Някога, в даленото бъдеще, приятелски космичеси кораб изпраща сигнал SOS. Врагът е нападнал без предупреждение… Вие сте капитанът на спасителен кораб, който изпълнява спасителни мисии в далечния космос. Ситуацията е много напечена. Няма място за грешки. Вашият ударен отряд е добре обучен да борави с всякакви оръжия и техника. Враговете пък имат безупречни системи за сигурност. Такава е малко слабата фабула на новата геймка от поредицата Star Trek.
Въпреки това
създателите й са направили сполучлива игра.
В началото имате право да си изберете членовете на своя тим.
Обикновено той е от четири души, но по време на игра към вас може да се присъединят и още един или двама бойци, които вие, да речем, освобождавате от плен.
Избирате между персонажи от пет състава – команден, инженерен, медицински, научен и охранителен. Разбира се, вашият командир има основна роля. Първоначално ще трябва да решите дали той да бъде офицер с медицински възможности, който носи хипоспрей за лекуване, да има познания за експлозивите и да преминава безнаказано през системи за безопасност. Друг вариан е да си вземете капитан, който има отлични научни познания и носи гранати, или пък такъв, който борави с експлозиви, извлича еликсири от растения и може умело да се промъква. Аз, разбира се, си имам фаворит, но не желая да влияя на вашето решение.
Характеристиките на членовете на групата дават отличен отговор на въпроса какво представлява и самата игра. Затова първо ще ви разкажа за останалите членове на групата. Безспорно много важен е научният състав, въпреки че в екшън като този, може би трябваше да започна с охранителния. Мозъците на групата си имат различни предимства. Първият от тях е Иван. Той е шеф на научен екип и единственият, който може да използва превръзка-невидимка, която, както се оказа, действа само определено време. Вторият гений е трениран да обезврежда системи за сигурност (а такива в играта има немалко). Той е единият член екипажа, който може да извлича еликсири от растения. Другите хора от научния състав пък могат да телепортират или да бъдат спецове по холография. Без изображение за заблуда на врага понякога е
почти невъзможно да минете някои мисии
Този тип бойци могат и да примамват врага със звук.
В състава по безопасността има експерт по разрушения, който разполага с много експлозиви, но пък няма оръжие с оптически мерник, както и добър снайперист, който не може да използва бомби. Съществува и балансиран член на групата, който има приспособление за далечна стрелба, но може и да поставя мини. Четвъртият боец е просто снайперист.
Инженерният състав се състои от главен инженер на кораба, който е един от двамата, които могат да телепортират. Друг член на групата има уникалната възможност да поправя научни приспособления и да използва гранати. Третият инженер (би трябвало да е психолог!) пък има телепатични възможности, може да прониква в съзнанието на вражеските войници за кратко време, но така и сам да се уврежда умствено.
Медицинският състав се състои от шеф на медицинските офицери, който повече може да лекува, отколкото да нанася някакви щети. Вторият офицер е с балансирани лекуващ потенциал и бойни възможности, а третият е по-скоро войн, отколкото последовател на Хипократ :-).
Индикаторите, които използвате, са лекуване, телепатия, оръжия, мини и технологии и хакване. Не се притеснявайте, когато се изправите срещу някой враг, всичките членове на групата ви, независимо от специалността си, стрелят по него, но с различан точност и успеваемост по отношения на пораженията, които причиняват.
Разнообразни са оръжията и техниката
с които разполагате. Както вече знаете, имате снайпери, които са безценни, ако трябва да убиете противника, без да ви забележат. Използвате лазери, мини, експлозиви, гранати и шашки, всякакви устройства за лекуване, декодиращи приспособления, компютри, инженерен комплект, медицински пакети, превръзка-невидимка и т.н.
Във всяка мисия трябва да подходите по различен начин при подбирането на отбора. В някои мисии например враговете не трябва да ви забележат. Понякога е още по-лошото – противниците не трябва да бъдат убивани, а само зашеметявани. За целта е важно да пренастроите оръжията още в началото на нивото да не поразяват смъртоносно като им включите опцията stun. По време на мисиите задачите са разнообразни – да освободите пленен боец, да разрушите различни системи, да спасите някого, да се промъкнете до някъде, без да ви усетят и т.н.
Компютърът дава автоматично пауза
когато ви атакуват и не сте подготвени. По този начин можете да прецените как да постъпите. Играе се и с клавишите. По важните от тях: с R бягате до маркираното място, с C клякате и се промъквате, V показва докъде вижда врагът, А маркира целият екип.
Движите се в открити и закрити пространства. Помещенията са общо взето леко еднообразни. Недостатък на играта е изкуственият интелект. Когато убиете някой противник, другият, който е зад него, не дава признаци, че е разтревожен и продължава да си върви спокойно около трупа на своя другар. Тази неадекватност определено дразни, но ако се абстрахираме от нея, едва ли можем да посочим сериозни недостатъци на геймплея.
Автор: Свилен Енев