoint: Dragon Rising

Чийт:
Военните симулатори на са за всеки, но ако й отделите време и внимание, играта ще ви възнагради с автентична атмосфера и геймплей. И с бонус мисии също!

новини:
Макар и да излезе преди само четири месеца Codemasters обявиха, че няма да се занимават с играта, спират работа по бъдещите DLC-та и се готвят за нов проект.
Codemasters съобщиха, че шутърът им Operation Flashpoint ще получи бонус съдържание под формата на DLC пакет. Нещо повече, те обещават безплатна РС версия.
Codemasters обявиха, че военния шутър ще бъде пуснат на пазара в началото на октомври и заедно с това представиха още няколко скрийншота от играта.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Mortal Kombat Komplete Edition 207
Mass Effect 2 96
Prototype 86
Dead Space 3 80
Dark Souls II - видео ревю 72
Assassin's Creed IV: Black Flag 71
DmC Devil May Cry 66
Portal 2 65
Grand Theft Auto V 61
Dishonored 58