Ubisoft, защо причини това на “Аватар”?

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

„Аватар” може и да е най-голямото филмово събитие за последните няколко години, но Avatar: The Game е просто поредната гейм-глупост, изсипала се на пазара. При това разработена от титани като Ubisoft Montreal. Нужно ли е да ви припомням кои са те? Prince of Persia, Splinter Cell, Assassin’s Creed говорят ли ви нещо?

И ето, че ни сервират Avatar: The Game. Това е игра, която на фона на постигнатото от Камерън дори не заслужава да бъде рецензирана. И няма и да бъде. Поне не от нас. Това обаче не означава, че не мога да изкажа недоволството си от случилото се.

От една страна, имаме „Аватар”. Един прекрасен филм, който промени начина, по който гледаме на киното, който революционализира индустрията и популяризира 3D-то до неузнаваемост. Който въпреки твърдението на мнозина, че е просто куп от визуални ефекти без никаква друга стойност, предлага и добре осмислена история, задава не един и два въпроса към зрителите, които приблизително 3 часа гледат вторачени в екрана с изумление…

От друга страна – стои Avatar: The Game. Игра, която не може да задържи геймърите за повече от 30 минути пред екрана. Която е технически несъвършена, на външен вид не е нищо особено, предлага тъпа история, лошо озвучение и еднообразни сражения. И която на всичко отгоре претендира, че предлага 3D изживяване и за своите играчи, без въобще да отчете малката, съвсем дребничката подробност, че 99 процента от нас не разполагат с технологията, която да направи това възможно.
 
Може би се чудите как е възможно Ubisoft Montreal да хванат един богат на детайли и красив свят, като този на Пандора, и да го превърнат в толкова посредствен екшън? Аз също. И честно казано нямам отговор на този въпрос. Всички глупости, които Камерън издрънка на последното E3, за това колко велика ще бъде тази игра, как екипът му й отделя специално внимание, как не искал продукт, асоцииран с името „Аватар”, да е посредствен… Празни приказки. Пич, прави си филми – там те бива. С едно “титанично” изключение, разбира се. Но с игри – недей, не се получава просто. Като се замисля обаче – едва ли му пука, че играта не струва и лев. Ubisoft да му берат срама, а всички, които са си я купили, да си я бият в главата.

Вероятно всеки от вас има своя собствена представа за това как би трябвало да изглежда игра по „Аватар”. Какво ще кажете за едно приключение, което да ни потопи в света на Пандора след конфликта между на’ви и хората, а не да повтаря на практика нещата от филма? Която ще ни позволи да изследваме културата на планетата в дълбочина, разкривайки ни нови елементи от света, а не да ни показва онези, които вече сме видели на големия екран? Честно казано в момента всичко ми звучи по-добре от онова, което видях в Avatar: The Game.

Един съвет към всички – не се занимавайте с това гейм-заглавие, гледайте филма, ако все още не сте го направили, разбира се. Иначе ви очаква скука и посредственост с почти титанични размери. Дали вината не е у Камерън, тъй като се е пречкал на Ubisoft Montreal? Или пък гейм-разработчиците са разчитали твърде много на това успехът на филма да им продаде заглавието? Или просто проклятието, което тегне върху игрите по филми, си е казало своята дума и тук? Не знам.

Така или иначе – опитайте се да забравите, че такова нещо като Avatar: The Game въобще съществува. Ние, в PC Mania, със сигурност ще направим точно това.

Автор: Владимир Тодоров