За Quantum Break се заговори доста в последния месец и поводът не бе особено положителен, тъй като касаеше противоречивото решение на Microsoft да пусне играта и за РС, при положение, че винаги я бе рекламирало като XBOX One ексклузив. Оставяйки настрана цялата тази полемика, компанията финансира играта и може спокойно да избира за кои платформи да я издаде. Потребителите пък трябва да решат дали искат да подкрепят подобна политика, която остави тяхната скъпа нова конзола с точно една-единствена игра, която – все още – не може да се играе другаде.
Quantum Break е амбициозен проект на студиото Remedy, което направи Max Payne и Alan Wake. Ако сте запознати с тези игри, вероятно вече се досещате и какво може да очаквате тук – атрактивни престрелки и завързана, макар и леко объркана, история. Сюжетът в Quantum Break се върти около идеята за пътуванията във времето и опитите на главния герой да попречи на възхода на злонамерената корпорация, ръководена от някогашен негов приятел и учен. Гласът и приликата си в играта дават няколко известни актьори, сред които Шон Ашмор (X-Men), Айдън Гилън (Game of Thrones) и Доминик Мойнахън (Lost). Типично за стила на Remedy, историята е доста натруфена и пълна с метафори, но все пак някак изглежда по-реалистична и здраво стъпила на земята – доколкото това изобщо е възможно за сюжет, в който героите пътуват във времето и спират куршуми с голи ръце – отколкото тази в Alan Wake.
Що се отнася до самия геймплей, Quantum Break определено е “най-геймърската” игра на Remedy. Освен динамична бойна система и типичен cover-based шутър от трето лице, имате още специални умения, ъпгрейди и дори платформинг. Всичко това се допълва от няколко момента, наречени “на кръстопът”, когато трябва да взимате решения, влияещи директно на хода на сюжета. Освен това, самата игра е придружена и от своего рода сериал, който допълнително свързва отделните епизоди. Битките са стандартни за жанра, но се допълват успешно от уменията, свързани с манипулацията на времето и пространството, така че да имате малко повече възможности.
От всички геймплей елементи, платформингът изглежда най-слаб, тъй като по принцип вкарването му в шутър не е лесна задача с изключение на суперхитове като Uncharted и Tomb Raider например. Въпросните сцени изискват да решите кратък пъзел, след което да намерите начин да се придвижите от точка А до точка Б за кратко време. Играта по принцип не е ориентирана към подобен геймплей и тези моменти понякога могат да се окажат доста досадни, тъй като не винаги е ясно какво трябва да направите и къде да отидете.
Въпреки разнообразието от неща за правене, играта не е особено дълга, което лично аз отчитам като плюс. Разделена на пет части, тя може да се изиграе за около седем-осем часа, което е добра продължителност за такъв тип заглавие.
Задължително искам да отбележа и техническото състояние на играта – за съжаление, Quantum Break не е особено добре оптимизирана. РС портът вече бе разкритикуван значително заради множество проблеми със стабилността и графиката, докато макар и много по-стабилна, XBOX One версията също има разни бъгове. Още при пускането на играта нямаше говор и се наложи да се правят промени в настройките на конзолата, за да се оправи това. В хода на играта станахме свидетели на няколко блокирания, артефакти и др. Нищо от това не е фатално, но е ясно, че екипът е можел да се постарае повече при изпипването на техническата страна на нещата.
В заключение, Quantum Break е интересна и амбициозна игра, която едновременно прилича на типично заглавие на Remedy и също така предлага разнообразие, каквото не сме виждали досега в игрите на студиото. Ако имате възможност да се сдобиете с XBOX One версията на играта, това определено е правилният избор и ще получите една несъвършена, но доста забавна игра.
Автор: Александър Рангелов