По принцип нямам против игрите, които са брутално копие на други игри, стига да са направени добре. Явно на играчи като мен са разчитали и китайците от Han-Squirrel Studio, правейки нискобюджетно копие на Mount&Blade.
Точно така, ако сте запознати с оригинала, ще намерите малко нови неща в Sands Of Salzaar. Играта е микс между RPG и стратегия, но като цяло й липсват доста неща и в двете насоки.
Пясъци, къде сте?
Честно казано, не успях да разбера много от историята – дали заради кофти превод от китайски, или защото е предоставена доста постно. Нещо лошо се е случило, имало е някакво черно слънце, добре дошли в пясъците на Салзаар. Като пясъците са просто рекламен трик – не очаквайте някакви особено пустинни приключения, само една от петте области в играта е пустиня и това не се отразява никак на геймплея.
В началото на играта имате избор между десетина различни героя, различаващи се главно по външния вид и началните си умения. Изключение прави един от класовете, който предлага и малко по-различен геймплей, но да не ви издавам една от малкото тайни в играта.
Както и да е, за моето изиграване си избрах Spiritmancer, който е нещо като easy mode в играта – започвате със силен companion, избор между damage и summoning магии (вторите са най-полезните в играта) и достатъчно опции да си наемате войници. Оттук насетне всичко е 2D копие на Mount&Blade – изпълнявате простички мисии, наемате и подобрявате различни войски, има малък елемент на дипломация между различните народи в играта и стига наистина да го желаете, можете да си завладеете собствени градове.
Какво липсва?
Като цяло дипломатичния елемент е много слабо застъпен – изпълнявате ли куестове за дадена фракция, те ви харесват. Нападате ли ги, почват да ви харесват доста по-малко.
На ниво битки също така нещата са доста базови – уж имате контрол над армията си и можете да им задавате прости команди, но на практика всичко зависи от числата – ако имате повече или по-силни войски печелите, ако не – губите. Тук от голяма полза са summoning магиите, с чиято помощ можете да призовете различни магически създания за вашият отбор, и те са доста по-силни от повечето нормални войници. Всъщност, ако не ви се занимава да гледате как няколко минути простовато нарисувани човечета се гонят по малка затворена арена, можете и да оставите битките да се решават автоматично – няма да загубите много.
Като говорим за войниците, всяка от петте фракции си има свой начален тип, който може да се развие в няколко насоки – пехота, кавалерия, стрелци, лечители. Опциите са доста по-малко отколкото в Mount&Blade, а един определен тип пехота мачка всичко останало заради огромното AOE което прави с всеки удар (няма да казвам кой, нека има малко интрига).
Куестовете са крайно базови, предимно “донеси това” или “убий онова” а наградата за тях се изразява в пари (малко). Всъщност оттук идва и една от основните трудности в играта – пари се печелят трудно и малко, а храната за армията ви и таксите за техните ъпдейти са доста скъпи.
А какво все пак е новото?
Sands of Salzaar все пак има малки количества собствен дух. Една от уникалните й черти се изразява в това, че освен нормални войски, вие можете да добавяте към армията си и диви зверове и митологични създания (дракони. За къде сме без дракони в китайска игра?).
Също така героят ви и специалните му сподвижници (малко по-силни войски) имат “дървета” с умения които могат да развиват, изглеждащи едно към едно като тези от по-старите експанжъни на WoW.
И…ами играта има всъщност доста приятна музика, това трябва да се каже.
Оценка
Ако Sands Of Salzaar беше направена с малко повече внимание, с малко повече детайли и нека сме честни – с малко повече пари, би била приятна игра. В момента обаче изглежда доста недовършена и съвсем буквално евтина. Забавлява за няколко часа, но далеч не толкова за колкото има потенциал.
Избягвайте, освен ако не е с огромно намаление и наистина не искате да я пробвате.