Telltale Games успя да се докаже като студио, способно да адаптира нашите любими филми и комикси. По отношение на The Walking Dead обаче, честно казано бях твърде скептично настроен. ТВ шоуто, създадено от Франк Дарабонт („Зеленият път”, „Изкуплението Шоушенк”, „Мъглата”) по едноименния комикс, е пропито с характерна зловеща атмосфера и съспенс, каквито трудно можем да открием у Monkey Island, Back to the Future, Sam & Max или Wallace & Gromit. Още повече – никога не съм си представял, че точно от The Walking Dead може да се получи добра приключенска игра тип point & click. За щастие, Telltale ме опровергаха. Поне с първия епизод от тяхната най-нова игра.
E1 – A New Day
Героят в това приключение не е познатия ни от ТВ шоуто полицай Рик Гримс, нито някои от неговите спътници. Напротив – Telltale решават, че ще ни поставят в обувките на чисто нов персонаж. В случая – Лий Еверет затворник, осъден за убийство. Дали го е извършил или не, това няма значение. Не и в самото начало, когато зомби апокалипсисът все още не е настъпил, а вие пътувате по магистралата в патрулката, превозваща Лий до затвора. С периферното си зрение забелязвате прехвърчащите в другата посока полицейски коли. Явно нещо е станало в града. Какво точно? Какво ви засяга, нали пътувате към затвора?
В този миг обаче, за добро или лошо (зависи от гледната точка), на магистралния път внезапно изскача силует (нека си го кажем направо – зомби), шофьорът го вижда в последния момент, рязко отбива, а колата се преобръща. Тук започва и вашата игра на оцеляване, която ще задоволи както феновете както на комикса, по който е направен сериалът, така и на самото ТВ шоу.
Геймплеят на The Walking Dead може да се опише най-точно като съчетание между класическите посочи и цъкни игри на компанията и екшън-геймплея в Jurassic Park. Тук обаче имате наистина чувството, че контролирате действието и главния герой, докато той се справя с поредното зомби, изпречило се на пътя му.
Още в първите минути ще усетите истински съспенс, когато въпреки че сте сериозно ранени, разбивате с крак прозореца на колата и си проправите път навън, само и само за да бъдете нападнати от зомбиралия се полицай. Моментът, в който Лий посяга за патрона, за да го сложи в помпата двуцевка, изпуска го, а вие трябва да кликнете за втори път върху него, докато ръмжащото зомби пълзи към вас, е наистина уникален. И не е единствен. Има и много quick-time моменти, в които трябва да натискате Q или E например, за да се отскубнете от лапите на поредното зомби. Те трудно могат да се опишат с думи, просто трябва да се изживеят.
Нещо повече – онези от вас, за които е важно всяко решение в игрите да има някакво последствие, било то минимално или голямо, също ще останат доволни. На няколко пъти в играта ще трябва да направите своя избор, който ще доведе до различни промени. Заради вас някой от спътниците ви може да загине, друг да ви намрази, трети да ви хареса и т.н. Ефектът е наистина добър и силен. Можем само да се надяваме, че той ще се разгърне още по-добре в следващите епизоди и ще предостави едно наистина лично изживяване в света на The Walking Dead. Много е вероятно дори веднъж, когато всички епизоди се извъртят, да искаме да изиграем играта отново, само за да видим как новите ни решения ще се отразят на цялата история.
E2 – Starved for Help
Очакваме епизод 2 с нетърпение! Когато излезе, ще споделим с вас нашите впечатления отново, а финалната оценка ще бъде поставена в края на цялото приключение. Засега можем да обобщим The Walking Dead по следния начин – играта е наистина впечатляваща.
Автор: Владимир Тодоров