21 декември 2012 г. е дата, под чиято сянка уютно се сгушват всички, вещаещи края на света. Те я сочат с треперещ пръст – това е последният ден според календара на маите, а теориите за това откъде ще ни дойде апокалипсисът са многобройни… Въпреки че засега не се споменава нищо конкретно, очакваното продължение на играта Secret Files: Tunguska (2006 г.) вероятно ще е пряко свързано с една от тези теории. Историята в новото приключение няма да има много общо с тази в предходната част, в която героите добруваха в Сибир. Свързващото звено обаче ще е присъствието на същите тези главни герои, както и някои от по-второстепенните такива. Новата игра изцяло ще се концентрира върху серия от все по- жестоки и необясними на пръв поглед
природни бедствия
чиято честота прогресивно нараства. Бащата на Нина (нашето девойче от първата част) е натоварен с тежката задача да разбере какво всъщност стои зад всичко това.
Междувременно неговото отроче добива тен на луксозна яхта, пътувайки към Португалия. Така се опитва да забрави за случилото се. Отношенията на Нина и Макс (също добре познат ни от първата част) са стигнали до едно разумно за момента развитие – те са се разделили. С течение на времето се оказва, че това е просто нова възможност пътищата им пак да се преплетат. Докато това се случи обаче Нина, разбира се, няма да се пече на слънце обезпокоявана. Оказва се, че на борда е пълно с откачалки, които само чакат да се проявят…
Играта предлага две отделни разклонения като начало на историята. С времето те започват да имат все повече общо помежду си, докато се сливат напълно и довеждат до развръзката на новата загадка. Втората ни начална точка, разбира се, е местонахождението на Макс Грюбер. А именно индонезийски храм, скрит в дълбоката джунгла…
Историята от друг ъгъл
Когато става въпрос за тайни, винаги има повече от един слой и повече от една гледна точка. Такъв е случаят и сега. Докато г-н Каленков (бащата на Нина) извършва своето разследване, той не подозира, че не е единственият, захванал се с това. Един свещеник попада на древни следи, оставени от пророк, който предвещава апокалипсис. Силно обезпокоен, той споделя откритието си с епископа. Това е и последното нещо, което прави. Тайнствени фигури го ликвидират, изстрелвайки стреличка с бързо действаща отрова в гърба му и отново потъват в мрак…
Тук поемате управлението над епископа (очевидно в тази игра ще имате разнообразие по отношение на героите, които командвате). Също така очевидно е, че сега и вашият живот виси на косъм. На плещите ви обаче тези и отговорността да опазите древните бележки за надписите, оставени от пророка…
Anything you can do I can do better
Освен интересната история, която за момента е по-скоро загатната, и в самата игра вероятно ще бъде разкрасена с множество обрати, създателите ни предлагат и една наистина подобрена визия. Всичко ще е живо и подвижно без значение дали говорим за водата, която виждате на фона на яхтата, облаците в небето или друг детайл, който често бива пресъздаден статично в куест жанра. Светлините и сенките пък ще се изчисляват в реално време като в интернет прочетох за изключително впечатляваща начална сцена, в която множество полилеи свистят във въздуха и техните сенки танцуват по пода адски реалистично и впечатляващо.
Създателите споменават също така, че са включили нова за поредицата zoom опция, която трябва да е осезаема особено при воденето на диалог, където героите ще демонстрират и новите си лицеви анимации. Secret Files 2 трябва да ни изненада приятно и с нетипично висока за жанра разделителна способност (засега неясно каква точно – приемаме го на доверие :-)), на фона на което системните изисквания няма да бъдат безбожно високи (пак на доверие :-))…
В музикално отношение предходната част получи доста критики заради единствената основна мелодийка, която присъстваше в леко променени варианти. Във втората част се очакват 14 парчета, които отново ще бъдат дело на Dynamedion. Очакват се и подобрения в детайлността на шумовия като цяло – например ще се чуват стъпки (за разлика от преди) и озвучаването ще присъства като засилващ атмосферата фон през цялото време, понякога добавящо своите щрихи едва забележимо.
Геймплей
Управлението на играта ще бъде изпълнено максимално класически – point’n’click при изглед от трето лице. С десен бутон на мишката ще можете да разглеждате различни обекти и хора, а с ляв да изберете как да си взаимодействате с тях. Продължителността на играта ще е около 15 часа като ще решавате множество пъзели – основните ще бъдат свързани с инвентара или диалозите, които водите и трябва да следите внимателно. Често ще трябва и да комбинирате предмети. Цялостната трудност на приключението би трябвало да е по-висока спрямо първата част. В началото обаче ще започнете с едно по-спокойно темпо и чак към края трудността ще достига своя максимум. Въпреки че засега създателите не говорят подробно за други детайли от геймплея, мисля че имаме основание да смятаме, че такива ще има. В трейлъра, който вече е официално пуснат в сайта на играта, виждаме много екшън и удобни моменти за разнообразяване на действието.
Приятно е, че е запазена и опцията от първата част, при която всички възможни действия на даден екран стават видими. Така, ако нивото на трудност ви дойде в повече, не е нужно да четете подробно решение в нета. Ако пък не желаете да я използвате, просто изключвате тази опция. И агнето цяло, и вълкът сит.
Друг вариант за помощ е да погледнете последната страница в дневника на Нина, където освен резюме на случващото се, ще прочетете и как тя споделя свои мисли, с които ви помага без директно да ви посочва отговора.
Secret Files 2 трябва да е на пазара през август 2008 г. Авторите ни обещават, че ще коригират всичко, което е било критикувано в първата част. Дори скептично настроена душа като моята подхожда благосклонно към тези обещания, защото идват от разработчиците на една от най-приятните куест игри за 2006 г. А и кой иска да обременява съвестта си с още негативизми след като до края на света през 2012 г. остават само 4 години. 🙂
Автор: Лили Стоилова