facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
F.E.A.R. 3
Превю | 16.07.2010 | автор: Иво Цеков


Производител:
Day 1 Studios
Издател:
Warner Bros.
Жанр:
Шутър
Платформа:
PC
Излиза на:
22 март 2011 г.

сайт на играта »

Поредицата F.E.A.R. има всички черти на една геймърска серия – започна вихрено, после стана леко безинтересна, опита се да вкара глътка живителен мултиплейър и накрая смени разработчика си. Всичко това е неизменна част от живота на една дълга гейм поредица, но няма как да не бъдем леко предпазливи към поредната F.E.A.R. игра, анонсирана по-рано тази година. Тя идва с цифрата 3 в заглавието си и ще бъде дело на студиото Day 1, известно преди всичко със серията MechAssault и порта на оригиналния F.E.A.R. за XBOX360.

Авторите на новия F.E.A.R. 3 ще продължат историята след последната игра, но с известна пауза във времето. Сюжетът в тройката ще стартира девет месеца по-късно и ако се чудите дали този период е случаен, веднага ще ви кажа, че не е. Алма – девойчето с дългата коса, което има гадния навик да изкарва акъла ви от нищото и което е способно на далеч по-големи гадории, когато иска – вече е истинска жена, при това бременна. Отново.

Използвайте контрацептиви!

Защото бременността на Алма не води до нищо хубаво във виртуалния свят на F.E.A.R. 3. Нейните родилни мъки са толкова мощни, че предизвикват истински разкъсвания във времето и пространството, през които в нашия свят допълзяват най-различни чудовища и паранормални явления. За да спаси положението, светът отново разчита на Point Man, герой от оригиналното Ш.У.Б.Е. Освен че се отличава с адски странното си „име”, Point Man има няма да бъде сам, защото момчетата от Day 1 Studios са се поддали на най-новата мода в гейм индустрията и са решили, че шутър като този няма как да мине без кооперативен режим на игра.

Така ще си имате партньор, при това не кой да е, а самият Пакстън Фетел (да, имената в тази игра наистина са странни), вашият зъл брат, когото убихте някъде към края на първия F.E.A.R. Двамата трябва да сформират един непривичен екип, който да попречи на Алма да роди новото си дете.

Семейни неволи

Според Day 1 именно тази уникална семейна история прави F.E.A.R. 3 толкова оригинална и в същото време подходяща за кооперативна игра. “Способността на Фетел да „вижда” скрити места и тунели, които остават невидими за Point Man е един от примерите за това”, обяснява главният дизайнер на играта Франк Руук. Но не бива да забравяме, че Фетел не е типичният ви боен другар, който помага безкористно. Той може да избере дали да ви покаже подобен път, по който да заобиколите враговете си или да ви остави да се срещнете очи в очи с тях.

Кратка геймплей сцена показва идеята на Day 1 на практика. Намирате се в индустриална зона, а право напред има снайпер, който се е разположил удобно на една кула. Задачата на Point Man е да го обезвреди, но Фетел може да реши проблема за секунди... стига да иска. За целта той може просто да обладае снайпера и веднага да заеме неговата позиция, както и далекобойното оръжие.

Въпросната индустриална зона е израз на желанието на Day 1 да “изкарат” F.E.A.R. 3 от затворените коридори и офис сгради, характерни за поредицата. Сред новите места, където ще се развива действието, ще видим както по-открити пространства, така и отново клаустрофобични локации като изоставено метро например.

Ко-оп в действие

Способността на Фетел да се вселява във враговете е от ключово значение за тактиката в кооперативен режим. „Не само, че подобно обладаване превръща враговете в напълно безпомощни, но по този начин веднага получавате и техните оръжия" - изтъква предимствата старши продуцентът Дан Хей. Тъй като е безплътен дух, Фетел не може просто да вземе оръжие от земята. Нещата обаче веднага се променят, ако той се всели в един войник на Armacham например – така ще получи бронята и автомата му. Освен това Фетел разполага с няколко специални умения като това да изстрелва парализиращ лъч, който зашеметява противника и левитация, с чиято помощ може да вдигне и задържи врага във въздуха. Точно толкова, колкото да позволи на Point Man да го вземе на прицел.

