The Talos Principle II – Превю

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Преди 9 години Croteam, иначе популярни до онзи момент само с поредицата Serious Sam, ни изненадаха приятно с една качествено нова игра – 3D FPS пъзелът с философски елементи “The Talos Principle”. В нея поемахте ролята на робот, лутащ се из празен свят и решаващ различни пъзели, бавно осъзнавайки че това е една тестова “Матрица”, изпитание за неговото съзнание, което изпитание трябва да преодолее по пътя към свободата си – събуждането в реалния свят. След като постигнахме тази цел в края на първата игра, може би много от вас се чудят за какво иде реч в предстоящото продължение “The Talos Principle II”, от което ни делят броени дни?

Отваряте очи в древноегипетски свят и всичко, което ви заобикаля е досущ като от първата игра. Дори гласът на Елохим е тук, но все пак нещо е различно. Този път той говори истината – светът в който отваряте очи и се намирате е просто подготовка на съзнанието ви за прехвърляне в тялото ви – блед остатък от тестовата симулация, която Атина е преодоляла, превръщайки се в първия успешен тестов субект от проекта на организацията IAN. От геймплейна точка в тази интродукция е събрана част от есенцията на първата игра, превръщайки я същевременно и в туториъл на втората. Интересното обаче е когато успеете да преодолеете тази начална интродукция и отворите очи в реалния свят, само за да разберете, че…

The Rise of the Machines

…сте просто поредния от множество събудили се роботи. Всички са се събрали да отпразнуват “раждането” ви, когато започват да се случват странни неща, които трябва да се проучат и така вие с малък екип от още няколко робота се отправяте на изследователска мисия около странна пирамида в търсене на отговори на различни философски и други въпроси. Една от разликите с оригиналната игра, е именно, че няма вече да сте сами, а ще ви придружават тези няколко спътника. С тях ще влизате в комуникация в различни моменти, както в общи разговори, така и да ги заговаряте поотделно за най-различни въпроси. Те от своя страна се размотават насам-натам из различните зони, но не влизат с вас при самите пъзели.

Пъзелите

.. са отново ключовата част от геймплея. В “The Talos Principle II” ви очакват над 10 пъзела във всяка зона, като общото количество пъзели се очертава да е доста по-голямо от това в оригиналната игра. Всеки от пъзелите отново се намира в оградено помещение, на входа на което ви чака познатата лилава енергийна преграда, която предпазва от това да внасяте или изнасяте инструменти, нужни за конкретния пъзел. Като заговорихме за инструментите – “арсеналът” е сериозно обогатен. Освен познатите играчки от първата игра (а според CT всички без машината за записване, отново ще са тук), ни очакват и нови инструменти като “RGB Converter”, който се захранва с два различни цвята лъч и образува изходен лъч, който е от третия цвят; “Invertor-ът” е друг инструмент, който борави с лъчи – преобразува син в червен или червен в син; “Driller”-ът е подобен на “Jammer”-а, но с тази разлика че “образува” дупка в определени повърхности. Не можете да минавате през тази дупка, но можете да вземате или поставяте предмети от другия ѝ край. Освен тях ни очакват още няколко инструмента, но кои са и какво правят – ще разберем когато играта излезе. Всяка нова зона, която достигате ще ви сблъска с един нов инструмент, така че да имате възможност плавно да навлезете в играта и да преминете през различни ситуации с тях.


Във всяка от пъзел зоните има централна сграда, достъп до която получавате когато решите 8 пъзела. Това обаче не ви дава достъп автоматично, а ви изправя пред още едно предизвикателство – да сглобите “мост” от познатите ви “Тетромино” фигурки, по който да преминете. За разлика от първата част, пъзелите в тази игра са разхвърляни на по-голямо разстояние едни от други, а между тях може да се натъкнете на някоя-друга тайна зона. Мултиплеър отново няма. Играта ще е изцяло солово преживяване.

Друга голяма новост е, че Croteam са прекратили разработката на техния “Serious Engine” и преминават на “Unreal Engine 5”, а “The Talos Principle II” е първото тяхно заглавие, което ще го използва. Дали са овладели новия енджин и дали един нов енджин е достатъчен за по-добра визия – ще разберем, когато се потопим в “The Talos Princple II”, която излиза на 2-ри ноември за PC, Xbox Series и PS5.