Около поредицата SOCOM на Sony винаги се е говорило доста, в повечето случаи – добри неща. Истината обаче е, че бяха необходими цели три издания, за да се постигне търсеният от самото начало резултат. Другата голяма истина е, че SOCOM винаги е била предимно онлайн ориентирана игра, макар сингъл плейърът да присъства в нея още от самия дебют. SOCOM 4 не прави изключение от това правило, макар тоя път Zipper Interactive да са се опитали да се реваншират на феновете на соло играта.
Като цяло четвъртото поред издание предлага всички сериозни достижения, които направиха неговия предшественик такъв сериозен хит. Повече от прилична графика, чудесно замислено (и изпълнено!) управление, плюс колосалните по конзолните стандарти до 32-ма участници в онлайн мачовете. Новият SOCOM предлага и солидно разнообразие от мултиплейър режими, между които и кооперативния за до четирима участници.
Големият проблем, уви, е все същият – непълноценен сингъл плейър. Проблемите в офлайн частта на Combined Assault са само два, всъщност – изкуствен интелект и дизайн на нивата. Виждал съм не една и две игри с далеч по-лошо AI, но проблемът е, че издънките на новия SOCOM на моменти са наистина влудяващи.
Ако сте чели вече ревюта за играта, сигурно сте попаднали на примера за това как се случва вашите съекипници в играта да скачат от покривите на къщи в опита си да изпълнят командата ви или просто да ви последват. За съжаление това не е геймърски фолклор, а самата истина. Когато към това се прибави и прословутото “Man down! Man down! (доста уместно в случая ?), човек почва да се чуди да прихне да се смее или да си счупи джойпада в пода. Това, разбира се, далеч не е единственият случай на неадекватно поведение от страна на вашите управлявани от компютъра съекипници.
Проблемът с левъл дизайна е от малко по-различно естество, но затова пък не по-малко дразнещ. На пръв поглед нивата на SOCOM 4 изглеждат реалистично необятни, което би било повече от добре дошло в един тактически екшън. Ако беше истина, разбира се. Уви, свободата на действие в тази игра (точно както и в предишните й издания) е абсолютна илюзия. За да изпълните успешно мисията си, вие трябва да следвате неотклонно предначертания маршрут. Създателите на играта са ви “спестили” излишните разочарования, като са натъпкали нивата с невидими прегради, които просто пречат на вас и на хората ви да ходите там, където според тях просто няма какво да правите.
Така и не успях да тествам онлайн режимите на SOCOM 4 по обясними причини. Отзивите по въпроса иначе са доста позитивни и в това май има логика. Кооперативният офлайн режим е далеч по-голям купон от коя да е от мисиите в сингъл плейър режима. За да му се насладите обаче, трябва да откриете поне още един фен на играта по нашите географски ширини, което не е лека задача.
Автор: Ивелин Иванов