Taктика: Demigod

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

I. Първи стъпки в Demigod

1. Как да стана богат

Златото е основният ресурс в играта. С него купувате предмети за вашите демигодове или ъпгрейдвате цитаделата си. Първият начин, по който ще го увеличавате, е посредством златните мини. Обикновено има няколко, свързани към основната база. Те не могат да бъдат превземани. Из картата обаче са разпръснати и много други. Възползвайте се от тях. Щом станат ваша собственост, ще получите 30 злато от раз. Всички златни мини ви снабдяват с 4g на всеки 1.8 секунди, което на практика значи по 2g в секунда.

Вторият основен начин е като убивате противници. За тази цел трябва да „тагнете” крийп или постройка. С други думи – да направите поне 25% от демиджа или да нанесете фаталния удар. Всички съюзнически полубогове, които са в радиус от 30 ярда от вас, ще получат част от плячката – и злато, и опит. Имайте предвид, че призованите от генералите единици не дават злато. При останалите е както следва: минотаври – 4 злато; стрелци – 8; свещеници – 33; ангели и catapultasaurii – 66; гиганти – 100; кули и фортове – 300; демигодове – 500 + (100 x нивото на героя); асистиране при убийството на демигод – 250 + (50 x нивото на героя). С други думи – не е добре да умирате твърде често, тъй като противниковият екип ще се нагуши сериозно и по този начин ще му дадете доста голямо преимущество пред вашия.

2. Какви предмети да си купя в самото начало

Преди да щурмувате арената, е добре да похарчите парите, които имате – 1000 злато (ако изчакате няколко секунди, ще получите още 50). Няма смисъл да пестите паричките си, тъй като когато продадете някой ваш предмет, ще си възвърнете 80% от първоначалната му цена.
Branded Armor (550 злато) е добър избор, тъй като бонусът от +400 кръв и +5 регенерация на секунда ще изненада неприятно по-стиснатите ви противници при първоначалния сблъсък.

Scroll of Teleporting (250 злато) е полезен в случаите, когато искате да плените някой флаг възможно най-бързо. Купете един и го използвайте на момента, за да се придвижите напред. Върши добра работа при големи карти с важни флагове. Като Exile например, където с подобна стратегия ще завладеете неутралния кристал, възстановяващ кръвта, за няколко секунди.

Gauntlets of Brutality (400 злато) са предназначени за онези от вас, които искат да правят добър демидж още от самото начало, тъй като тези ръкавици увеличават щетите на оръжието ви с 25.

Scaled Helm (550 злато) е поредният подходящ предмет, с който да стартирате битката. В самото начало демигодовете имат много ниска регенерация на мана, така че +525 мана и +4 регенерация в секунда никак няма да са ви излишни. Особено ако играете с Queen of Thorns или Lord Erebus.

Ако сте генерал, то идол с единици, които могат да лекуват, е наистина добър избор. Доста хитра тактика е да купите един, да призовете единиците и след това да го продадете. Например ако Monk Idol струва 900, то вие ще си възвърнете 720 злато!

II. Демигодовете

1. Асасини

Сами по себе си тези демигодове са по-силни от генералите, но за разлика от тях не могат да призовават допълнителни единици по време на битка. Смята се, че асасините са по-добри в убиването на други играчи. Всеки един от тях има достъп до пасивното умение Enhanced Attributes.

1.1 Torch Bearer

Плюсове: нанася силни щети с огнени магии. А с ледените зашеметява и намалява защитата на демигодовете.
Минуси: Сравнително слаб физически. Активните магии са ограничени до формата, която е приел.

Повелителят на огъня и леда. Разполага с шест активни способности – по три за двете форми. Когато е в огнена, той регенерира мана по-бързо. Когато е в ледена – оръжието му нанася по-големи щети. Макар и хилав по отношение на своята защита, Torch Bearer може да убие противников демигод, който е на същото ниво като неговото, за секунди. Използвайте огнените магии, за да нанесете голям демидж и да унищожите вражеския полубог. Fireball е доста далекобойна и мощна. Освен това има относително малък кулдаун (7 секунди). Идеален момент да я хвърлите е, когато друг демигод започне да бяга – няма значение на какво разстояние се е отдалечил от вас. Тя пак ще го фрасне.

Circle of Fire също има голям потенциал по отношение на демиджа, но вражески демигод едва ли ще остане в кръга за цели 10 секунди. Макар и неефективна срещу полобуговете, те на дали ще посмеят да се приближат до вас, когато я видят активирана. След като приключите с опожаряването, превключете на ледени, за да довършите крийповете, ако има такива. Върнете се в огнена форма, за да регенерирате изгубената мана.

1.2 Unclean Beast

Плюсове: бърз меле боец. Изсмуква кръв.
Минуси: трябва да има повече кръв, за да е ефективен. Малко далекобойни способности.