На свой ред Point Man притежава всички познати умения, включително и възможността да забавя времето, която направи първия F.E.A.R. толкова забавен. Освен това авторите са вкарали и една нова опция, този път свързана с прикриването. Авторите я наричат “active cover” и чрез нея Point Man се прикрива от едната страна на някакъв предмет, изчаква агресивните врагове да го приближат максимално, след което само с натискането на едно копче се озовава от другата страна и се разправя с противника.

Координацията между двамата герои ще е крайно необходима, за да се справят с вълните врагове, които ги заливат. Day 1 показаха как се действа в ситуация, когато имате срещу себе си един от т.нар. Phase Caster. Те са елитни бойци от Armacham, които притежават способността да призовават нови и нови войници през специални портали. Въпреки че може да прекарате доста време, сражавайки се с тях, истинската цел при подобна ситуация е да елиминирате самия Phase Caster, така че да спрете появата на нови врагове. За разлика от войниците на Armacham, които се появяват на определени скриптирани места, авторите са разхвърляли произволно из нивата spawn points за други свръхестествени врагове, което би трябвало да направи играта още по-динамична и непредвидима.

Автори от всички страни, съединявайте се

За да са сигурни, че F.E.A.R. 3 ще има история, достойна за игрите от четирибуквената поредица, Day 1 получават консултация от няколко изтъкнати автори в хорър жанра. Най-напред целият сценарии е написан от Стийв Найлс, известен с вампирския хорър комикс 30 Days of Night, който в последствие стана филм с Джош Хартнет в главната роля. Другото име, свързано с играта, просто не се нуждае от представяне – това е Джон Карпентър, легендарният режисьор на филми като Halloween, The Thing и The Fog. Неговата роля е по-особена, защото вместо да се занимава със конкретни неща, той има за задача да режисира анимираните сцени в играта, така че да приличат максимално много на правдоподобни кадри от филм.

По визията на играта също се работи усърдно, като отново целта е максимално да се засили атмосферата. Авторите боравят с цветови контрасти, чрез които да изпъкват един сцени и предмети, а други да остават скрити и само на въображението на играчите.  

Като че ли единственият недостатък на този широко рекламиран кооперативен режим е ударението, което се поставя върху екшъна за сметка на атмосферата. От видяното до момента изглежда, че солта на играта ще бъдат предимно битките, а не толкова бавното прокрадване през мрачни нива в очакване нещо да се случи точно в следващия миг. Дано това да подвеждащо впечатление, а Карпентър и останалите автори да си свършат работата както трябва. Ако това се случи, F.E.A.R. 3 отново ще ни даде билетче за поредното кръгче във виртуалното влакче на ужасите. 

 
системни изисквания
за момента няма
напиши коментар
 

370 мнения
профил »
des каза на 17.07.2010, 08:19 ?. :

Много се моля да не се издънят...наистина се надявам на една качествена игра, балансирана откъм атмосфера и екшън, с интересна история и добър сюжет. Ще видим накрая какво ще стане :)

11 мнения
профил »
transisto каза на 17.07.2010, 09:39 ?. :

+1

487 мнения
профил »
BlindGuardian каза на 17.07.2010, 10:59 ?. :

F.E.A.R. 2 беше много добра поне за мене дано и тази да е така смесица от хорър и екшън мойта комбинация или по-точно комбинацията ми е да не се остави геймъра да скучае докато играе :)

1220 мнения
профил »
vasito каза на 17.07.2010, 11:36 ?. :

Б*ти гейските и тъпи модели имат и двамата.

