Винаги е добре да помним откъде идват създателите на Titanfall от Respawn Entertainment. Студиото зад някои от най-успешните Call of Duty игри добре знае как се правят шутъри и има умението да преосмисли жанра и да му даде нова искра. Titanfall 2 разширява мултиплейър концепцията на оригинала и добавя изненадващо готина сингъл кампания, всичко от което ни служи за напомняне колко добри наистина могат да бъдат тези ветерани.
Независимо дали сте в ролята на Pilot или управлявате Titan, Titanfall 2 се играе и усеща като изключително удовлетворяваща игра. Балансът и взаимодействието между човек и машина са това, което прави шутъра толкова безупречен. Пилотите могат да използват своята скорост и пъргавина, за да неутрализират гигантите. На свой ред, екип от титани разполага с грубата сила и първична мощ, която да посее пълно разрушение и да неутрализира факта, че щитовете на титаните вече не се регенерират в мултиплейър.
Именно в своите онлайн режими Titanfall 2 показва най-съществени подобрения – от атрактивни карти до възможности за тактически маневри. Всеки коридор е потенциална арена на единоборство, а на всяко отворено пространство може да демонстрирате паркур умения. Изобщо, вертикалнит елемент в картите е много добре застъпен и е едно от нещата, които правят прехода между пилоти и титани толкова плавен. Мултиплейърът обикновено е кратък и пълен с ареналин. В режима Attrition (реално Team Deathmatch) два отбора се борят за победа. Ако искате нещо по-комплексно, за вас е новият Bounty Hunt, където всяка елиминация на противник носи кредити, които може да използвате в рамките мача; ако пък умрете вие, половината ви неосребрени кредити изчезват. Така с изтичане на времето напрежението се повишава. Coliseumе режим с ограничен достъп – трябват ви специални талони – но постепенно може да натрупате пари в играта, с които да ги купувате.
С общо осем мултиплейър режима и няколко страхотни карти, Titanfall 2 изглежда доста по-солидно от относително постния оригинал. Към това трябва да добавим и опциите за кустомизация на вашия пилот и титан – повече умения, нови гранати, по-добри пъркове и по-богат арсенал. Напълно новата селекция от титани също дава дълбочина на играта и тези огромни машини постепенно пораждат симпатия у вас.
Не трябва да забравяме и сингъл кампанията. Тя не само дава така липсващата в оригинала история, но и се оказва изненадващо интересна и добра. Това произлиза най-вече от разнообразието, което ви следва на всяка крачка. И нямаме предвид само престрелките, двойните скокове и паркура. Ще откриете още доста платформинг елементи и дори към средата на кампанията все още виждате нови механики, които да използвате. Можем ли да стигнем до там, че да сравним кампанията с Portal – може би не, но определено геймплеят е значително по-комплексен и мисловен от този в един обикновен шутър.
Във визуално отношение Titanfall 2 изглежда добре, макар и може би не чак толкова забележително, колкото други ААА игри тази година. Дизайнът на света и в частност на титаните е солиден, но лицата на героите изглеждат малко бездушни и с по-малко детайли. Околната среда в нивата от кампанията поне е добре реализирана.
Titanfall 2 е доста различно изживяване от Battlefield 1 и е по-обещаваща от Call of Duty. Тя е по-добра и по-пълна версия на оригиналната игра и в една идеална ситуация, Respawn със сигурност ще получи шанс да я подобри още повече в близко бъдеще.
Автор: Емил Трифонов