Ще започна с едно признание: през първите 30 минути с новата Wonder Boy: The Dragon’s Trap – пълен с чар ретро екшън платформър на Lizardcube – не бях съвсем сигурен какво правя. Играта няма типичната за жанра структура на отделни нива, а вместо това имате един централен хъб, от който да влизате в различните зони. Не ми беше съвсем ясно коя е най-подходящата зона, откъдето да започна, а един-два пъти се залутах така, че не можах да продължа и се принудих да се върна безславно в селото, откъдето започва приключението.
И въпреки това се забавлявах във всяка една минута
Wonder Boy: The Dragon’s Trap е римейкът на оригиналната игра Wonder Boy III: The Dragon’s Trap, която излиза през далечната 1989 г. за Mаster System и е част от прочутата поредица Wonder Boy, която е сред първите хитове в каталога на SEGA. Новата версия е осъвременена и разширена и умело комбинира носталгичния привкус със съвременна визия и изпълнение.
Базовата идея във всеки 2D платформър си остава придвижването от единия до другия край на екрана и преодоляването на различните врагове и препятствия по пътя. В това отношение Wonder Boy: The Dragon’s Trap се придържа към канона, но включва и допълнителни RPG елементи, които представляват приветствана екстра. Те идват под формата на различни оръжия, брони и щитове, които героят ви може да използва, както и на отделни предмети, полезни в битките. Така например, стрелата се изстрелва нагоре и може да порази врагове над вас, докато огнената топка или торнадото са насочени към такива пред вас. Убитите врагове ви носят пари, които да използвате за покупки на екипировка на определени места, а откривайки нови сърца в нивата може да увеличавате максималния живот.
Управлението на играта с геймпад е интуитивно, а движението макар и не съвсем прецизно на моменти, е типично за платформър.
Като всяка игра, Wonder Boy: The Dragon’s Trap има и някои проблеми. Както споделих, на моменти може да не е съвсем ясно къде трябва да отидете и какво да направите. Враговете се появяват веднага обратно щом напуснете екрана, така че се подгответе за доста битки. Накрая, ако загубите всичките си сърца, ще трябва да изиграете отново цялото ниво.
Каквато и критика да има към играта, тя не се отнася за нейната презентация и атмосфера. Всичко е изключително красиво и напомня на интерактивна приказка, сякаш излязла от някоя книжка със забравени фантастични разкази. Още по-готиното е, че както визията, така и музиката имат и ретро версия, която може да се активира във всеки един момент. Ако натиснете десния тригър на Xbox One контролера, шарената графика изведнъж се променя на 8-битова, а пикселните герои и предмети изглеждат като от отдавна забравено копие на NES игра. По същия начин, с натискане надолу на десния аналогов стик може да смените готината съвременна мелодия с традиционна чиптюн такава. Въпреки, че това не променя качествено геймплея, хрумването е страхотно.
В момент, в който ретро вълната ни залива отвсякъде и е пълно с 8- и 16-битови заглавия, опитващи се с различен успех да емулират зората на гейминга, качествените такива игри всъщност не са толкова много. Wonder Boy: The Dragon’s Trap е майсторско изпълнение, което показва колко добре може да се реализира такава концепция, когато имаш и уменията, и страстта за ретро игри.
Wonder Boy: The Dragon’s Trap е налична в момента за PlayStation 4, Nintendo Switch и Xbox One, а за РС ще излезе през юни. Кодът ни бе предоставен с любезното съдействие на издателя DotEmu.
Автор: Емил Трифонов