Sony и бъдещето на PS4 игрите

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 11 фев. 2013

След като по категоричен начин спечели това конзолно поколение, Sony със сигурност няма да пропусне да навлезе в новото по също толкова подобаващ начин. За това се грижат дъщерните студия на гиганта, които със сигурност вече подготвят новите си проекти, готови да дебютират на следващата PlayStation конзола. Вероятно първите въпросителни ще отпаднат още на 20 февруари, когато Sony ще проведе своето голямо медийно събитие, но ние бързаме да изпреварим нещата и да отправим предварителен поглед към бъдещето на легендарни поредици като Gran Turismo, Uncharted, God of War, Killzone и LittleBigPlanet в рамките на новата хардуерна платформа.

Naughty Dog/SCE Bend Studio

След като поредицата Uncharted се превърна в най-успешната марка на последните години, Naughty Dog с право се кичи с лаврите на най-доброто вътрешно студио на Sony. Въпреки че следващата му игра и потенциален хит на годината The Last of Us излиза през май (или през юни, ако последните слухове за забавянето й се окажат верни), със сигурност студиото готви нещо ново за дебюта на PlayStation 4. Евън Уелс и Кристоф Балестра нееднократно са подчертавали, че ръководеното от тях студио функционира като два отделни екипа, а хората, които създадоха Uncharted 3 са подозрително тихи, откакто хитът излезе на пазара в края на 2011 г.

Върху какво тогава може да работи Naughty Dog и в частност екипът на Uncharted?

Имайки предвид успеха на приключенията на Нейтън Дрейк, PS4 ексклузив в лицето на Uncharted 4 е почти стопроцентов, особено когато самото студио признава, че поредицата никога не е била замислена като трилогия. Има обаче нещо друго – Naughty Dog изповядва традицията да се отказва от старите си поредици, когато премине на нова конзола. Така по времето на PS1 студиото създаде иконата Crash Bandicoot, а след това я остави на Traveller’s Tales и Radical Entertainment. По време на PS2 Naughty Dog направи топ платформъра Jak & Daxter и след три игри остави наследството на Ready at Dawn и High Impact Games. Така ако тази традиция се окаже вярна, не е изключено следващата Uncharted игра да бъде поверена на Sony Computer Entertainment Bend (Sony Bend), което направи отличен преход с поредицата към PS vita с Uncharted: Golden Abyss.

Sucker Punch Productions

Подобно на Naughty Dog, Sucker Punch е отговорно за създаването на друга поредица-икона: тази за Sly Cooper. И подобно на Naughty Dog студиото се остави симпатичният ракун в ръцете на Sanzaru Games, за да се заеме с InFamous по времето на PS3.

След категоричния успех на двете Infamous игри Sony закупи Sucker Punch Productions и оттогава студиото е мълчаливо (което, разбира се, не му попречи да направи чудесното DLC Festival of Blood, което се превърна в най-продаваното PSN заглавие чак до излизането на Journey миналата есен). Sucker Punch Productions твърди, че работи по „нещо голямо“, което най-вероятно ще се окаже съвсем оригинален проект, особено като се има предвид, че InFamous 2 завърши съвсем категорично. PS4 дебют на новия проект на студиото изглежда доста вероятен.

Guerrilla Games/Guerrilla Cambridge

Холандците ще останат в историята на PlayStation като студиото, отбелязало най-голям напредък между две части на дадена поредица – оригиналната Killzone си остана един доста противоречив, макар и почти с култов статус PS2 шутър, докато Killzone 2 беше повече от огромна крачка в правилната посока. След излизането на може би най-красивият конзолен шутър Killzone 3 в началото на 2011 г., студиото също мълчи, което подхранва слухомете, че Guerrilla Games се труди по PS4 ексклузив. В същото време Guerrilla Cambridge прави Killzone: Mercenary за PS Vita, използвайки енджина на Killzone 3 и ако бъде успешен, този проект ще представлява истинска революция в начина, по който разбираме шутърите от първо лице на мобилна конзола. Очакванията са Killzone 4 да бъде обявена или поне спомената още на 20 февруари, така че Guerrilla Games очевидно ще продължи да работи по шутър серията, а не по нова оригинална игра.

