Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 29 фев. 2008

Rainbow Six е една от най-дългите поредици в света на компютърните игри. С история, може би равна на съзнателния живот на определена част от вас геймвселената, родила се в главата на популярния писател Том Кланси, е на път да раздуе за пореден път своите измерения.

Възраждането на тактическия шутър, посветен на тайния отряд за борба с тероризма “Дъга 6”, по-всяка вероятност ще продължи с още по-голяма сила (след успешната Rainbow Six: Vegas) в края на женския месец. Ако можем да вярваме на екипа, разработил Rainbow Six: Vegas 2, играта се очертава като продукт, който би трябвало да зариби тотално геймърските маси по цял свят. За целта изпечените програмисти от Ubisoft Montreal са ни приготвили редица нововъведения и промени в геймплея. Сред тях най-ярко се открояват възможността за тичане, улеснения стил на игра, новата система за възнаграждение, невиждани в предишните части оръжия, нови мултиплейър приключения, система за цялостно създаване на герои и качествена история, развиваща се преди, по време и след края на драмата в Rainbow Six: Vegas.

Новата система за възнаграждение

или просто A.C.E.S. (Advanced Combat Enhancement and Specialization) е може би най-същественото въведение в света на антитерористичната сага. Чрез нея играчът ще трупа опит, благодарение на който ще получава достъп до някое от 11-те нови оръжия, взривни вещества, гранати или други благини. Заслужава си да се обърне внимание и на факта, че според дивелъпърите системата ще възнаграждава играча по начин, пряко свързан с неговия индивидуален маниер на игра. Ако си падате по селските изпълнения и нахлувате с шутове и тупаници, избивайки всичко по пътя си, вероятно ще получите достъп до мощна пушка и гранати. Ако пък сте от онези хора, които са пристрастени към внимателното изпипване на всяко свое движение и убиването на нищо не подозиращите врази с един точен изстрел в главата – ще бъдете зарадвани със смъртоносен снайпер. Идеята е, че ще подобрявате характеристиките на героя си постоянно без значение дали играете в солов или мултиплейър режим. А от стила ви ще зависи как точно ще се случва това и какви “бонуси” ще получавате.

Страхът – гаранция за оцеляване

Сещам се само за трима души, оперирани от страх – това са Супермен, Рамбо и Чък Норис. След като явно не попадате в тази група, имайте предвид, че е жизненоважно, когато около вас свистят куршуми, поне малко да се пазите от тях. Още в миналата част на поредицата бе добавена опцията за прикриване. В бъдещия тактически шутър на Montreal, освен че войниците ви ще се прикриват както преди, те вече ще могат да го правят тичайки. Така ще се придвижват за много по-кратко време от едно убежище до друго и ще намаляват шанса да бъдат ударени. Недостатъкът е, че докато спринтират напред-назад, няма да могат да стрелят.

За сметка на това, благодарение на силно подобрения изкуствен интелект, вашите бойни другари ще могат да изпълняват доста сложни маневри. Например, ако им дадете команда да отидат до края на дълъг коридор или улица, те няма да се разхождат като българския национален футболен отбор по стадион „Васил Левски“, а ще тичат, прикривайки се зад всяко удобно укритие, докато същевременно един от тях е заел позиция, за да осигури масирана стрелба в случай на нужда. Според Жан-Пол Камбиоти – главния геймдизайнер, работил по проекта, подобреният изкуствен интелект на съотборниците в комбинация с преработената система за управление и даване на команди (и добавените нови заповеди) отключва вратата към далеч по-качествен контрол върху антитерористичния ви отряд и до осъществяване на нови тактически ходове.

Той има много лица

За всички тези от вас, които са имали удоволствието да се позабавляват с Rainbow Six: Vegas, ще споделя, че тийм лидерът на спецотряда от миналата част вече е запратен някъде в дебрите на компютърната история. В новата игра ще поемете управлението на Бишъп – войник, за който се знае, че е изключително опитен и за последните няколко години няма провалена мисия. Бишъп може да изглежда точно така, както вие си го представяте. Благодарение на системата за създаване на герои (Persistent Elite Creation) ще можете да определяте външния вид на вашия солджър, както и неговия пол и етнос. Този елемент, който е достъпен във всички игрови режими, може би ще добави капка фън към цялостната атмосфера.

След като създадете своя свръхмощен антитерорист и се хвърлите в битката, ще се срещнете със системата за възнаграждаване, която ще ви помогне да се запознаете от близо с единадесетте нови оръжия. Сред арсенала този път ще срещнете пистолет Walther P99, пушка Mossberg 500, снайперите SR-25 и Accuracy International Arctic Warfare (WF), щурмовите FN FNC, SA80 L85A2, AK-74/AKS-74U и Barrett M468, както и още няколко приспособления за убиване.

Освен че има доволно количество нови оръжия, тяхното приложение ще придобие по-различни измерения благодарение на добавената възможност за пробиване на тънки повърхности и стени. Това означава, че все още можете да се скатавате зад паянтови укрития, но не и че някой куршум няма да ви изненада, минавайки през ненадеждната повърхност, зад която сте се настанили.

Най-интересното за накрая

Според създателите на тактическия шутър действията ще се развиват преди, по време и след историята, разказана в предишната част на поредицата. Бойното поле отново ще е на територията на Лас Вегас, на места като старомоден стриптийз бар, изложбен център, гара, и други. Създателите обещават също така, че всяка мисия ще изглежда напълно различно, а и ще носи индивидуално усещане.

Освен всичко това геймдизайнерът Филип Териен (също работил по играта) загатва за съществуването на няколко нови мултиплейър режима. Един от тях ще се казва Team Leader. В него всеки отбор ще избира по един играч, който трябва да придружи до определена точка на картата. Докато той е жив, останалите ще могат да се прераждат. Дори когато умре, играта все още не е загубена – поне докато другият отбор не заведе своя водач до определената локация.

Друг нов режим ще носи името Demolition и най-общо може да се определи като сходен на добре познатия ни от CS бомбаджийски стил на игра. Единият тим трябва да заложи взривното устройство, докато другият се мъчи да предотврати това или да обезвреди бомбата. За играта в мрежа са приготвени цели тринадесет нови карти и множество геймплей подобрения.

По всичко личи, че новият Vegas се очертава солидно продължение на класическия тактически шутър. Ако всичко, което дизайнерите споделят, се окаже истина – тогава балансирано комерсиалната атмосфера на заглавието ще донесе на създателите си огромно количество пари и слава, а на нас геймърите – мощна доза фън и пореден удар върху и без това задъхващия се социален живот.

Автор: Асен Георгиев