Spider-Мan: Friend or Foe

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 окт. 2007

Душман или ортак?

Има едно специално местенце на тази планета. Истински магнит за всякакви природни бедствия, урагани, метеорити, сили на мрака, митични богове от преизподнята и извънземни нашествия. Поколения сценаристи, режисьори и дизайнери са го разрушавали стотици пъти, като сред по-оригиналните попадения се нарежда преминаване на състезателен тиранозавър по централната улица. Разбира се, че става дума за Ню Йорк, към чийто гъзарски централен квартал Манхатън неведнъж са били насочени съветски балистични ракети, планове за световно господство на мутанти и китайски мистици и т.н. Разбира се, той е и арена за настоящата игра, посветена на Спайдърмен.

Симбиоза

Историята е лежерно изсмукана от пръстите. Над Земята прелита метеорит, пренасящ странно същество – симбиот, водещ до вълна от сърцераздирателно смешна визия на Спайдър Мен в третия филм и появата на нов антигерой – Венъм (виж карето). Но се оказва, че метеоритът, разбил се в Ню Йорк, не е единственият. Още 4 големи парчета се разпръскват в четирите краища на света – Япония, Египет, някакви тихоокеански острови и … Трансилвания (те там освен вампирясали румънци и гей попбанди нямат друго според западната култура!).

Започват да се появяват и фантомите – странни кибернетични организми, по-скоро холограми, носещи частичка от симбиота в себе си. Кой ги прави и защо ги пуска по големия свят да зулумстват – не знаете. А защо привлича най-големите лунатици и им увърта главите с чипове за мозъчен контрол, също е мистерия. Въпросът докога ще чакаме, свестните геймсюжети да станат повече от залуханите, също остава отворен.

Спайди: “И така, силите на доброто печелят още една битка!”
Гоблина: “Е току-що ме загуби, като слушател!”

Като скипнем постната история с все по-голямо въодушевление разкриваме, че тя е само фон на основното мезе в играта – битките и пиперливите коментари на Човека паяк. Както и на една от най-дълго чаканите опции в подобна игра. В Friend or Foe за пореден път ще трябва да се бориш срещу Рино, Гоблина, Сендмен, Скорпиона и в общи линии всички злодеи от комиксовата поредица. Но този път, след като ги натупаш, те ще се присъединят към теб. Веднъж влезли в играта, ще можеш пряко или косвено да управляваш. Винаги си си мечтал да комбинираш ловкостта на Спайди с експлодиращите бомбички на Гоблина или силата на Док Ок – е, вече нямаш проблеми.

Играта е чист екшън с опростени RPG елементи. Всеки, който е играл X-Mеn Legends 2 или Marvel Ultimate Alliance, лесно и бързо ще свикне с управлението, което си е в общи линии същото. По един бутон за силен и специален удар и един за скок. Можете да ги комбинирате за различни комбота. Като всеки трупясан гад ви носи стишки. Тях пък наливате в машината за ъпгрейди, от която ще можете да правите момците си по-добри и да ъпгрейдвате мрежата на Спайди. С нея, той може да лови и подхвърля противниците си, да я изстрелва с различен ефект (експлодиращи бавни волета или бързи откоси) или да омотава противниците си.

Проблемът е, че от даден момент Човека паяк става просто прекалено силен и почти няма значение кой е вашият съотборник. Това донякъде прецаква и мултито, в което трябва да се тегли чоп, кой ще е Спайди – но по-добре куцо мулти, отколкото никакво. Друга леко досадна черта е еднообразието от противници – таман 4 типа, броейки и минибосовете. Странно, но това ще го отбележите мимоходом – битките са страшно енергични и забавни и не ви остава време да мислите за армията от клонинги, пред която сте изправен. А за финал – можете почти по всяко време да направите брутално комбо между Спайди и неговия партньор, изтребвайки всичко на място.

Анимационно

Графиката е нож е… ами бонбонеста, не е първа дума на техниката… дори и в средата на изречението не е, но за сметка на това е върви на машини от преди пет години. А и дизайнерите са си свършили работата перфектно – няма нужда от много ефекти, за да изглежда една игра страхотно (справка WoW, GW). Но това, което наистина впечатлява, е професионализмът, проявен при войс актинга. Всичко – от типичните тембъри на всяка една закачлива реплика на главния герой, до маниакалния кикот на Гоблина, е направено перфектно.

PS. Не забравяйте да изиграете демото и да логнете на официалния сайт кода, който ще се генерира след превъртането му, ако искате да отключите Новия Гоблин.

Автор: Георги Панайотов