Това се казва изненада, не мислите ли? Аз лично бях отписал Tenchu. Форевър! Толкова години наред никой така и не опита да направи наистина добро продължение на тази наистина култова PlayStation класика. Издание след издание се опитваше да свири на тънката жица на геймърската носталгия. След серия от къде по-малко, къде повече странни опити да бъде съживена една истинска гейм класика, Tenchu е отново на линия с по-скоро условната четворка след името си и подзаглавието Shadow Assassins. Това малко неочаквано (поне за мен) завръщане е съпроводено от няколко вълнуващи новини, повечето от които – добри. Първата е, че след години лутане между различни екипи, поредицата се завръща при своите създатели – Acquire. Именно това са хората, дали на геймърското братство феноменалното първо издание за PlayStation. Очевадното сходство между заглавията на първия и последния (засега, да се надяваме) Tenchu – “Stealth Assassins”/”Shadow Assassins” едва ли е случайно. Това си е чиста проба заявление – след толкова години лутане, най-после се завръщаме към корените. Ей Богу, крайно време беше!
Освен това, очевидно не става въпрос само за голи обещания. Shadow Assassins явно черпи с пълни сили не само от идеите, но и от духа на своя именит предшественик. Преди всичко – главните роли отново са поверени на единствените двама „промъкващи се убийци”, заслужили някога да се подвизават достойно в една Tenchu игра – Рикимару и Аяме. Засега няма слухове за изненадващи „скрити персонажи” и слава богу – на кого са му притрябвали?! Acquire очевидно не са забравили и за други две запазени марки на първото издание – завладяващата история и оригиналния саундтрак. Същото може да се каже и за гениално налудничавия каст от злодеи, които нашите двама герои ще трябва справедливо да накажат и този път.
Идва ред и на наистина голямата изненада – Teichu 4 ще бъде издадена единствено в Nintendo Wii формат. Мнозина от вас вероятно ще теглят една благословия на Acquire и на новия издател на поредицата – UbiSoft. Wii не е точно най-популярната игрална платформа в България. Щастливите посетители на миналогодишното Tokyo Game Show обаче твърдят, че всичко това е само за добро. Acquire с присъщия им ентусиазъм очевидно са се възползвали максимално от оригиналната система за управление на последната конзола на Nintendo. Всичко в новата игра – от управлението на менютата, през изпълнението на специалните нинджа акробатики, та чак до такива шантави действия като гасене на факли със струйка вода (не тази струйка вода!) – се изпълнява с махане на Wii контролера насам-натам.
Играта предлага комбинация от гледни точки от трето (основна) и първо (допълнителна) лица. Играещият следи действието през очите на Рикамару и Аяме само по времето на ръкопашните битки. Точно така – заради битките с мечове. Всички твърдят, че управлението на Shadow Assassins е почти безупречно и предлагащо сериозни предизвикателства. Например, важно е не само да парирате атаките навреме, но и как точно ще ги парирате, за да не повредите острието на меча си.
Едно от най-големите достойнства на първата игра в поредицата беше, че тя предлага алтернативни пътища за изпълнение на мисиите. Сега тази все още непосилна за куп гейм дивелъпъри „екстра” се завръща и в Tenchu 4. Един от първите босове, например, е дебелак със слабост към хубавите питиета. Играещият може да избере дали да опита да прегази телохранителите му като танк, или пък да се „сприятели” с една от наложниците му и така да се добере до тайно място, откъдето от разстояние да изстреля с тръбичка отрова в чашата с вино на злодея.
Е, драги ми братя по геймпад, явно няма как – ще се купува и Wii…
Автор: Ивелин Иванов