Вече не знам какво да си мисля за Activision – ту издават забавни игри, ту отрочетата им ги пращат на дъното на океана. Ако сте чели внимателно настоящия брой, ще разберете за какво ви се жалвам. И по логиката на народната мъдрост, че след всяко зло идва добро, ето го и Shrine: Circus Tycoon – циркова симулация, по законите на която животът е пъстър, безгрижен и забавен. Е, нали се досещате, че за вас положението е по-различно, защото вие сте този, който дърпа конците и от когото зависи щастието – както на посетителите, така и на цирковите артисти.
Но кои са
нещата от първа необходимост
за да може увеселителният ви парк с гордост да носи името Shrine Circus? На първо място ви трябва купол, второстепенни сцени за изява и разнообразие от артисти – гълтачи на огън, укротители на лъвове, клоуни, акробати, жонгльори и разни други смешници. И, разбира се, допълнителни развлечения за посетителите, които, плащайки вход, получават възможност да се радват и на странична забава – виенско колело, гондола, къща с балони, атракция с октоподи и слончета, еквиваленти на познатите ни от панаирите стрелбища и прочие.
А сега да разгледаме и вашите задължения. Те са в пряка зависимост от основните показатели, по които се оценява вашият увеселителен комплекс: щастието на артистите, това на посетителите и рейтинга на самия цирк. Трябва да знаете, че душата на цирковия перформър е крехка: тя се влияе най-вече от това да има лично пространство за всеки един от трупата. Извън представленията артистите имат нужда и от тренировъчна арена за самоусъвършенстване, както и достатъчно място за отмора – каравана за закуски, пейки и душове. Осигурете им ги като отделите задкулисната част на купола с метални заграждения и поставите гардове, които се грижат да няма досадни фенове или заблудени посетители. Освен това внимавайте като правите цирковата програма: ако представленията са много често с едни и същи изпълнители, скоро ще настъпи недоволство, тъй като участниците няма да имат достатъчно време за почивка. А когато са тъжни и недоволни, моралът им се понижава, започват да закъсняват за представления, немарливи са при изпълнението на номерата или просто не се явяват за тях. Ако се стигне до тази крайност, посетителите започват да са неудовлетворени от нивото на представленията. Съответно и тяхното щастие ще бъде помрачено, както и щастието на вашия главен счетоводител.
Процесите са навързани, но
със зорък поглед и твърда ръка
балансът между тях е напълно постижим. И още нещо. С увеличаване на славата, артистите ще очакват и по-голямо възнаграждение. Отделям специално внимание на тези подробности, защото щастието на перформерите влияе върху рейтинга на цирка. Все пак трупата е сърцето на вашия цирк, за чиято добра кондиция трябва да полагате най-много усилия.
Това, разбира се, не означава, че трябва да занемарите обслужването на посетителите. Разнообразието от допълнителни атракции и места за отмора след целодневно препускане из вашия обект ги карат да харчат парите си с кеф – за захарен памук, студена сода, сувенирче и прочие глезотии. Поддръжката на цирка се свежда до наемането на техници, които да се грижат за съоръженията, и гардове, които отговарят да няма безредици.
И все пак… когато видите името на Activision, макар и на пръв поглед нещата да изглеждат прилични, то при по-прецизно вглеждане неминуемо лъсват бъговете. И ако Shrine: Circus Tycoon е с увлекателен геймплей, то интерфейсът й е със сериозни недостатъци – тромав достъп до менютата без бързи клашиви, графичен режим без възможност за приближаване и отдалечаване на гледната точка, както и леко демодирано излъчване – както във визуално, така и в звуково отношение.
Но в крайна сметка вие си решавате дали да прекарате непретенциозни, но развлекателни часове с цирковия икономически симулатор, или да потърсите други забавления. Макар че лятото се слави както със суша по нивята, така и със суша в гейминдустрията. Така че току-виж Shrine: Circus Tycoon се окаже спасителния пояс за лято 2004.
Автор: Васко Чаворски