Ужасно, бързоподвижно и пълно със зарази същество, излязло буквално от кошмарите. Нанася огромен демидж в близък бой и борави с унищожителни отровни атаки. Venom Spit нанася големи щети за период от време – DoT. Това е и основното ви умение, така че нека първата точка да бъде инвестирана именно в него. Тази магия е и една от най-добрите далекобойни атаки, особено комбинирана с Putrid Flow. Двете заедно могат да нанесат 2000 демидж (Venom Spit IV – 1500 за 10 секунди, а Putrid Flow – 500 за 5). Добавете към тях и Ooze и Unclean Beast се превръща в истинска машина за убиване.

Той умее бързо да влиза и излиза от битката. Ако кръвта му падне, може да изсмуче тази на близкостоящите противници. Добере ли се до вражеския демигод, ще го направи на пихтия за отрицателно време. За да бъде максимално ефективен, увеличете скоростта му на атака и движение, като го екипирате със съответните предмети.

Foul Grasp зашеметява и прекъсва демигодовете. Удобно е, за да държите онези от тях, които току-що сте ударили с Venom Spit, в обхвата на Putrid Flow.

1.3 Regulus

Плюсове: изключително далекобоен. Мощен срещу демигодове.
Минуси: Слаб в меле битки. Малко кръв.

Смъртоносен снайперист, въоръжен с гигантски арбалет, който има възможност да ви уцели през половината арена с помощта на умението Snipe. Може да го развиете по два основни начина. Или като снайперист, или да го специализирате в използването на мини. В първия случай ще може да унищожавате бягащите демигодове по-лесно (Snipe + Tracking Device), докато във втория ще залагате капани и ще нанасяте наистина голям демидж. Мините са особено полезни, ако бъдат залагани край флаговете. Ако умението е максимално развито, една от тях нанася 450 демидж, като Regulus пуска по 3. Съответно 1350 щети от раз на всеки, дръзнал да се добере до флага ви.

Mark of the Betrayer е задължително умение. Всеки демигод, белязан с руното на Regulus, ще получи 400 демидж, когато използва свое умение. Най-хубавото в случая е, че ще пострадат и всички негови съюзници наблизо.

Ако се колебаете между Angelic Fury и Maim, изберете първото, тъй като то добавя 100 демидж към всеки изстрел, при това само за 40 мана. Освен това с негова помощ може да унищожите цяла вълна от крийпове (в която няма стрелци) с няколко атаки. Иначе Maim е полезно, ако трябва да преследвате други демигодове, особено ако сте екипирани с предмети, увеличаващи скоростта ви на движение. Ако имате Snipe обаче, Maim не е чак толкова важно, тъй като до някаква степен двете умения се припокриват. Но ако искате да се гаврите с бягащите полубогове, Snipe и Maim е перфектната комбинация

1.4 The Rook

Плюсове: много издръжлив. Борави с няколко независими едно от друго оръжия.
Минуси: голям и лесен за прицелване. Бавен.

Огромна подвижна крепост – The Rook е екипиран с гигантски чук и има най-много кръв от останалите демигодове (1900). Hammer Slam е изключително полезно умение. От една страна, то е идеално за убиване на крийпове, заради AoE-то, което прави. Но от друга – то върши работа и при атаката на кули и в случаите, когато искате да осакатите вражеските демигодове (стига да го прилагате заедно с Boulder Roll, което ги зашеметява).

Ако искате да играете в защита, непременно изучете Power of the Tower. С помощта на това умение ще може да удържате по-лесно заетата от вас позиция (обикновено флаг). Развито на макс, то ще ви позволи да издигнете цели 8 кули, които да ви помагат. Освен Power of the Tower, изучете и Archer Tower, Structural Transfer и Boulder Roll. А God Strength никога не е излишно.

2. Генерали

Генералите призовават единици, които да се бият на тяхна страна и същевременно – да поемат част от демиджа. В сравнение с асасините са по-слаби, но могат лесно да ги победят с численост, а не с груба сила. Всеки един генерал има достъп до умението Morale, което подобрява статистиките на призованите от тях воини.

2.1 Oak

Плюсове: Защитава съюзниците си и подобрява техните умения. Забавя противниците и намалява тяхната боеспособност.
Минуси: няма мощни демидж магии. Малко далекобойни способности.

Безсмъртен воин, които използва вярната си брадва и духовете на загиналите, за да се справя със своите противници. Това до голяма степен определя и двата основни стила на игра – или като псевдо асасин, или разчитайки основно на Raise Dead Ward (което има 30% шанс да превърне загинал противник в дух – на 4 ниво умението позволява контрола на до 10 spirits). Последното умение, допълнено от Soul Power, ще превърне Oak в самостоятелна армия. Ако искате да сте сигурни, че ще призовете достатъчно на брой духове, изучете Death Ward и Surge of Faith, поставете Raise Dead Ward и започнете да използвате Surge of Faith сред група от много крийпове. По този начин имате шанс да получите поне 4-5 spirits.

