The Sorrowvirus: A Faceless Short Story – Ревю

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Кратка история с пленяващ дизайн за феновете на horror жанра

The Sorrowvirus първо излиза за PC преди около две години, а в рамките на тази пролет вече можем да я открием и на конзоли. Аз имам щастието да я играя на Nintendo Switch, което за мен лично е най-удобната конзола за такъв тип игри, поради редица причини.

Преди всичко бих искала да започна с едно уточнение, което вероятно се подразбира. Switch-а, макар да предлага редица иновации, е доста ограничен откъм възможности на графиките. Това се усеща ясно в съпоставка с версията на играта за компютър, но по никакъв начин на влияе на цялостното изживяване. Адаптирането на графиките според мен е направено с мярка, въпреки че след известно време конзолата се нуждае от почивка.

Играта разказва историята на млад мъж на име Wyatt Heyll, който е подложен на експериментално лечение от родителите си, в опит да открият лек за редица болести, от които страда. Като част от тяхното проучване, Wyatt е третиран с непозната субстанция, наречена sorrowvirus. Веднъж заразен с нея, човек няма възможност да премине в отвъдното завинаги, а попада в Чистилището, където неговата душа се лекува и връща обратно към света на живите.

Всеки път, когато се върне към нашия свят обаче, Wyatt става все по-болен и заболяванията му се връщат с още по-ужасяващи симптоми. Неговите родители го карат отново да се връща в Чистилището, където се надяват да открият достатъчно информация за този свръхестествен вирус, която да им помогне да открият ефективен лек за техния син.

Стаята, в която започваме приключението си.

От историята разбираме, че действието се развива в 90-те години на миналия век, а и можем да го усетим като често срещана препратка в environment дизайна на нивата. Сред играта можем да открием няколко различни кукли от популярни телевизионни предавания в миналото, като те ни навигират и имат ключова роля в историята.

Една от куклите ми се стори позната и усещането ми се оказа правилно – това е кукла на героинята Fran Bow от популярната horror поредица, стартирала през 2015г. Откривам аналози в начина на разказване на история между The Sorrowvirus и Fran Bow.

Историята прогресира посредством разгадаване на пъзели, които обикновено се намират в скрити символи и изпълнението на задачки за отключване на следващите етапи. Интересна механика, която използват разработчиците, е смяната на средата, когато не гледаме. С едно извъртане на погледа вече всичко е различно и всъщност в доста от случаите това е единственият начин да прогресираме.

Като човек с предимно слабо сърце, наистина се чудех дали ще се справя с този жанр, но бях примамена от интересния дизайн и интригуващата история. За тези от вас, които имат същите притеснения – играта е предимно спокойна с тук-таме някой малък сърцетуп.

Предполагам, че не е късно да уточня, че куклите са безобидни, но това няма да ви помогне, ако генерално се страхувате от тях.

С напредване на играта се забелязва как нещата стават все по-шантави и непредвидими. Колкото повече време прекарваме в Чистилището, толкова повече губим от своя разум и това съответно влияе на историята. В даден момент си даваме сметка, че нашият главен герой минава през неимоверно мъчение заради своите родители и стремежа им да открият лек, и на този етап търси начини как да се отърве от този безкраен цикъл.

Голяма част от историята научаваме от тези цветни папки, които се намират из различните зони. За мен остава мистерия този портрет в скицника, но бих предположила, че е сантиментален за някой от разработчиците на играта.

Около час навътре в играта, стигнах до край, който се оказва, че е един от четири различни възможни. При стартиране на следващото проиграване, играта помни през какво вече сме минали и историята надгражда върху това.

Смятам да се върна към играта скоро, за да мина и през останалите три възможнoсти.

В заключение, смятам, че играта си заслужава вниманието. Стартира е като страничен проект, който да помогне на разработчиците да разпуснат около големи такива, а всъщност се превръща в история, в която видимо са вложени емоции, усилие и внимание към детайлите.