Нов хит се задава на хоризонта! Американската компания Monolith (помните Blood, нали?) току що пусна на американския пазар играта Rage of Mages, която може да бъде определена най-точно като “Diablo meets Warcraft”! Правенето на нова игра чрез комбинирането на два стари хита е изтъркан номер – и обикновено резултатът е също толкова изтъркан – но този път се е получила игра, която заслужава да получи много-много внимание! И сега любопитното:
Производителят на играта, световно неизвестната компания
Nival Entertainment е… руска фирма!
Първоначално играта бе пусната на руски език през пролетта на тази година, след което бързо-бързо бе прилапана от американците, които освен че я преведоха на английски, промениха и оригиналното заглавие (което бе Allods: The sealed mystery). И забележете – играта е ЗАКУПЕНА от Monolith, което означава големи суми в брой, cash, в зелено… (или ако предпочитате – няколко самосвала рубли)! Това ми дава повод да си припомня една унгарска софтуерна компания, която също успя да пробие на световния пазар още преди няколко години с футуристичната стратегия Reunion (доста прилична игрица между другото)…
Всъщност направата на една хитова игра като Rage of Mages не изисква да си Сид Майер… достатъчно е да се спазят няколко елементарни принципа и да се добави огромно количество от добра графика с поне 16-битов цвят.
А в тази игра добрата графика е в действително огромни количества – дори и да не споменаваме факта, че
може да се играе в режим 1024×768
ако видеокартата ви го позволява! Ще срещнете градове, села, колиби (които при това могат красиво да горят), различни видове дървета, треви и храсталаци, поточета, водопади, извори, фонтани… зелени поляни и обширни wastelands (и гробища също)… При това всяко същество е добре изографисано и анимирано, а пък вашите герои променят външния си вид, когато ги екипирате с различни облекла, брони и оръжия – въобще направо си е радост за окото! Много добри са и интерфейсът и управлението, нищо ново, но пък са обмислени и свястно изпипани – в сила са обичайните Warcraft/C&C-правила за групиране на units; можете да издавате сравнително разнообразен набор от команди – cast, attack (на точно определен единичен враг), swarm (атака на всички врагове в обсега на видимост), guard (place), defend (person), ground (неподвижен) и retreat. Курсорът е “интелигентен” – променя се в зависимост от възможните действия, а ако премине върху нещо “интересно”, веднага в десния долен ъгъл на екрана се появява увеличено (и много добро) изображение на въпросното “нещо” – било то NPC, враг или просто някакъв елемент от местността. Разбира се, ще имате обичайните ядове с тъпия AI – сигурно 90% от изгубените битки ще бъдат такива заради хаотичните движения на собствените ви units… Но това е типично за всички RTS и би трябвало вече да не ни прави впечатление.
Естествено играта си има и доста приличен сюжет!
Действието се развива в древното кралство Kania (Long live the Emperor Valir IV), което на практика обаче се управлява от Великия Маг Tenses. Само че нещо с магията е тръгнало накриво – и страхотни катаклизми са разтърсили кралството! Останали са годни за обитаване само няколко доста големи острова (allods), всеки от които все още съществува единствено поради магическите щитове, поддържани с големи усилия от местните магьосници. Да, но някакви странни и опасни процеси са започнали в Uimoir (в играта по неизвестни причини се среща написан и като Umoier) – островът на Великия Маг Skrakan – ето защо вашата група се озовава пред дворцовия телепорт – единственото средство за пътуване между островите… Задачата е да се доберете до Umoier и да узнаете, WTF става там! Телепортът като че ли продължава да работи нормално… само че когато пристигате, се оказвате самичък – от спътниците ви няма и следа… всъщност има… ей там се търкаля един двуръчен меч… Изглежда в началото ще трябва да разчитате само на собствените си сили – поне докато се доберете до Plagat – главния град на Umoier и разберете какво е станало с групата!
Това е началото и на първата ви мисия, която като графика и на пръв поглед е точно тип Warcraft… но по същество е изкопирана от Diablo! Персонажът ви има 4 основни характеристики – body (strength), agility, mind и spirit, отделно притежава някакви умения за използване на различни оръжия – blade, axe, bow и т.н. плюс resistance на различните типове магия (които са общо 5); героите ви spell-casters пък имат умения във всяка от петте области на магията, както и (естествено) някакво количество mana points. Когато се доберете до град Plagat, ще можете да купувате и продавате оръжия, брони и магически предмети в местния shop и ще имате възможност да похарчите някоя и друга жълтица за тренировка. В града има и
кръчма – естествен сборен пункт
за изгубените ви другари и за многобройните кандидат – mercenaries. Разбира се, кръчмата е и местният информационен център, така че си дръжте ушите и очите отворени и едва ли ще останете без работа! Поне първите ви мисии ще изглеждат съвсем случайни и несвързани една с друга, но постепенно ще започнете да узнавате все повече и повече неща и да придобивате някаква представа за това, какво точно става на този остров! Aко заедно с познанията придобивате и съответните умения, може би дори ще успеете да се справите с всички мисии (около 30) и да възстановите равновесието в Umoier! Като изпълнявате задачите е добре да помните една особеност: oбикновено можете да намерите няколко способа да изпълните една мисия – с използване на mercenaries, с най-елементарна груба сила, като примамите противника в засада или просто като се опитате да го заобиколите, при това често не е необходимо и да обхождате цялата карта; обаче дори след като си изпълните задачата,
не бързайте да използвате опцията victory,
а отделете допълнително време и си заврете носа във всяко кътче на картата и се справете (ако ви е по силите), с всеки враг – това ще се отрази крайно положително върху торбичката ви със злато и върху натрупаните от героите ви experience points. А сега ето и ви и още малко
допълнителни
hints and tips
които (надявам се) ще облекчат донякъде прощъпулните ви стъпки:
1. Първоначално трябва да изберете героя си измежду fighter male/female и mage male/female; имайте предвид обаче, че независимо от това с кого ще започнете след края на втора мисия ще получите за другарче доста слаба физически mage female и едва по време на мисия шеста към вас ще се присъедини и сравнително добър fighter. Това на практика означава, че ако започнете с магьосник, то поне за първите няколко етапа ще се наложи да разчитате най-вече на mercenaries за ръкопашния бой.
2. Естествено можете да използвате предварително готови персонажи, но ако решите да модифицирате някого, обърнете специално внимание на показателя agility – той освен другото определя и с каква скорост героя ви може да се движи (и да бяга обсипвайки със стрели или магии неприятеля).
3. Последно – за да не бъдете неприятно изненадани – всички герои от групата ви са равнопоставени (независимо с кого точно сте започнали) – това на практика означава, че ако ви умре който и да е от тях, ще трябва да изпълните онази вълшебната команда “load” или дори “replay mission” (естествено, трябва да правите разлика между герои и mercenaries – смъртта на някой от последните няма някакви отрицателни последствия освен това, че в бъдеще ще се лишите от неговите услуги; понякога дори смъртта на някой наемник е доста изгодна – особено ако разполагате с два-три ценни предмета).
И за последно – добрата новина – хубаво ще бъде по-бързичко да натрупате повече опит и познания, защото Nival Entertaiment не са си губили времето да се тупат по гърдите и да се радват на успеха си, ами вече са започнали яка работа по Allods II: Master of Souls и едва ли ще се наложи да очакваме особено дълго време продължението на тази действително великолепна игра!
Автор: Ник Мортимър