За повечето гейм-критици Tomb Raider е поредица, изчерпана още след излизането на второто заглавие. Факт е обаче, че тя пожъна много голям успех, въпреки че е обект на масово оплюване. За повечето геймъри това е просто игра, с чиято главна героиня си плакнат очите. За мен обаче Tomb Raider е велико заглавие…
Може би точно тази моя пристрастеност към поредицата ме накара да очаквам твърде много от Chronicles – петата част на играта. За жалост тя не предлага революционни новости и не се различава значително от предшественика си – TR: The Last Revelation :-(. Това обаче не бива да ви учудва. За TR: Cronicles се знаеше твърде много още през ноември и редовните ни читатели едва ли са пропуснали preview-то. За останалите ще кажа само, че Лара се води загинала, а сценарият на новия Tomb Raider всъщност представлява спомените за четири предишни авантюри на Lara Croft. Така че няма да изпадам в подробности. Ще обърна внимание главно върху разликите в това, което се очакваше, и това, което всъщност са неразкритите до момента приключения на авантюристката.
Както и подозирах, момчетата от Core Design, без много да му мислят, са изпаднали в доста парадоксална ситуация. Непростима глупост е, че Лара би могла да умре в някое свое минало приключение, а по-късно (в Tomb Raider: The Last Revelation) да се разхожда спокойно ни лук яла, ни лук мирисала. Не е нужно чак толкова въображение, за да се измисли някакво приемливо решение на тази тъпа ситуация. Но създателите май не са обърнали нужното внимание на факта, че играта е за миналото на героинята.
Въпреки всичките обещания,
бъговете не са премахнати!
Това си беше гнусна лъжа с рекламна цел :-(. Лара преспокойно затъва до половината в стената. Не са рядкост и случаите, когато играта ви изритва най-безцеремонно. Това са забележките ми по геймплея.
Все пак има някои новости относно приложението на бинокъла и мерника. Вече можете да zoom-вате гледката, както и да осветявате наблюдавания обект. Отново имаме добре пресъздадена атмосфера, която е дори по-впечатляваща от преди. Наслада за окото са изключително детайлната графика, мъглата, прахта, която се вдига от земята, огънят… А водните повърхности са просто невероятни! Някои от водните басейни са бистри, други са мътни. В тях ще откриете бълбукащи балончета, плуващи боклучета и всякакви други неща. Водопадите пък се разбиват страшно реалистично. Вече ги няма старите хвърчащи на всички посоки полигони. Ще можете да се порадвате на истинска пяна. Когато вали, ще можете да видите как водните капки се стичат по предизвикателното тяло на археоложката или как се разбиват, щом достигнат земята. Но аз май доста разводних статията с всичките тези описания :-). Ще обърна малко внимание и на огъня и продължавам по същество. Светлинните ефекти са по-добри от преди. Огънят изглежда супер и можете да видите облачета дим над горящите факли например. Лавата пък вече ви осветява, ако се пльоснете в нея и си счупите вратлето. Разделителните способности, които можете да използвате, също са доста разнообразни (8 броя) и достигат до 1600x 1200. Като цяло графиката е жестока, най-добрата възможна за стария графичен енджин.
Ще забележите също, че
опонентите се държат по-адекватно
Здравият бой вече се отрязява върху техните действия, способности и външен вид. Понякога те губят част от своята боеспособност, понякога – крайник, след като изядат някой здрав пердах. Тук обаче отново се сблъскваме с едно неизпълнено обещание. Лара не може да претърсва телата на противниците си. Те не само умират доста безкръвно, но и накрая изчезват :-(.
И все пак Tomb Raider Chronicles е попълнение, което никой фен не трябва да пропусне в своята колекция. И като последна игра от поредицата (този път наистина:-)) си постява за цел да остави у вас приятни спомени и впечатления. Далеч се съмнявам обаче, че ларофобите ще се убедят така лесно. Те едва ли ще обърнат голямо внимание и на следващата игра, в която Лара би трябвало да бъде главен герой. Разбира се, става дума за играта с работно заглавие Tomb Raider: Next Generation, която тряба да се появи към края на 2001-ва.
Но не се заблуждавайте, това не е Tomb Raider 6. Такъв няма да има. В Next В Generation няма да има и кьорава гробница. Това ще бъде нещо наистина различно. Дори жанрът още не е уточнен. Играта е замислена в стил “приключенията Мълдър и Скъли” от “Досиета-Х”. Няма да партнирате на чаровник с голям нос, но ще се сблъскате с типичната психарска атмосфера. Да караме подред обаче.
Какво е станало с Лара, ще попитат някои от вас. А аз естествено няма да им отговоря :-). Ще ви разкрия само връзката между Tomb Raider и Next Generation…
“…Камерата се снишава и навлиза в прав тунел без таван. Вон Крой и водачът на групата, която търси тялото на Лара, са обгърнати в тъмнина. Цари гробовна тишина. Групата навлиза в малко помещение, осветявано от горящи факли. Един от хората намира нещо в пясъка и го подава на Вон Крой. “Открихме я!”
Всеки сам да си прави изводите. Официалната информация за story-то все още е тайна. Знаем само, както преди гръмко заявихме, че Лара е мъртва. Сега можем да кажем –
“Лара е жива!”…
Тя все пак е оцеляла, но се сблъсква с жестоката реалност.
Авантюристката осъзнава, че оскверняването на древни храмове не е целта на живота й. Тези нейни стъпки към самопознание я тласкат към криза. Тя е на ръба. Не знае как да се справи с проблемите си. Според Ейдриън Смит (един от шефовете на Core Design) “…Лара може да посегне към алкохола, наркотиците… Но никой не знае какво ще решим да сложим във финалната версия на играта…”
Да пристъпим обаче към новостите. Графиката на Next Generation ще е наистина убийствена! Великолепни ще са и системните изисквания обаче :-(. В играта ще има силен RPG-елемент. Всеки сам ще генерира своя Лара. Това обаче няма да става като разпределяте определен брой точки между различни способности. Уменията на героинята ще се развиват по време на играта. И ако например вие постоянно спринтирате, ще станете по-издържлив и ще можете да пробягате много дълги разстояния, без да изплюете дробовете си на асфалта. Знае се, че играта ще съдържа повече насилие и кръв (така че може да се хареса и на някой по-разкрепостен фен на Quake). Освен това историята е предназначена за възрастната аудитория. Според слухове ще има игра в мрежа. Те са породени от факта, че ще можете да управлявате и други герои. Също така Лара ще има изцяло обновен гардероб.
И така, ако сте фен на поредицата, вземете си и TR5. Ако имате претенциите за нещо ново обаче, по-добре почакайте до 2001-ва! Тогава ще се сблъскаме с обещаната ни “по-тъмна” Лара.
Автор: Лили Стоилова