facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Disciples 2: Guardians of the Light
Ревю | 13.08.2003 | автор: Георги Панайотов


оценка:
Производител:
Strategy First
Издател:
Strategy First
Жанр:
Походова стратегия
Платформа:
PC
сайт на играта »

Когато Disciples II излезе, тя се очерта като единствената игра-сериозен конкурент на Heroes IV, а според някои (включително и мен) дори и по-добра от геймката на 3DO. За тези от вас, които са пропуснали да разцъкат това наистина разкошно заглавие, ще се върна малко назад в миналото и ще ви разкажа за историята на първата игра. Най-малкото сюжетът на експанжъна я следва доста плътно и е пряко нейно продължение.

В Disciples II демонът Uther си поставя за цел да покори човешката империя и да отвори портите към Ада, пускайки легиона на Бетрезен да опустошава отново земята. Срещу него се изправят обединените войски на хората и джуджешките кланове. Във финалната битка рамо до рамо се бият паладини и ледени гиганти. Събитията предизвикват Рагнарок (скандинавският апокалипсис) и именно с битка срещу Нитхог, дракона на опустошението, представлява завършекът на джуджешката кампания. В целия конфликт има и четвърта страна - немъртвите орди на Мортис. Тя е бивша елфическа богиня, подивяла от скръб, след като губи съпруга си в битка с джуджешкото божество Вотан и станала повелителка на смъртта.
Сега идва и продължението на историята - как са се развили нещата в следвоенния период. Историята е интересна, а светът на Disciples e достатъчно подробно разработен и пленителен. Дори си има собствена митология, която сама по себе си е доста впечатляваща.

В експанжъна ще имате на разположение по 3 мисии, свързани в кампания за всяка една от расите. Не бързайте да скачате срещу малката цифра мисии - картите са огромни и доста трудни. Ако не си пазите героите от оригиналната игра, на единия от дисковете ще намерите няколко бонус такива... а повярвайте ми - героят ви трябва да е поне 12 ниво, за да можете да направите каквото и да било. Освен това са добавени около 12 нови мини мисии - сценарии. Тук е една от по-големите промени. Те не са толкова мултиплейър, колкото сингъл и куест ориентирани. Затова цифрата на часовете забавление нараства значително и пълното изиграване на всички карти ще ви отнеме около седмица - напълно достатъчно за парите, които даваме.

Война, война, война

Една от най-оригиналните и иновативни идейки, вкарани в Disciples, е развитието на войските ви. Имате няколко базисни юнита, които можете  да закупите от всеки град. С течение на времето, завземайки мини и територии, ще натрупате достатъчно средства, за да ъпгрейднете някоя от структурите и единиците в нея. Вариантите за развитие на един юнит често са повече от един. С всяко успешно сражение воините ви трупат опит и когато съберат достатъчно, за да качат ниво, и имате нужната структура, те се променят напълно, придобивайки и нови умения освен увеличаването на издръжливостта и щетите, които нанасят.

Така например след първия ъпгрейд нормалното джудже става по-могъщ воин. Следва избор - дали да закоравява като воин или като маг. Ако изберете първия вариант, по-късно пак ще трябва да избирате между джуджешки крал с огромна броня и по-слаби щети или Рунен повелител - с две брадви и повече кръв, но без броня. Ако пък изберете пътя на мага, ще получите физически доста по-слаби брадатковци, но за сметка на това те пуцат по цялата тумба на противника, а не само по една единица.
При всички раси положението е подобно. Основно единиците ви се делят на няколко типа: воини, магове, стрелци и подкрепящи войски. В зависимост от мисията и наличните условия, от вас зависи на кой тип да заложите. Един съвет: тъй като някои от задачите ви са да убиете някой адски силен и уникален дзвер, а максималните щети, които могат да бъдат нанесени, са 300, то съставете армията си от повече единици, такива с допълнителен вид щети (парализа, отрова) или с по две атаки.

Всъщност нови попълнения в армията ви няма освен допълнителните уникални гадове, които най-често трябва да изгърбите - така демоните, немъртвите, джуджетата и хората си имат по един бос в края на всяка кампания. Добавени са и няколко уникални лидера като например принцесата на джуджетата. В някои от мисиите ще имате на разположение и елфски войски в резултат на съюза, сключен между фракциите.

По-интересни са лагерите с наемници. От тях можете да си купите почти всяко същество, присъстващо на картата, и то не само стандартните му версии, но и по-опитни - съответно по-скъпи. Така до конвенционалните ви войски може да се намърда някоя химера, медуза или грифон, а си е пълна далавера да закупите пето ниво дракон или стандартен ваш юнит, но с 3 до 4 ъпгрейда. И така, кампанията и допълнителните мисии са достатъчно увлекателни, за да задоволят дори и по-претенциозните в графа сюжет и развитие на историята геймъри.

Струва ли си?

Труден въпрос. За мен си струва, а и за всеки фен на играта е задължително да има този експанжън, както и Disciples II: Servants of the Dark - другия addon, който вече ще е излязъл и официално, когато четете този текст. Те са стендалон и не ви трябва оригиналната игра, за да ги подкарате. Друг е въпросът, че преспокойно можеха да ги цвъкнат в два диска, а не на четири. Но какво да се прави - комерсиализъм братче.
Другата слабост е графиката - когато излезе играта, не беше първа хубост, а днес е вече архаична, и наистина е дразнещо, когато не можете да различите някой от лидерите си в близката горичка. Добър камуфлаж според някои, кофти пикселизация според други. Но майната и на графиката - много пъти съм повтарял, че тя не е най-важното. А кампаниите с немъртвите и демоните наистина кефят. Да не говорим, че според мен това е играта с най-оригиналните като изпълнение и изглед единици. А така и така заговорихме за графика - да, картата е визуализирана ужасно, но за сметка на това магиите са разкошни. Влезете ли в битка, положението е съвсем различно - тук графиката просто е великолепна и не преувеличавам ни най-малко. Просто си вземете играта и вижте сами. 


Превземане на крепости

Според някои това занятие е мисия невъзможна. Особено на по-малки карти, където не можете да си направите левъл 15 Defender of Faith например. Как да процедираме в този случай? Оказва се доста просто. Защитникът на крепостта е с 900 живот, 90 броня, 200 DMG и 70 инициатива. Трябва ви просто герой стрелец (при хора, джуджета, демони - така и не разбрах как ще стане номера с немъртвите, но работя по въпроса) с прилично ниво (10-15), няколко отвари за увеличаване на щетите, броня и инициативност. Следващото, с което трябва да се снабдите, е Rod of Paralization или Horn of petrification... Най-добре и двата едновременно. С тях при всеки изстрел в говедото ще го парализирате или вкаменявате и няма да може да реагира. Наистина процедурата е доста тегава и отнема между 15 и 30 минути реално време, но се отплаща с огромното количество опит (при 6 юнита в отбора всеки намазва по 1800 exp. - напълно достатъчно за повечето да се ъпгрейднат в най-високо ниво бойци). При унищожаване на вража крепост ще придобиете всичките ресурси на опонента си (мана и злато) както и развитите от него магии.
 
системни изисквания
P400, 64MB RAM
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Total War: Shogun 2 31
Hearthstone: Heroes of WarCraft - PCM2.0 30
Napoleon: Total War 28
Disciples III: Renaissance 21
XCOM: Enemy Within 21
King's Bounty: Armored Princess 17
Worms Reloaded 17
XCOM: Enemy Unknown 15
King Arthur - The Role-Playing Wargame 12
Fallen Enchantress: Legendary Heroes 12