145 мнения
профил »
glesson каза на 17.07.2010, 11:50 ?. :
Редактиран на 17.07.2010, 11:51 ?.

Прееб@ха още една готина поредица... Въпреки че още с F.E.A.R. 2 направиха крачка напред и две назад в сравнение с първата част, която беше и продължава да е един от най-оригиналните, и завладяващи FPS-и.

716 мнения
профил »
Drecher каза на 17.07.2010, 14:15 ?. :

С.Т.Р.А.Х, но не от атмосферата, дизайна на противниците или скриптираните ситуации, а от безмислените решения. Та нали Фетел беше един от основните способи за всяване на ужас. Като го превърнат в помощник, направо убиват атмосферата. Освен това причината за проблемите ще са родилните болки на Алма ???!!!! Хора айде малко по-малко саски и повече мислене. Не ми харесва на къде вървят работите.

П.С Дизайнерът на Пойнтман направо си е за разстерл!!!!

25 мнения
профил »
JapaneseBoy каза на 17.07.2010, 14:33 ?. :
Редактиран на 17.07.2010, 14:49 ?.

F.E.A.R. ли ? и къде е страха в тази трета част, като им гледам видеата те по скоро я превърнали в shoot em up с атмосфера на CoD, AI-то е супер тъп, брата уш умре па са пак тук съживили са го в тяло на травестит.. досещам се как ще продължи историята, Алма ще почне да развъжда малки чавенца,а ти ще ги гониш с биберон в всяка следваща част.. сапунка.

10 мнения
профил »
wapuild каза на 17.07.2010, 14:47 ?. :

Като гледам трейлърчета, снимчици играта отива към пълен провал. Относно Ко?-опа! се прави, когато играта го изисква! Това не е някаква семейна игричинка. Родилните мъки на Алма звучат...идиотски! Цялата тази работа прилича на разни Древногръцки митове

407 мнения
профил »
Theron Fears каза на 17.07.2010, 15:12 ?. :

Трябва да има само FEAR, 2рата игра да я преименуват, а 3тата да я издадат под друго име. Първата игра си е култ, беше си страшна, а AI-то за мен е най-доброто, което съм виждал. Втората беше посредствен шутър, който въобще не беше страшен, но поне беше красива, (не знам дали накой изобщо намира стени изцанаи с кръв за нещо страшно). А третата....ами третата...

1715 мнения
профил »
Danivanov каза на 17.07.2010, 22:40 ?. :

Точно така! Единственото което беше готино при двойката беше графиката, но не беше достойно продължение на единицата. Абе седя и се питам защо въобще започнаха да правят трилогия, да бяха направили така че expansion-ите да обхващат повече неща откъм сюжетна гледна точка, да направят един приличен завършек на историята и да оставят всичко така? Пропадането на поредицата започна от третия expansion, който беше пълна скръб. С много добри заглавия става така, и то не само игри ами и филми и сериали(например LOST, първите сезони бяха толкова добри а после какво стана- NO COMMENT). Та мисълта ми е, че алчността и желанието за все повече и повече пари развалят добрите идеи. А тъй като пропуснах да дам пример за напълно изкилиферчено продължение на филм- Harry Potter(1-вия и 2-рия бяха ОК ама нататъка стана- DEEP SHIT!).

68 мнения
профил »
The Real Slim Shady каза на 18.07.2010, 10:47 ?. :

2рата игра може да не беше никак страшна, за което съм съгласен, но за мен беше отличен шуутър.

801 мнения
профил »
Ajax fen каза на 17.07.2010, 17:28 ?. :

Това изглежда доста жалко...,а F.E.A.R. 1 и F.E.A.R. 2 са едни от любимите ми игри.

90 мнения
профил »
Vicontio каза на 18.07.2010, 21:19 ?. :
Редактиран на 18.07.2010, 22:46 ?.