Evolution Studios

Англичаните отнесоха известни критики за оригиналната MotorStorm, тъй като дебютният трейлър на играта предложи предварително анимирани кадри, а не реално геймплей видео, но офроуд рейсърът се оказа основата на две изключително силни продължения в лицето на MotorStorm: Pacific Rift и MotorStorm: Apocalypse. Sony подкрепи студиото си дори когато земетресението в Япония се оказа възможно най-лошата реклама на Apocalypse. Шефът на Evolution Studios Пол Ручински вече обяви, че сте присъства на събитието на 20 февруари. Така със сигурност можем да очакваме анонс, при това на нещо съвсем ново, тъй като Evolution Studios потвърди, че работи върху нов рейсър, подобен на Project Gotham Racing, който ще бъде „най-големият европейски рейсър“.

Polyphony Digital

В допълнение на това, което Evolution ще предложи, Sony има поне още един ААА рейсър, който идва от японците от Polyphony Digital. Тук тайни няма. „Разбира се, че вече работим по Gran Turismo 6“, направо си призна шефът на Polyphony Digital Казунори Ямаучи. Като се има предвид обаче колко дълго студиото се бореше с GT 5, следващият рейсър от серията може и да не бъде след дебютните заглавия за новата конзола.

Media Molecule

Талантливите англичани от Media Molecule вече работят по оригиналния арт проект Tearaway за PS Vita, но потвърдиха и че са ангажирани с още един мистериозен проект. Предвид колко пари се отделят за развойна дейност в студиото, вероятно новата игра ще бъде… различна. Това обаче не означава, че LittleBigPlanet ще изчезне, защото следващата трета игра от креативния платформър с блестящи идеи вече е поверена на Sumo Digital.

SCE Santa Monica Studio

Студиото помогна на половин дузина проекти на Sony, но неговата запазена територия си остава най-емблематичната игра на последното десетилетие God of War. С появата на Ascension тази пролет е малко вероятно да видим нова доза от приключенията на Кратос за PS4 в близко бъдеще. Шефката на студиото Шарън Стъдстил потвърди, че екипът й разглежда варианти и за напълно оригинален проект, но засега той е абсолютно обвит в мистерия.

SCE London Studio

Поредното от английските студия на Sony e водещо в областта на по-кежуъл игрите и вече успяхме да видим няколко приемливи предложения в лицето на Wonderbook, EyePet и SingStar. По всяка вероятност и занапред ще последват нови заглавия от подобен тип, но за момента негов приоритет е PS4 версията на PlayStation Home.

SCE Japan Studio

Едната половинка на домашния филиал на Sony наскоро пусна Gravity Rush, която се превърна в една от най-добрите PS Vita игри, а вече се говори и за продължение. На свой ред the Last Guardian си остава все така желана и практически митологична игра. Проблемите в разработката на играта са добре документирани, но нейният директор и създател на PS2 класиките Ico и Shadow of the Colossus Фумито Уеда потвърди, че The Last Guardian все пак ще излезе. Имайки предвид колко дълго се бави тя, далеч не е изключено да я видим най-сетне именно като PS4 ексклузив.

Разбира се, големият отсъстващ от този списък е Insomniac Games, та нали от основаването си през далечната 1994 г. Insomniac прави игри единствено за марката PlayStation. Но студиото на Тед Прайс вече се готви да пусне първият си мултиплатформен проект в историята – отборният екшън Fuse за PS3 и XBOX360. Имайки предвид, че Insomniac е отговорно за две от най-големите PlayStation поредици в лицето на Ratchet&Clank и Resistance, не е изключено студиото да поднови отличните си отношения със Sony тъкмо навреме за новото поколение. Вероятно отговори на тези и още много други неизвестни ще получим съвсем скоро, когато на 20 февруари Sony ще ни покаже бъдещето на PlayStation.

Автор: Иво Цеков