Tainted Grail: Conquest

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Все повече обиквам жанра на декбилдер игрите. Добавете към него grimdark атмосфера, добър саундтрак и труден, но балансиран геймплей и съм щастлив. Добавете ги, и получаваме Tainted Grail: Conquest.

Създадена от поляците Awaken Realms Digital, играта е директен спин-оф на тяхното бордово заглавие Tainted Grail: The Fall Of Avalon и макар и да е първия им опит в PC гейминга, искрено се надявам да не е последен.

Мъглите на Авалон

Вие сте безименен приключенец, част от група която кралят е пратил да колонизира Авалон – мистичният остров от Артуровите легенди. Островът обаче не се оказва това, което сте очаквали – той е мрачен, пуст и странни неща бродят в постоянните мъгли. Малко по малко чудовищата избиват всички от групата, включително вас. Това е началото на играта.

Събуждате се в странна версия на нашият свят, пленена някъде между светът на живите и този на мъртвите. Трябва не само да се измъкнете, но и да спасите всичко което съществува.

Това в общи линии е историята, но в течение на играта се оказва, че има много повече – и е много по-заплетена. Няма да разкривам повече, защото не искам да ви лиша от това удоволствие, но трябва да отбележа че в играта има много истории преплетени с куестовете и това не е нещо което често виждаме в този жанр.

Като говорим за куестове, а от тях има доста, част от които предлагат избор и повече от едно решение, и се нуждаят от няколко преигравания, за да бъдат решени. Всичко това също не е типично за жанра, и ми харесва много.



Битки с карти

Все пак, идваща с добра история и куестове или не, Tainted Grail: Conquest е роуглайк декбилдър и битките с противници са основна част от геймплея. За целта разполагате с девет различни класа и няколкостотин карти с умения, даващи повече от достатъчно възможности за различни стратегии и преиграване.

Битките са разделени на рундове, като винаги вие започвате първи, после на ход са враговете, после отново вие – това се редува докато победите, или останете с 0 живот. Картите, с които разполагате се делят на атакуващи, защитни и различни бъфове и дебъфове. Всеки рунд вие разполагате с определено количество екшън точки, които са ресурса, с който да изиграете избраните от вас карти.

Интересна новост са допълнителните предмети – различни оръжия, отвари и бонуси, които можете да използвате като допълнение на картите. Част от тях нанасят щети на противника, други го отслабват или засилват вашите показатели, има и няколко предмета с които можете да възстановите част от изгубеното си здраве. Тези предмети падат като плячка от спечелените битки, или могат да бъдат закупени от различните NPC-та, така че не се свенете да ги използвате – често те могат да обърнат изглеждащата като изгубена битка във ваша полза.

Всяко преиграване е условно, разделено на три области с около дузина битки във всяка, плюс битка с финален бос накрая. Имайте предвид че както нормалните чудовища, така и босовете (както тези на края на областите, така и финалните) са доста разнообразни, и е доста възможно да се наложи да променяте тактиката си в движение.

Само щипка wyrnness

Нека кажем нещо за нещата, които правят играта уникална. За начало, областите са покрити с магическа мъгла, наречена wyrd. Wyrd ви пречи да виждате какви врагове или npc-та стоят пред вас, но и добавя карти с негативно влияние в тестето ви. Когато изтеглите такава карта по време на битка, имате избор – да я изиграете, понасяйки неприятните последици от нея, или да не я изиграете, понасяйки често дори по-неприятни такива. За да се справите с мъглата, вие трябва да запалите wyrd candle – ресурс който се купува или печели от куестове. Колкото по-високо е нивото на светлината от запалените свещи, толкова по-надалеч виждате ясно, и толкова по-възможно е wyrd картите да са с положителни ефекти.

Друга плячка, която ще получавате от битките и локациите са руните – можете да екипирате до шест такива, като всяка ви дава различни пасивни бонуси – повече щети, по-ниска броня на враговете, по-ниска цена на картите и прочие. Руните са над 20 и част от тях са почти задължителни за определени герои и стратегии.

След всяка битка като награда печелите определено количество опит, с който героят ви вдига нива. За награда, на всяко ниво имате право да добавите допълнителна карта към тестето си (но не е задължително, и често по-малките тестета са по-добри), а на всяко второ ниво – да си изберете и едно от три пасивни умения. Те варират от такива, които просто подобряват леко някоя ваша статистика (като атака или броня) до променящи изцяло геймплея, така че добро планиране и тактическа мисъл са нужни за да вземете максимума от левълинга. Тук отново имаме доста разнообразие – всеки от класовете разполага с по над 20 пасивни умения.

Класовете

Те се делят на три групи – бойци, стрелци и магове, всяка съставена от три класа. Макар и да има прилики между тях, не се подлъгвайте – тримата бойци имат доста общи карти, но начина на игра с всеки от тях е коренно различен. Ето ви пример – Pathfinder-ът става по-силен с всеки рунд в който не понася щети, докато берсеркът напротив – колкото по-малко живот му остава, толкова по-могъщи са ударите му. Друг пример – при маговете от една страна имаме summoner, който се стреми да призовава все по-силни миниони и да ги подобрява, и от друга – necromancer, който печели от това слугите му да биват принесени в жертва. Всеки от 9-те класа има поне два начина да бъде игран успешно, така че – приятно тестване.

Графика, звук, оценка.

Играта е мрачна, кървава и с доста неприятна атмосфера. С други думи – обожавам я. Всеки елемент, всяко деформирано тяло и чудовищен звяр е създадено с огромно внимание към детайла и стремеж да се създаде нов, отличим стил за Tainted Grail светът. Казвам свят, защото в момента се разработва и втора игра от същият франчайз.

Музиката е страхотна, сбор от келтски и нордически мелодии и варварски напявания, създава нужната атмосфера и надъхва за битка, било то и с карти. Освен това всички диалози в играта са озвучени – и то качествено.

Наистина препоръчвам Tainted Grail : Conquest за всички любители както на жанра, така и всъщност на RPG игрите. Поне на мен ми осигури няколко безсънни нощи, докато събера впечатление за ревюто. И далеч не успях да разкрия всички тайни на играта, нито да реша всички куестове!

За да продължим Легендата PC Mania имаме нужда от Вашата помощ – подкрепете ни в Patreon! Абонирайте се за нашия канал в Youtube, последвайте ни в facebook, twitter и instagram, вашата подкрепа е важна за нас и ни дава сили да продължим.
С уважение: Задругата за PC Mania