Вече имам и вариант за финал на играта:
Алма ражда некъв изрод убиваш го, а след това "добрата" мама прави кървав ривендж та ти се налага и нея да пречукваш.
Общо взето финала не е важен, вавното е че квото и да направите Алма ще го преживее за да има и следващи части.

1 мнения
профил »
SaiyanBen97 каза на 08.04.2011, 18:04 ?. :

Не бих казал същото, защото и двамата й сина ще бъдат вътре. Тя по-скоро би си отмъстила (да каже, че ще го убие) отколкото да изнасили някой от синовете си.

90 мнения
профил »
Slackers каза на 19.07.2010, 09:35 ?. :
Редактиран на 19.07.2010, 09:42 ?.

F.E.A.R. добре си беше, щом се оглеждах около мене и над мене значи целта беше постигната.Играхме F.E.A.R.2 защото бяхме играли F.E.A.R. и очаквахме нещо по така, но да видиш ти всичко по стару му, нищо ново циклиме си на едно място.Историята се скалъпва някак си, но F.E.A.R. е игра като секса първия път се помни другите са по задължение.Не казвам, че няма да я играя но не си е същото колкото и да ми се иска.

F.E.A.R.3 "БАТЕ ПО ДОБРЕ НЕДЕЙ !!!"

898 мнения
профил »
Nightbringer каза на 24.07.2010, 09:21 ?. :

ФИЪР РЛЗ...

378 мнения
профил »
dakovi4 каза на 06.09.2010, 05:50 ?. :

тази игра ще си заслужава от двойката много бях доволен надявам се и от тази да остана.

2 мнения
профил »
ebsung каза на 24.09.2010, 18:23 ?. :

Двойката си беше добра бе хора! Ся вярно не може да се сравнява с единицата която е ехеееее ... обаче двойката имаше история, страшни моменти доста добра графика и Бекет (Бъкет :Д ) си го биваше! Пък тройката о.0 хич не прилича на каквото трябва да прилича. Пък и винаги филм ли ще е игра ли ще е първата част винаги е най добра!

7 мнения
профил »
Georgi1998g каза на 28.10.2010, 16:12 ?. :

прав си.Без коментар

5 мнения
профил »
geemsp каза на 26.12.2010, 06:49 ?. :

мозе ли някои да ми казе параметрите на играта

1335 мнения
профил »
sollider каза на 20.06.2011, 13:31 ?. :
Редактиран на 09.07.2011, 12:33 ?.

Май ще се окаже, че F.E.A.R. Director's Edition е най-добрата от поредицата. Слуховете покрай излизането на F.E.A.R. 3 ми поддържаха надеждите, и все пак не мога да кажа със сигурност, че новата няма да е стойностна, колкото единичката, но нещо ми дава повод за притеснение... В двойката сюжетът беше леко разводнен, но донякъде това беше компенсирано от графиката, макар че преуспяването на една игра в никакъв случай не зависи изцяло от визуалните й качества.

157 мнения
профил »
blackmaster каза на 29.07.2011, 16:58 ?. :

Месец мина, а все още нямате ревю за играта. Тц, тц , тц
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
F.E.A.R. 3

новини:
Хорър шутърът F.E.A.R. 3 вече идва, за да тества нервите на геймърите. Заслужава ли си дългото чакане или поредицата навлиза в задънена улица? Скоро ще разберем
Хорър шутърът от първо лице претърпя поредното си отлагане във времето, като новината за това изтече най-напред в интернет, а после бе потвърдена официално.
Това е датата, която издателят Warner Bros. обяви като най-вероятно премиерата за континентална Европа и останалите региони ще бъде в рамките на няколко дни.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Duke Nukem Forever 280
Crysis 2 200
Call of Duty: Modern Warfare 2 139
Battlefield 3 133
Call of Duty: Modern Warfare 3 121
RAGE 98
Crysis 3 74
Call of Duty: Black Ops: сингъл и кооп 74
Call of Duty: Ghosts 70
Bulletstorm 69