Tom Clancy’s The Division

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 27 мар. 2016

Ubisoft отдавна е доказала, че е компания, която се стреми към високобюджетни заглавия с амбиции да се настанят трайно в домовете на геймърите. Tom Clancy’s The Division не прави изключение и огромният и жив свят на играта определено е място, което си заслужава да посетите. Съчетавайки ММО, RPG и шутър елемент, Ubisoft Massive създава една толкова неочаквана комбинация, че когато тя всъщност проработва, изненадата и удоволствието са особено високи.

Виртуалният Ню Йорк е построен почти 1 към 1 с истинския и включва практически всеки емблематичен пейзаж в Манхатън, за който можете да се сетите. И въпреки че градът е опустошен от епидемия и най-вече евакуиран, той продължава да се чувства истински жив. Перфектен ден/нощ цикъл осигурява студени сутрини и ярки следобеди, а времето, варираща от лека мъгла до пълен на виелица, дава истински смисъл на мястото.

Налице е ярко противопоставяне я между качеството на основната история и някои от страничното съдържание, като по-големите и солидни мисии се чувстват далеч по-готино. По-голямата част от кампанията постига перфектен баланс между атмосферата на хаос и зловеща тишина – баланс, който е абсолютно необходим за бойна мисия, която ви кара да се чувствате наистина вглъбени в света на играта. Независимо дали сте натоварени със задачата да защитава определена област, докато вълни от врагове се появяват в различни посоки, претърсвате някоя сграда, за да съберете информация или просто се сражавате с група врагове, всяка основна мисия съдържа удовлетворяващо чувство за цел. Страничните мисии, които се различават от по-малките, еднократни срещи по картата, не са толкова комплексни и динамични, но понякога те също предлагат по-продължителен геймплей, който позволява на The Division да блесне като игра с наистина мащабен открит свят. Въпросните срещи са най-слабите и имат формата на повтарящи се малки куестове в традиционния отворен свят на Ubisoft и са лесно могат да бъдат определени за най-разочароващото съдържание, което присъства тук.

Като цяло, колкото по-дълга е мисията, толкова по-забавна е тя и това е правило за цялата игра. Ше трябва да прекарате доста време в ъпгрейди на вашия герой между основните мисии история, което би било много по-тромаво, ако в основата си прогресът в играта не бе толкова добре направено. Може би традиционниата Ubisoft формула отдавна би могла да бъде засилена с подобни страхотни RPG механика, особено когато имате предвид, че без тях The Division щеше лесно да се превърне от велика игра в един, която е просто добра.

Особено внимание заслужава т.нар. The Dark Zone – може би най-широко рекламираната характеристика на The Division, която спокойно щеше да бъде на място в игра като Destiny. Идеята за място в отворения свят, където играмите могат лесно да влиза и да се съревновават помежду си е доста солидна и изглежда задължителна за всяка игра със силно застъпен мултиплейър режим. The Dark Zone е мястото, където може да откриете най-добрите оръжия и екипировка, но за сложите ръка на тях, трябва първо да ги намерите, а след това да ги защитите от посегателствата на другите играчи около вас. Границата между изкушението и предпазливостта е много тънка и лесно може да решите да нападнете някого, но това пък привлича нежелано внимание и влече ответен отговор. Резултатът е едно динамично мултиплейър изживяване, което е гръбнакът на играта.

От техническа перспектива, РС версията на The Division е стабилна. Играта предлага множество опции за графични настройки, като в същото време е оптимизирана и кадрите в секунда не падат. Това е изключително важно за игра, която изисква непрекъсната интернет връзка и постоянно общуване с други играчи. Отделеното на РС версията внимание е очевидно и това прави чест на Ubisoft.

Чрез комбинация от гъвкава и солидна RPG механика, стрелба, която просто е удовлетворяваща, завладяваща обстановка от концептуална гледна точка и широка гама от възможности за PC персонализиране, The Division е заглавие, което трябва да бъде във вашето полезрение като един от най-големите хитове на 2016 г. Въпреки, че има някои проблеми, които пречат на най-голямата премиера в историята на Ubisoft към днешна дата, играта определено си струва цената и не трябва да я пропускате.

Автор: Филип Станиславов