Lucas Arts и стратегии? О, я стига! Такава би била естествената реакция преди няколко години. Причината е много проста – дори прохождащите геймъри знаеха, че компанията Lucas Arts е майстор на куестовете и космическите симулатори (и на триизмерния екшън с някои уговорки), но не и в такъв безперспективен за времето си жанр като стратегическия.
Времената обаче се менят. Ето го и третият опит на Лукас & Компания в сферата на стратегическите игри. Преди пет години Rebellion не успя да впечатли никого, освен може би критиците в пресата. Миналогодишният Force Commander пък реши да прави революция и се провали безславно поради една проста причина – некачествено разработен 3D-енджин и интерфейс. Galactic Balttlegrounds с един замах зачерква миналото и поема по далеч по-спокойния и сигурен, но недотам перспективен път на изометричните стратегии. Дали новият продукт на Lucas си струва?
Еднозначно да. Или поне такова е мнението ми, след като се запознах с демо-версията на новата стратегия. Като казах, че Lucas залагат на сигурно, имах предвид нещо съвсем конкретно – Galactic Balttlegrounds използва добре познатия енджин на Age of Empires II. Всички негови възможности като групиране на единиците по тип, изграждане на формации според уязвимостта на бойните части, съобразяване на скоростта на групата с бързината на най-бавния или интегрирания картов редактор са тук. Технологичното дърво, разделено в четири нива (този път не епохи), лежи в основата на така шумно обявеното разнообразие от 300 вида бойни единици. С две думи може да се каже, че Galactic Balttlegrounds се е възползвала от всички плюсове в работата на Enssemble Studios.
Както вече може би сте прочели в предварителния поглед (брой 7/01), Galactic Balttlegrounds поставя своето действие някъде във времето, в което се развива действието на старата трилогия Star Wars и Епизод 1. В играта можете да избирате между шест кампании, във всяка от които поемате контрол върху една от шестте раси – Галактическата империя, Бунтовническия съюз, Уукитата (роднини на небезизвестния Чубака), кралство Набу и Търговската федерация.
В демото, с което разполагах, можех да играя първата мисия от кампанията на Империята. В нея целта беше разрушаване на бунтовническите сили на Татуин 5 и откриването и унищожаването на генерал Додона. Операцията се ръководи лично от Дарт Вейдър, който, разбира се, трябва да остане жив. “Мрачният Лорд” майсторски върти своя червен светлинен меч, разсича всичко по пътя си и при нужда използва “силата”, за да завладее съзнанието на вражеските войници и да ги превърне в свои.
В тази единствена мисия можете да се запознаете с малка част от бойните части – на ваше разположение са както обикновени имперски щурмоваци, така и механизирани бойни единици. Освен познатите бойци на спидери и крачещи канонерки, ще видите също и войници, които яздят извънземни животни (спомняте си осъвременената версия на Star Wars, нали?), както и танкове, които не са се появявали в нито една от сериите до момента.
Можете да събирате впечатления и от прелитащите Tie Fighter-и и Tie Bomber-и, които осигуряват въздушна поддръжка. В демото няма да можете да видите как функционират различните сгради и инсталации, тъй като не можете да изграждате нищо. Просто трябва да се размотавате из картата и да се надявате, наказателната група на Дарт Вейдър няма да бъде избита до крак, преди да дойде поредната совалка с подкрепления…
Автор: Александър Бойчев