Penitence е полезно умение в случаите, когато искате да преследвате вражеските демигодове. Но за да се възползвате максимално ефективно от него, купете екипировка, увеличаваща подвижността ви.

Ако играете в режим conquest и fortress, стига да нанасяте достатъчно голям демидж и да имате самоубийствени наклонности, може да се втурнете към вражеската цитадела, активирайки умението Last Stand. Изучено до второ ниво, то ще ви направи безсмъртни за 10 секунди и ще увеличи щетите, които нанасяте, с 50%. В повечето случаи това е достатъчно, за да сринете вражеската база, дори и тя да е непокътната.

2.2 Queen of Thorns

Плюсове: нанася голям демидж върху постройките. Има мощни AoE атаки.
Минуси: Активните магии са ограничени до формата, която е приела. Изключително зависим от маната герой.

Тази зла фея е другият демигод, освен Torch Bearer, който сменя формата и по този начин има достъп до цели шест активни способности. Единиците, които призовава (shamblers), могат да бъдат използвани като подвижни еликсири. Комбинацията Summon Shambler- Mulch Shambler ще ви спасява живота неведнъж и два пъти.

Ако искате да изпълнявате по-скоро поддържаща или защитна роля, то в такъв случай използвайте билд от типа на Bramble Shield, Ground Spikes, Mulch Shambler, Summon Shambler, Spike Wave и Goddess of Thorns. Bramble Shield ще ви предпазва от асасините, а с Ground Spikes ще се справяте с лекота срещу вълни от крийпове. Вдигнете Summon Shambler до втори ранг – повече от две единици, върху които да използвате Mulch, не са ви необходими.

2.3 Sedna

Плюсове: мощни лечебни магии, може да каства silence.
Минуси: има малко кръв, нанася слаб директен демидж.

Мощен лечител, придружен от хищен леопард. Тя има най-различни лечебни умения и може да призовава йетита, които да й помагат по време на битка. Освен това прави silence на противниците си и по този начин им пречи да хвърлят магии. А фактът, че има възможност да увеличи значително регенерацията на кръвта си, прави Седна изключително трудна за убиване.

В самото начало обаче тя е твърде слаба. Затова е добре да я държите в задните редици. Съсредоточете се върху лекуването на вашите съюзници. Ако го закъсате, веднага използвайте silence и се лекувайте. Уведомете останалите, че сте в беда, за да ви помогнат.

Принципно вашата основна цел е да държите съюзниците си живи. Затова умения като Silence и Inner Grace са задължителни. Когато излезете на бойното поле, правете silence на противниковите демигодове и лекувайте вашите приятели. Проблемът е, че общият нанесен демидж в играта ще бъде почти минимален.

За да сте максимално ефективни като лечители, изучете следните умения – Heal, Healing Wind, Silence, Inner Grace, Magnificent Presence, Counter Healing и Horn of the Yeti. Ако все пак искате и да нанасяте някакъв демидж, изучете Pounce и спамвайте това умение всеки път, когато маната ви е достатъчна. Хубавото при него е, че има нисък кулдаун (7 секунди).

2.4 Lord Erebus

Плюсове: Изсмуква кръв. Може светкавично да влиза и излиза от битката.
Минуси: Малко далекобойни атаки. Изключително зависим от маната герой.

Вампир, реещ се над земята и млатещ всички със своя боздуган. Той обаче не е предназначен за онези от вас, които не искат да разчитат на изсмукването на противниковата кръв, за да се поддържат живи.

Lord Erebus е добър генерал за солова игра, тъй като нанася голям демидж и има регенерация на кръв над средното ниво. Благодарение на своите Night Walkers и единиците, които призовава с идолите, пък може да напредва добре по картата. Изпълнява ролята и на приличен танк най-вече заради Vampiric Aura, Bite, Mass Charm и Muddle. За съжаление обаче той има само две демидж магии, които се кастват на момента.

Нека Bite да е основният ви приоритет при уменията. С негова помощ ще нанасяте демидж лесно и ще се задържите живи по-дълго време. Също така ще тормозите вражеските демигодове, нанасяйки големи щети и същевременно – регенерирайки своята кръв светкавично. Няма причина да не го развиете на макс още в самото начало. Mass Charm би трябвало да е второто ви по важност умение.

Ако се колебаете между Mist или Bat Swarm, имайте предвид, че последното е по-полезно, тъй като то ще ви предостави възможности както да преследвате и да нанасяте демидж, така и лесно да се измъквате от напечени ситуации.

Възползвайте се от вашите Night Walkers през цялото време. Те са основна част от геймплея ви. С тяхна помощ може да разузнавате картата, за да виждате кои флагове са под контрол на противника. Night Walkers са и добра примамка за по-неопитните играчи, които искат да избият всичко, което видят (особено ако Lord Erebus не е край тях). Докарайте лакомия геймър към вас и го подхванете с Bat Swarm – Mass Charm – Bite.

 

Автор: Владимир Тодоров